כיכר השבת

דרעי התפטר, וכל ח"כי ש"ס אחריו: "מעשה ידי מרן טובעים בים"

לאחר ימים לא קלים בתנועה הספרדית-חרדית, הגיש הערב יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי את מכתב ההתפטרות שלו מתפקידו כחבר כנסת: "קשה לי, בבקשה תניחו לי". מיד אחרי דרעי: כל ח"כי ש"ס הודיעו על התפטרותם מהתנועה; "מעשי ידיו של מרן טובעים ביד" (חדשות, חרדים)

125
ישי כהן | כיכר השבת | ח' בטבת | 30.12.14
דרעי התפטר, וכל ח"כי ש"ס אחריו: "מעשה ידי מרן טובעים בים"
(צילום: פלאש 90)

הטלטלה בש"ס: לאחר כשנתיים של מתיחות בלתי פוסקת בתנועת ש"ס, שהגיעו בימים האחרונים לשיא חדש בהדלפת הקלטות מסעירות של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף, יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי הגיש הערב (שלישי) ליושב ראש הכנסת יואל יולי אדלשטיין את התפטרותו מתפקידו כחבר כנסת. כל חברי הכנסת של המפלגה הודיעו כי בכוונתם להתפטר מתפקידם.

דרעי אמר ביציאתו מלשכת יו"ר הכנסת: "הגשתי כעת מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת. אין לי מה להוסיף יותר מזה. קשה לי, אני מבקש בבקשה שתניחו לי".
במכתב שכתבו חברי הכנסת למועצת חכמי התורה נכתב: "בראותנו את מעשה ידיו של מרן הטובעים בים ובראותנו את רבי אריה, עמוד החזק עליו נשענת התנועה עוד מימות היווסדה, באנו לפני רבותינו בנמיכות קומה בבקשה להחזיר גם אנו שליחותנו למשלחנו אם חלילה תתקבל בקשתו של יו"ר התנועה לפרוש".
דרעי מתפטר מהכנסת, הערב (צילום: דוברות הכנסת)
שעה קלה קודם התפטרותו של דרעי, התקיימה ישיבה מיוחדת של חברי סיעת ש"ס בכנסת, בה ניסו חברי הכנסת לשכנע את דרעי שלא לפרוש מהכנסת, אך ללא הצלחה. לאחר מכן, ליוו כל חברי הסיעה את דרעי אל לשכתו של יו"ר הכנסת, שם הגיש את מכתב ההתפטרות.
מכתב ההתפטרות של אריה דרעי, הערב

"לכבוד יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין שלום רב. הנדון: הודעת התפטרות מכהונתי כחבר הכנסת" כתב דרעי במכתב ההתפטרות, "בהתאם לסעיף 40 לחוק יסוד הכנסת, הריני להודיעך על התפטרותי מחברות בכנסת. בכבוד, אריה מ' דרעי".

להערכת גורמים פוליטיים, דרעי מנסה בכך להוכיח כי כוונותיו לפרוש מהכנסת רציניות. עם זאת, הגורמים העריכו כי דרעי עוד ישוב לקראת הבחירות. מי שייכנס עתה לכנסת במקומו של דרעי הוא ליאור אדרי, מקורבו של הגאון רבי משה יוסף.

This browser does not support the video element.

כיכר TV: חברי הכנסת של ש"ס פונים לדרעי

לא ברור נכון לשעה זו אם חברי המועצות המקומיות מטעם ש"ס יממשו את האיום לפיו יתפטרו מתפקידם אם דרעי יתפטר, או שמא ימשיכו לכהן בתפקידם.

מוקדם יותר היום, נועץ דרעי עם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס וניסה לשכנע אותם לאשר לו לפרוש מהחיים הפוליטיים.

אמש, שיגר דרעי הודעה לפעילי ש"ס בה כתב: "בלב כואב אני מבקשכם אל נא תיפול רוחכם, ואל ירך לבבכם. עליכם להבין, לאחר בזיון התורה וחילול ה' הגדול שהתרחש אתמול אינני מוכן עוד לפגיעה ולו הקטנה ביותר בדמותו ובמורשתו האדירה של רוענו מרן זצ"ל, לא קל לי עם הצעד הזה, אבל אני עושה זאת בלב שלם ונקי, כאשר ברור הדבר כי על כף המאזניים מונח כבודו של מרן זצ"ל".

מכתב חברי הכנסת למועצת החכמים

כזכור, אתמול התרחשה דרמה במערכת הפוליטית כאשר אריה דרעי שיגר מכתב חריף למועצת חכמי התורה של ש"ס ודרש מהם לאפשר לו להתפטר: "החלטתי בלב שלם ובנפש חפצה לבוא לפני מעלת תורתכם ולהחזיר את התפקיד שהטלתם עליי, תפקיד קשה, אכזרי וכפוי טובה עם הרבה עגמת נפש וביזיונות, אך עשיתי אותו בשמחה בכל כוחי כדי להמשיך את מסורת ומורשת מרן זיע"א. וכדי להיות שליח נאמן ומסור של כבוד תורתכם".

בכיר בש"ס המקורב לדרעי אמר הערב ל"כיכר השבת": "במצב הנוכחי אריה לא חוזר לפוליטיקה. אבל אם יהיה שינוי אמיתי במחלוקות בציבור הרי שהוא יחזור". בכיר אחר בש"ס אמר: "אריה מנסה להוביל מצב בו הוא הופך לנרדף, מצב בו הציבור מבין שדרעי לא נטל אלא מושיע, הוא מקווה להצליח".

This browser does not support the video element.

הקלטות שגרמו לסערה הגדולה בתולדות ש"ס (ערוץ 2)

"הכאב שפילח את ליבי אתמול היה יותר קשה מפטירתו של מרן זיע"א. רבותי הגדולים אל נא תקפידו עלי. תבינו אותי, אני לא יוכל יותר לחיות בהרגשה ובתחושה שלצערי חלק מהציבור חושב כך שבגללי יש מחלוקת וחלילה גם ביזיון מרן והתורה".

מועצת חכמי התורה של המפלגה סרבה לקבל את בקשתו לפרישה, והודיעה לו שהוא חייב להישאר בתפקידו: "מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו"ר התנועה לפרוש מתפקידו, וקובעת שהוא ממלא את תפקידו ביד רמה ובנאמנות ועל פי דעת תורה ונועץ עמנו בכל דבר הצריך עצה. אנו מלאים הערכה מאופן ניהול התנועה. אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו ואנו עומדים אחריו בכל עוז".

תוכן שאסור לפספס
125 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
61
מחליף הגון וגמרנו... הרי החכים בעצמם, רצו לפרוש משס על אלי ישי, ולהשים את ישי בראשם עם האותיות ש.ס. רק שאלי הגון לא עשה כאלו תרגילים מסריחים כמו דרעי...
חסיד מרן30.12.14
60
הכרזת דרעי כאילו פירסום הקלטת גרמה לו זעזוע יותר מפטירת מרן מעידה איזו התייחסות היתה לו כלפי רבו זצוק"ל
שמעון30.12.14
59
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל30.12.14

הצגת כל התגובות

58
חבל עליך רבי אריה שאתה נופל למלכודת של עשיו הרשע , אתה צריך לבוא למלחמה אם דורון תפילה ומלחמה , והשם יעזור לעבור את רוע הגזרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו הנביא30.12.14
57
אמנון יצחק . יהיו עוד מערכונים .
עכשיו פרסומות30.12.14
56
חז"ל אומרים במאין ממנים פרנס על הציבור אלא א"כ יש קופת שרצים מאחוריו אז עכשיו הוכח שלדרעי יש קופת שרצים גדולה מאוד אז הוא יכול יותר מכולם להיות פרנס על הציבור
ישי01.01.15
55
ואני אומר לכם המרוויחים היחידים מהמאבק הם לא בדיוק חרדים {איווט יאיר וכו'}
שלום30.12.14
54
שס??????????? מה כולם מטומטמים...
חסיד מרן30.12.14
53
יצחק דחוף.
אבישי אברהם30.12.14
52
אוהבים אותך אריה אל תעזבינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמי30.12.14
51
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדיק30.12.14
50
מצווה גדולה לעזור לחסיד מרן שנמצא במצוקה קשה. להלן פנייתו: "מאתמול בערב יש לי שאלה שמרעידה את בטני: מצד אחד, הקלטת מעידה שלאורך שנים רבות מרן סבר שאריה דרעי רשע (כי לקח מהחתן שלו תפקיד רב בשכר - עד כדי בכיות עצומות של אשתו...). אבל מצד שני, לאורך שנים רבות מרן גם הופיע בציבור ושיבח והילל את אריה דרע
מתבונן30.12.14
תנועתשס[לפני כניסתו לכלא] מרן חיבב אותו ואז היתה הירידה בה מרן לא חיבבו ובזמן זה היה ההקלטה ובסוף חייו הייתה עליה ומרן אהבו ותשאל אנשים בעולם התשובה יהיה להם תשובה יותר טובה ממני
תישאר בדרך31.12.14
49
תחזור להנהיג אותנו.
יוסי30.12.14
48
וינקום את דם בניו השפוך!
יפה דרעי30.12.14
47
מי זה ????????????????????????
כריש על הכביש30.12.14
46
כנראה דרעי צדק הם עדר הולכים אחרי מנהיג אחד, כמו עדר"
triboro30.12.14
45
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניקית לשעבר30.12.14
44
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני30.12.14
43
יש פה חבורת אנשים שעובדים בפמפום תגובות נגד דרעי. בחבורה הזו יש: מתנחלים, מזרוחניקים, ימניים, מנתנחלים, מזרוחניקים ימניים. 2-3 קרובי משפחה של אלי ישי. וזהו.
דוד30.12.14
42
ומקימים הנהגה חדשה ומורחבת
בצדק30.12.14
41
הוא עוד עלול להתחרט ולקבל את פניות החנופה
יעל30.12.14
40
תראו איך הגלגל מתהפך (ממש כמו דאע"ש) זה פשוט מדה נגד מדה, עונש ישר משמים, אחרי שש"ס ברשותו פגעו וביזו הרב הצדיק אמנון יצחק שליט"א (ממש כמו דאע"ש) בורא עולם מחזיר להם.... זה ממש מדה נגד מדה
תראו איך הגלגל 30.12.14
39
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך ביתרי30.12.14
38
ברוך שפיטרנו מהעבריין המורשע. האיש שאיים על מרן זכר צדיק וקדוש לברכה. האיש שהכל עצלו זה תיכמונים. האיש שסידר לילדיו ולמשפחתו ולמקורביו ג'ובים בש"ס. כן לא נעים לשמוע את דעתו האמיתית של מרן. (דברים שנאמרו בפתיחות למשפחה הקרובה) לך אריה דרעי לקברו של מרן ותבקש סליחה על שאיימת עליו בסוף ימיו
ישראל30.12.14
37
דרעי השמאלן בזכותו עבר חוק אוסלו , למרות שהרב עובדיה לא רצה , כמו שראינו בקלטת , כל מי שיגע באדמות ישראל זה סופו הפוליטי , ראה שרון , אולמרט , לבני , ועוד ועוד כל קול שילך לדרעי , כאילו הלך להרצוג והשמאל הקיצוני ,ראו הוזהרת.
אזולאי30.12.14
36
כל אלה שמדברים נגד אריה דרעי? הם פושעים טיפשים ועלובי נפש.
א. לוי30.12.14
35
למה לא הולכים לשאול מה לעשות, מחליטים על דעת עצמם להתפטר איזה מין דבר זה...
חיים30.12.14
34
איש ריב ומדון איש שרואה את הספרדים כעדר עיזים וכבשים
שר הכיכר30.12.14
33
למה זה חילול ה' לשמיע מה מרן ז"ל אמר, אבל זה לא חילול ה' לגנוב.
סקרן31.12.14
32
בגללך מרן ואשתו כל כך הרבה בכו... התאכזרת על עובדים מסורים, רק בגלל שהיו קשורים לאלי זרקת אותם. "והנה דמעת העשוקים, ואין להם מנחם". ה' שומע את קול הנרדפים.
חסיד מרן30.12.14
31
הרב אריה דרעי אשריו ואשרי חלקו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדיק30.12.14
30
תנועת ש"ס מאגדת בתוכה מוסדות לימוד ודואגת לתקציבים לכמה נושאים הקרובים ללב בוחריה, מקוואות ישיבות וכו' בקדנציה האחרונה איך נאמר בעדינות דרעי לא היה סיפור הצלחה (לעניות דעתי), עכשיו בא נחשוב בצלילות הדעת. יבוא אדם מוכח עם נסיון ציבורי ויקח את המפלגה (ראו את בנט כדוגמא בלבד לציבור שלו), מה הבעיה מה יק
כנסו30.12.14
29
ש"ס התחלתם כקבוצה קטנה שלא צועקת להתבלט ביקשתם וקיבלתם חצי אבל התביישתם בדרך התורה אז שתקתם.או אולי אז עשיתם מהומות קטנות מתוך המקום הזה של קבוצה קטנה מהומה קטנה אני דתי אבל מכבד לא עקבתי אחריכם אך התעניינתי בדרכי גדלתם ואתכם הצעקות והדרישות אך אוי כמה קטנה כלימתכם הפכתם(בעיני) לעבריין מן השורה הכת
מרכז30.12.14
28
של מרן לנאמן ביתו אלי ישי
יגאל30.12.14
27
זה פשוט מדה נגד מדה, ישר משמים, אחרי שביזו הרב הצדיק אמנון יצחק שליט"א מדה נגד מדה
זה פשוט מדה נגד30.12.14
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך ביתרי30.12.14
26
לא דרעי למה פרשתה העם איתך הרב עובדיה איתך אפילו גימל לטובתך למה עשיתה זאת חבל אבל אנחנו לא מתיאשים אנחנו יודעים שהרב עובדיה מלמעלה עוזר לנו[ש"ס]
יטי30.12.14
25
האיש הרע הזה בוגד במרן, בועט בדבריו וברצונו, מאיים על מרן עם מפלגה מתחרה, מצפצף עליו בחייו וגם אחרי מותו. ובעזות מצח של עמלקי הוא עוד מעז לעשות כינוס נגד ביזוי כבוד מרן.. האיש הזה נבל וכל חבר מרעיו עדת קרח ממש. עד מתי לעדה הרעה הזאת ? ( עדה רעה = 359 = שס )
תלמיד מרן לנצח30.12.14
24
לרחמנים . תזכרו מה עשו לרב אמנון יצחק .
החטא ועונשו30.12.14
23
האיש הנבל הזה הרע ורימה ושיקר אתל כל ישראל במשך עשרות שנים דקר את מרן בגבו והאשים אותו באחריות לאוסלו. נבל רשע מרושע לך לעזאזל ארור תהיה
איש רע ומר 30.12.14
22
לא מבין את ח"כ המתרפסים האילו מש"ס , מרן גדול הדור קבע שדרעי , גנב ,פושע, שלקח שוחד ,ושדרעי תמך בהסכמי אוסלו בניגוד לדעת מרן ומרן אמר שדרעי לא שומע לו, חברי ש"ס יקרים מי שמבזה את מרן זה אתם כי אתם פועלים בניגוד לדעת מרן,ואתם נגררים אחרי דרעי כאילו אין בלתו , חברי ש"ס יקרים, בתי הקברות מלאים באנשים ש
מיכאל30.12.14
21
חברת הסרטים "ג'ונס" עומדת להפיק סרט "הנבזים" על פרשת הקלטות
צורי30.12.14
20
אני קורא כאן את התגובות ולא מאמין כמה אכזריות יש בעולם שפכו לבן אדם את כל הדם לא השאירו טיפה במקום לעודד אתם ממשיכים עם הרשע תתביישו לכם ואתם עוד חרדיים וגם לעורך האיך אתה מאשר תגובות כאלו אתה לא מפחד מהחיים שלך
דואר30.12.14
19
יעוץ מאישיות אשכנזית ללא רגשות וכבוד של מזרחיים
דני30.12.14
18
של הרשעים שעוזרים לך לגנוב ולשקר ציבור שלם
אברהם30.12.14
17
שששששששש"סססססססססססססס
ש"ס30.12.14
16
הסיבה האמיתי זה חקירה נגד דרעי לאון שתיווך בשוחד פתח את הפה בחקירה , וסיבך את דרעי ועוד מישהו מקורב ... וזה הסיבה האמיתית שדרעי פורש ולא הקלטות (שכולם ידעו עליו)
**** ***30.12.14
15
בבושת פנים.
1700 קדושי אוסל30.12.14
14
בלה גכעח
שפרינצה זויך30.12.14
13
כול עוד שהנר דולק אפשר לתקן רבי אריה דרעי חזר בתשובה מה שהיה היה רבי אריה אני רציתי להגיד לך שתחזור מרן אוהב אותך הכשיו אני פונה לישי אתה אומר נילך בדרכו של מרן זה דרכו זו פגיע בכבודו אני לא רב ולא כלום אני אולך בדרכו של מרן שזה ש"ס אתה חושב עם אתה פורש אז אתה יכול לעשות מה שאת רוצה
שמואל ישראלי01.01.15
12
דרעי הנוכל הצליח להסיט את דעת הקהל מתוכן הקלטת ומדברי הרב עוכדיה עלון וחכו חכו בסוף ההצגה המבוימת שלו הוא יחזור
ח30.12.14
11
מי שגנב וכל וחומר מי שלא אין מצווה להרוג אותו!!!
אביגיל30.12.14
10
בגליל שבשרותים
אריה ישי30.12.14
9
המקובלים מדווחים שבשמיים פועלים לחיסול מפלגת דרעי ש"ס כדי אכן להוכיח שהמפלגה הזאת לא ממשיכה את דרכו. מאז פטירת הרב עובדיה בשמיים ניטש ויכוח סוער על הסכמי אוסלו, הרב עובדיה טען שדרעי הוליך אותו שולל וכי דרעי ניהל את הכל. ואכן בקלטת מוכח שהרב עובדיה מאשים את דרעי בהסכמי אוסלו. כחלק מהדיון בבית דין
מקורב למקובל 30.12.14
איזה מספר יזכה מחר בלוטו?
דוד 31.12.14
8
יום עצוב לעם ישראל!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א30.12.14
7
גדולים . הצרות הבאות בדרך בעזרת השם . חזרתי בשאלה בגללכם . זה העונש עבור הרחקתי מהיהדות .
חוזר בשאלה .30.12.14
6
מי זה ??????????????????? מי יכול להחליף את אריה????????????????????
כריש על הכביש30.12.14
5
למה? למה לא להכריז שאתה איש ימין ושלך ולאלי יהיו אותם סמכויות? ואז שס הייתה יכולה להמריא.
יהודי30.12.14
4
עוד ספין של דרעי - זה ממש פשוט - הוא יודע ששס תקבל 4-5 מנדטים אז הוא משחק אותה נעלב ופורש ואז בעוד קצת זמן הוא "יקבל את דין המועצת" וישאר יו"ר אבל הוא צופה (ובצדק) שהתמיכה בש"ס תגבר והוא יקבל 6-7 מנדטים. בינינו ,להגיש מכתב התפטרות חודשיים לפני בחירות אין בזה שום דבר זה סתם משהו הצהרתי .
בנימין30.12.14
3
הכל צביעות ותחמנות. אנחנו במשפחה מצביעים רק אליהו ישי.
מוטי30.12.14
2
תצא בחוץ רשע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב30.12.14
1
שיעזוב את שס לנפשה שיתן לתקן את הנזקים שגרם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי30.12.14
זה פשוט מדה נגד מדה, ישר משמים, אחרי שש"ס ברשותו פגעו וביזו הרב הצדיק אמנון יצחק שליט"א בורא עולם מחזיר להם.... זה ממש מדה נגד מדה
זה פשוט מדה נגד30.12.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: נשמות ישראל ואותיות התורה כרוכות יחד |  צפו

כיכר השבת | 05.07.24

במרכז בני ברק

אוטובוס פגע בשני רכבים - הנהגים פונו מהזירה במצב קל

קובי אטינגר | 05.07.24

פְּקִידָא בְּגוֹ צַדִּיקַיָּא 

ספרי תורה פתוחים וחצוצרות: הרבנים זעקו לישועת הכלל 

חיים רוזנבוים | 05.07.24

בצל הקשיים התזרימיים

קבוצת 'בסדנו' הגישה בקשה להקפאה זמנית של הליכים נגדה

בני סולומון | 04.07.24

פרשת קרח

מתי עושים פדיון הבן לילד יתום? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

וַהֲרֵעֹתֶם בַּחֲצֹצְרֹת

המלחמה חידשה מנהג עתיק: תקיעה בשופרות ובחצוצרות | מסע היסטורי מרתק

ישראל שפירא | 04.07.24

"הרבנית והמשפחה ביקשו"

יום כיפור קטן לרפואת הגר"י: מ"מ נשיא ביה"ד במכתב זעקה

ישי כהן | 04.07.24

90 אלף דירות באלתא - אשדוד

מטרופולין חרדי תוך עשור - זו התוכנית למצוקת הדיור החרדי

איצלה כץ | 04.07.24

ביוזמת סגן השר

אושרה תוכנית לשחזור בית החזו"א - "בתהליך שימור ייחודי"

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

ראשונים לאקדמיה

בר-אילן מזמינה בוגרי מוסדות חינוך חרדים להצטרף לתוכנית "ראשונים"

כיכר בשיתוף בר אילן | מקודם

במלאת י"ג שנים

במעמד גדולי ישראל | הילולת הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

מקום שמעורר השראה

מהפכה שקטה ברמת הגולן: הישיבה שמשנה את חייהם של נערים חרדיים

כיכר בשיתוף טל חרמון | מקודם

הוציאו מתרמילם כתבי יד

'קנאת סופרים תרבה חכמה' | תיעוד מועידת סופרי סת"ם

חיים רוזנבוים | 04.07.24

הדרך לחיים טובים

בכל אחד מאיתנו יש קורח, אז איך לא נסיים כמוהו? | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

אל תגידו לא ידענו

תבדקו אותנו: מוציאים משכנתא? כך תחסכו הרבה כסף!

כיכר בשיתוף ליברה | מקודם

שלטון הפקידים

רה"מ הבטיח לפתור את הבעיה, באופוזיציה עושים פוליטיקה

דניאל הרץ | 04.07.24

הטור השבועי | קורח

אנשים של מעשים // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 04.07.24

צאן קדשים

האדמו"ר העניק 'חומש ויקרא' לפרחי חסידיו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 04.07.24