
מקרה התקיפה שהתרחש במהלך השבוע האחרון בעיר מודיעין עילית, במהלכו התגוששו רפאל יהודה כהן ויחזקאל אריאל ופצעו זה את זה כאשר האברך כהן אף נחקר ונעצר בעקבות המקרה החמור, ממשיך להסעיר את הציבור הליטאי.
הבוקר (ראשון), מקדיש עיתון "הפלס", שופרה של תנועת "בני תורה" את מאמר המערכת שלו למה שמכונה בפיו תקיפתו של "הרה"ג רבי יחזקאל אריאל", כשבמסגרת הדברים תוקף העיתון בחריפות את הזרם המרכזי בציבור הליטאי השותק לכאורה לנוכח אירועי האלימות.
"קשה למצוא את המילים שיבטאו את עומק הזעזוע מאירוע חסר תקדים שכזה", נכתב בעיתון, "כל מעשה של בריונות והרמת יד ראוי בהחלט לגינוי פומבי, אך קל-וחומר כאשר נעשה שימוש בביטויי שנאה כה מחרידים וחריגים. תלישת שערות זקנו המגודל של יהודי חרדי נחשבת כמנהגם של הגרועים שבשונאי ישראל ומזכירה מחזות נוראים מן ההיסטוריה, ואילו נשיכה בבשרו של המותקף בנשיכות עמוקות ומדממות אינה מקובלת כלל בין יצורים אנושיים, אפילו במתקפות אלימות המתרחשות במחוזות רחוקים ושכונות פשע".
"התנהגות ואנדליסטית והתפרצות פראית וחייתית היתה צריכה לחולל רעידת אדמה בתוכנו, גם אם היה מדובר באדם חרדי מן השורה שהיה מחליט לתקוף את עמיתו באכזריות על רקע "שיגרתי" של ריב עסקי או סכסוך אישי וכדו'. על אחת כמה וכמה כאשר נשמעה הצהרה ברורה ע"י בא כוחו של התוקף, כי הרקע לאותו מעשה בריוני נעוץ בחילוקי דעות רעיוניים בתוככי עולם התורה".
הפלס מבהיר כי כפי שמופיע בפרוטוקול הדיון שהתקיים בביהמ"ש המחוזי בי-ם, אמר סנגורו של התוקף בדבריו בפני השופט: "התיק הזה הוא ממש לא תיק על סכסוך בבית כנסת, אלא תיק גדול יותר משני אנשים שרבים... המפלגות הם דגל התורה עם בני תורה. המשיב נציג דגל התורה... זה מקור הסכסוך ולא שני אנשים שרבו בבית כנסת... זה משהו גדול יותר מריב בבית כנסת".
"הציבור החרדי הרחב, ובמודיעין עילית בפרט, ידע כי התקיפה בוצעה על רקע זה, אך אם למישהו עוד היה ספק בדבר, בא פרקליטו של התוקף והצהיר חד-משמעית, כי לא מדובר בסתם "סכסוך בבית כנסת", וכי יש קשר בין האירוע החמור לבין זהותו של התוקף כאיש דגל התורה". הפלס ממשיך ותוקף: "כמובן שאיננו רוצים לצאת בהאשמות כוללניות, ולא נבוא לטעון, כי כלל נציגי וקהל תומכי דגל התורה (בגרסתה העכשווית) מזוהים עם המקרה המזעזע של אותו יחיד. אך מכיוון שהרקע למעשה כה גלוי וידוע, יש לצפות כי יישמע גינוי נחרץ וקולני, וכי הדבר יעורר את הציבור כולו לחשבון-נפש נוקב".
"הלא השנאה הלוהטת שמוחדרת בכל פינה עברה כבר מזמן את כל גבולות ההגיון האנושי. החל מהנסיונות המלאכותיים לזרוע איבה ופירוד בצורה יזומה, בבתי מדרשות ובתי כנסיות, בין קרובים וחברים לספסל הלימודים, בתוככי קהילות ומשפחות, כולל פסילות וחרמות, הלבנת פנים ברבים וירידה לחיי הזולת, ועד לנסיונות להחריב מוסדות תורה ולהצית אש זרה של מסע מאורגן ליצירת קרע שאינו מתאחה ח"ו בעולם התורה. במצב כזה, מה הפלא ששומעים כי אפילו תינוקות של בית רבן כבר נוהגים כעדר מוסת ומתעללים בחבריהם לתלמוד תורה - ובסופו של דבר מתחולל "פשע שנאה" שכזה במודיעין עילית. כי מה יעשה הבן ולא יחטא, אם הסביבה כולה מסמנת לו את נתיבי האיבה ומעצבת עבורו את תרבות השנאה".
"זהו פרי באושים של הסתה חמורה ומתמשכת, מקרה שהוא חריג בצורתו ובעוצמתו, אך אינו חריג במהותו, כארוע שמבטא עד אנה עלולים אנו להגיע מתוך אטמוספירה של שיסוי עקבי, ליבוי שנאה והתרת דמו של ציבור שלם הצועד בדרך רבותיו. ומי הוא אשר יוכל לומר בעת כזו: "ידינו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו".
הפלס משגר עקיצה כלפי הפלג הליטאי המרכזי וטוען ברמז כביכול מול השלטונות מוכנים הם להתפשר בגזירת הגיוס: "קשה מאוד להימנע גם מן האסוסיאציות המתעוררות בעקבות ההסלמה המטורפת הזו. ת"ח אחד אמר על כך השבוע, כי מכאיב לראות שאותם עסקנים ולבלרים שתבעו בשנה האחרונה להיזהר מפני כל צעדי מחאה נגד השלטון וגזירת הגיוס, בשל חששות חינוכיים של החדרת אוירה כוחנית כביכול בין בני הנוער, הם הם אלה אשר מעודדים, לפחות בהסכמה שבשתיקה, כל צעד מרפקני וכוחני של מחאה אלימה וירידה לחייהם של יהודים יראים ושלמים, שכל חטאם בכך שהם צועדים לאור רבותיהם".
"העיוות הזה ניכר כאשר אותה מערכת תעמולה שמטיפה ל"דרכי נועם" מול גוזרי הגזירות, בחרה להתמקד באירוע שולי שהתרחש באחת ההפגנות, כאשר אחד המשתתפים ניסה לבלום סוס משטרתי שעמד לרמוס ח"ו יהודי חרדי, ומאז החליטה להנפיק ללא הרף גינויים נגד "מושכי זנבות הסוסים" – זאת בעוד, להבדיל אלף אלפי הבדלות, זעקתו של יהודי חרדי שתולשים את שערות זקנו ונושכים אותו בפראות, אינה נוגעת לליבם. הן על כגון דא ניתן להמליץ את דבר הנביא, כי "זובחי אדם – עגלים ישקון".
"הגיעה השעה לעצור את הטירוף. הגיע הזמן לשאול: מי החדיר בשקדנות את הארס המרעיל שהתפרץ בתלישת זקנו של אברך, שנראה אחרי הארוע הטראומטי כמי שחווה תקיפה אנטישמית - ומי זרע את זרעי הפורענות של "נוער הנשיכות" נכתב במאמר המערכת של "הפלס".
הצגת כל התגובות