כיכר השבת

חב"ד יוצאת למלחמה בפאות ארוכות

רבו של כפר-חב"ד, הגאון הרב מרדכי שמואל אשכנזי, קורא להנהלת מוסדות "בית רבקה" לאסור על תלמידות לחבוש פאות ארוכות או פזורות. הרב כותב במכתבו כי "פאות ארוכות והפזורות ועל אחת כמה וכמה כשהן עשויות משיער טבעי שמטרתן להידמות לשיער אישה, אין בהן ההיתר של כיסוי ראש על-ידי פאה"

| 257 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בצעד יוצא דופן, פרסם רבו של כפר-חב"ד, הגאון הרב מרדכי שמואל אשכנזי, מכתב מיוחד שבו הוא מזהיר מפני תופעת הפאות הארוכות. כך מפרסם אתר חב"ד שטורעם.נט.

את המכתב שיגר הרב אשכנזי להנהלת מוסדות בית רבקה שבהם מתחנכות מאות בנות.

הרב כותב במכתבו כי "פאות ארוכות והפזורות ועל אחת כמה וכמה כשהן עשויות משיער טבעי שמטרתן להידמות לשיער אישה, אין בהן ההיתר של כיסוי ראש על-ידי פאה".

במכתבו, פונה הרב להנהלת בית רבקה ומבקש מהם להתיר רק פאות המגיעות עד הכתפיים, ושהיו אסופות ולא פזורות.

צפו במכתבו של הרב אשכנזי, באדיבות אתר שטורעם.נט:

תוכן שאסור לפספס
257 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
67
"הפאה תהיה בתסרוקת צנועה ועדינה , לא ארוכה מן הכתפיים ופזורה , לא רחבה או קצרה במיוחד , לא פרועה, לא מקורזלת ונפוחה, לא בעלת מראה רטוב לא מכסה את הפנים בחלקה ולא כל תסרוקת חריגה אחרת. קישוטי שיער בולטים במיוחד או בגודלם או בצבעם , אסורים" . (ב"ד רבני חב"ד)
ציפה
כבר עניתי לך בתגובה 80 שהדברים שאתה מצטט הם תקנון פנימי של בית ספר. ולא צריך להחליף ניק ולחזור על אותה בדיחה פעמיים
ש. מיימוני
תקרא היטב. נכון שזה כואב לך פוגע במכירות הפאות. ולגבי החלפת ניקים, גם אם זה נכון והוא כתב בכינויים שונים אותו דבר, הרי אתה האחרון שיכול להטיף על כך, ולך זה גם לא יעזור כי נחשפת כבר..
להוזה
כל אחד מעתיק את השני? תפיצו את זה בכל המקומות שהנבל שורץ שם.
לצוות
יש כאן חולה נפש מדומיין עם פיצול אישיות שחוזר על אותה תגובה בשמות הזויים שונים ומשונים ואחר כך גם קורא לעצמו "צוות". מזמן אני רגיל לראות אנשים חולי נפש מטיפים נגד פאה אבל כאן זה ממש עבר את הגבול
שון
זה כואב לך פוגע במכירות הפאות, אבל זה אמיתי , לא תקנון, אלא פסק הלכה. ולגבי החלפת ניקים, גם אם זה נכון והוא כתב בכינויים שונים אותו דבר, הרי אתה האחרון שיכול להטיף על כך, ולך זה גם לא יעזור כי נחשפת כבר
למתחזה הטיפשון
66
"כאשר אישה קונה פיאה בשביל שתיראה כשער ראשה, והדבר מתבטא בפועל באורך הפיאה וצורת התסרוקת שלה (פזורה) – יש לחשוש לדין "פריצות" כמו שיער הראש. לעניות דעתו, הרבי דיבר על נשים שקנו פיאות כי צריך ללבוש פיאה, ומה שהיה זה פיאות של שיער טבעי. אבל לא היתה אז אופנה של לשלם עוד אלפי דולרים רק בשביל למצוא את
חב"ד אינפו
65
להלן סיפור מתוך הספר "לקט שכחת הפאה": "את הדברים דלהלן שמעתי בטלפון מפי הגברת זלדה נעמעס [ז"ל, אשת חינוך ידועה מחסידי חב"ד] מברוקלין ניו יורק. "כשהגענו לארה"ב מאירופה בשנת תשי"ח לאחר נישואינו, נכנסנו אל הרבי ליחידות. אני לבשתי כובע וחצי פאה, ולא ראו לי אף שערה אחת משערותי. במהלך היחידות וכו' אמר
ניר
לא צריך להוסיף מילה... "תמצאי כאן מישהי שהיא מבינה בזה, והיא תלך איתך לקנות פאה יפה, שמי שתראה את זה תרצה גם היא ללבוש פאה".
רינת

הצגת כל התגובות

64
להשתדל לקחת נשים יפות ◄ כן כתב הגאון רבי אליעזר פאפו זצ"ל בספר "פלא יועץ" (בערך "יופי"), וזה לשונו: "כתיב שקר החן והבל היופי… אבל אם מוצא יופי ויראת ה' במקום אחד, בוודאי שיבחר ויקרב גם את היופי, שהרי אמרו (כתובות נט:) "אין אשה אלא ליופי..." וראוי לכל אדם להשתדל לקחת לבניו נשים יפות, כדי שלא יתנו
ליטל
63
נכון מישה?
נסים
62
א ביסעל שכל דארמען האבען. חישבו על שני מהלכים קדימה לפני שאתם ממהרים בפרסומים. קצת אחריות, קצת דאגה ואכפתיות.
דרור
היה ברור מלכתחילה ששונאי חב"ד ישתמשו בזה לנגח את חב"ד במקום להבין שמדובר רק ברב אשכנזי שדעותיו קיצוניות (הוא גם לא מרשה לאשה לצאת מהבית בלי פאה)
שטורעם איד
61
נראה לי שלתקן את החבדניקיות זה כבר מאוחר, את סמל הפריצות החרדית א"א לקחת מהן
יאיר
לי בראש "מאוחר מידי"!
יוני
60
מדגיש בכל הזדמנות שאסור לאשה לצאת מביתה ללא פאה. וכל הענין הנדון במכתבו הוא פאות ארוכות מאוד שיש נשים מסויימות שהתרגלו ללבוש, והוא מנסה להחזירן לאורך נורמלי וסביר. אך בוודאי שפאה היא הכיסוי העדיף, כמו שכתב הגר"מ אשכנזי: "אין לתושבת הכפר לצאת מביתה ללא חבישת פאה"! "ב"ה, ערב ראש השנה תשס"ח. אל אנ"
ירון
כעת הוא הבין שהפריצות הכי גדולה היא פאה אז הוא חוזר בו חלקית, עד שיבין את האמת.
שני
בסך הכל הבהיר שצריך להקפיד על אורך מסויים ולא להתפרע עם אורך עד אמצע הגב. ברור שאנשים צבועים כמוך חוגגים על כל שטות שמתפרסמת, אבל שקר צף על פני המים
טלי
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
ישראל מאיר
59
זה היה תמיד וזה נכון להיום וזה נכון גם לעתיד. בקנאה ושנאה לא משנים עובדה זו. כל הכבוד לחב"ד, כל הכבוד לרבה של כפר חב"ד.
דוב
58
חב"ד מובילה את המלחמה האחרונה של עם היהודי המלחמה בסטרא אחרא שבסופה תבוא הגאולה יש מי שנלחם מלחמה עיקשת כדי שחס ושלום לא תבוא הגאולה לאלתר והוא הס"מ בעצמו. מקבוצה של עובדי השם המאריכים בתפילתם בשבת הפכו הרבה מהחבדניקים לחבורה עצלה שקמה ב10 מחסידים שמוסרים נפש על אהבת ישראל הפלגנו למחנות ומפלגו
חבדניק
57
התקנון של חב"ד "הפאה תהיה בתסרוקת צנועה ועדינה , לא ארוכה מן הכתפיים ופזורה , לא רחבה או קצרה במיוחד , לא פרועה, לא מקורזלת ונפוחה, לא בעלת מראה רטוב , לא מכסה את הפנים בחלקה ולא כל תסרוקת חריגה אחרת. קישוטי שיער בולטים במיוחד או בגודלם או בצבעם , אסורים" . (ב"ד רבני חב"ד) אורך הפא
יודה
איזה רבני חב"ד הבאת כאן? הרב היחיד בקושי שמופיע כאן זה הרב של קרית מוצקין (אחד מתוך מאות רבני חב"ד בכל אתר ואתר) והוא אומר דבר פשוט, שפאה בעלת צביון שחצני (כלומר פרועה מאוד או ארוכה מאוד) היא מוקצה מחמת מיאוס. דברים פשוטים - לא קשורים בכלל למכתב של הרב אשכנזי ולקביעה התמוהה "עד הכתפיים" בלי שום מקו
ש. מיימון
הרי כפי שהגיבו לך גם בתגובה למטה. בי"ד רבני חב"ד, זה כלל רבני חב"ד, זה הגוף העליון, ובנוסף רב אשכנזי והרב דרוקמן הבאים מפלגים שונים, ועוד, אבל איך כתב לך שם "נכון שזה כואב לך פוגע במכירות הפאות. ולגבי החלפת ניקים, גם אם זה נכון והוא כתב בכינויים שונים אותו דבר, הרי אתה האחרון שיכול להטיף על כך,
יודה
אתה חוזר על השטויות שלך בכל מיני צורות לאורך כל העמוד הזה, תוך כדי התחמקות מתשובה. הוא שאל אותך שאלה טובה - מי מבין רבני חב"ד כתב פסק הלכה בנדון? אתה לא עונה, רק מפנה לתשובה שכתב הרב מקרית מוצקין שגם הוא לא דיבר על האורך המותר של הפאות. לכן אני ממליץ לך לשבת וללמוד (אם אתה בר הכי) ולא לרבוץ כאן ול
רוזן
ניכר על הבנאדם שהוא לא בריא בנפשו, ולא ראוי לתגובה. אך לגבי מה שהזכרת ראוי להוסיף כי אין לסמוך להלכה על תקנונים שמתפרסמים, כי הם לוקחים כמה פוסקים כשכל אחד אומר משהו אחר, ומצרפים את חומרות שניהם יחד. והנה לדוגמא, מתוך שו"ת "בני בנים", שכתב לאחד המחברים בנושא זה: "קבלתי בתודה העתק ההערות בעברית לק
בונה
56
אשה צריכה לכסות את כל השיער ולא חשוב אם זה עם מטפחת פאה או סיר על הראש העיקר שלא יראו אותו מגולה ולפי דעת רוב פוסקי ההלכה הראשונים והאחרונים זה עדיף שיהיה עם פאה
ירמיהו
55
רבו של כפר-חב"ד, הגאון הרב מרדכי שמואל אשכנזי, קורא להנהלת מוסדות "בית רבקה" לאסור על תלמידות לחבוש פאות ארוכות או פזורות. הרב כותב במכתבו כי "פאות ארוכות והפזורות ועל אחת כמה וכמה כשהן עשויות משיער טבעי שמטרתן להידמות לשיער אישה, אין בהן ההיתר של כיסוי ראש על-ידי פאה"
שמחה
54
לכו לכת הצבועה שלכם שאלו כל אדם שמכיר את חבד בחבד תמצאו נטו אמת . בלי פלאוורות ובלי הצגות
חבד אימפריה
יש לו בעיה אמיתית באמונה
אברך ןתיק
ספר "אשר בנחל": "ומובא בספר "שמש ומגן" מהצדיק הקדוש רבי שלום משאש, זכר צדיק וקדוש לברכה, אשר מדבר מאד מאד בעד חבישת פאה, אף שהיה חכם ספרדי, והוא מסביר בהגיון למה היום כן כדאי לנשים לחבוש פאה ולא מטפחת... שעדיף כי תלכנה הנשים בפאה, ולכל היותר הן תראינה יפה יותר, אשר אין זה איסור לאשה שתראה יפה וחסוד
נתן
53
רק חבל שהגיע בטיפין- אבל זה גם סימן טוב... אולי יקח קצת זמן עד שיבינו שאסור לחבוש פאה ב-כ-ל-ל!!!!!!!!!!
...............
והאוסרים עשו זאת מתוך חומרות יתירות שהובילו לקולות גדולות בענייני צניעות אצל הבעלים (וד"ל). בספה"ק "ליקוטי מוהר"ן" (תניינא סי' מ"ד) כתב וזה לשונו, "אלו החכמות מפילין מאוד את האדם מעבודת ה', דהיינו מה שחושב וחוקר ומדקדק ביותר, אם הוא יוצא כראוי במה שעושה. כי בשר ודם אי אפשר לו שיצא ידי חובתו בשלמות,
פנחס
ראשית יש להבין מהי פאה שאינה צנועה ומה המקור לאיסור שלה, ואח"כ אפשר לדבר על "פאות ארוכות גולשות" ולהכליל את כל הנשים החרדיות בחדא מחתא. ◄ וכמש"כ הגאון רבי יצחק עבאדי שליט"א, בשו"ת אור יצחק אה"ע סימן ג': "והנה כתוב מפורש בגמ' (שבת צה.) ויבן ה' אלהים את הצלע, מלמד שקילעה הקב"ה לחוה והביאה אל האדם,
המסביר לצרחן
52
ובכלל את כל הפריצות שקיימת היום בעולם הדתי, ואח''כ הם יוצאים למלחמה על זה!?
יוסף
באותה מידה אפשר לומר שהמטפחות הארוכות אין בהן צניעות וזה לא כיסוי ראש, וצריך להקטין את האורך שלהן. אולם ברור לכולם שפאה היא הכיסוי העדיף והמושלם כיון שהיא מכסה הכל כדבעי.
דן
ובראשם הרבי מליובאוויטש
סלומון
51
להבין את הרב אשכנזי הנה כמה מאמרות שפר שלו על עצמו " כשיחקרו את הרב אשכנזי לאחר מאה ועשרים יגיעו למסקנה שהיו שתי רבנים אשכנזי" יש אומרים שאת הרב אפשר לקנות בכסף, זה שקר את הרב אפשר רק להשכיר, וכל המרבה הרי זה משובח""ח ישנן שבאים בטענות על הרב שפעם אומר כך ופעם אומר כך, צריך להבין שאצלי זה "תתאה
איש סוכו
50
אינני מבין איך אשה עם שכל היא ובעלה אחרי 120 יבואו מול כסא הכבוד עם הפאות ששמות היום הרי אפילו גוי מסכים שזה פריצות ממש
מישהו
איך אתה תבוא על ביטול תורה שלך
מישהי
כמו שהוא יכול לחשוב ששעון שבת זה חילול שבת, ומכירת חמץ זה קומבינה. יהודי מבין שכיסוי ראש לא נועד לכער את האשה אלא אדרבה להוסיף לה יופי ותכשיט כמו שכותב מרן הבן איש חי בספר "בן יהוידע" (עירובין ק:), וזה לשונו: "כי אתא רב דימי אמר עטופה כאבל [פירוש, אחת הקללות שנתקללה חוה וכל הנשים, שעטופה כאבל ובו
יוסף
חילוני מנבל את פיו נגד רבנים.
יצחקי
49
ועיניי התעגלו בחוריהן מרוב תדהמה... זה בעצם סותר את דברי הרבי,שטוען שאין בעיה ששיער הפאה יראה אפילו יותר יפה מהשיער הטבעי... וסותר את הספר של הרב וולפא,זה שפיאה ארוכה לא צנועה-מובן. אבל שזה לא נקרא כיסוי ראש בכלל-לא מובן. לדעתי הרב רצה לזעזע את חב"ד,כי התופעה הזו מתפשטת גם לכיוון הבנות ה
נחום
הרבי כתב באיזה מקום שהפאה צריכה להראות כמו בחורה?
יצחק
כל מטרת הפאה היא שתיראה כמו בחורה, ומה הבעיה בכך? מה רצית שתיראה כמו זקנה? אידיוט
זילברמן
והקללות שלך רק מראות כמה אתה חסר אונים ואומלל אחרי שנחשפת כבר
למטקבק המוכר פא
48
כיסוי הראש לא נועד להוות "היכר" בין נשואה לרווקה! זאת טעות!! וטעות זאת מובילה לטעות הפטאלית, שכיסוי ראש חלקי זה בסדר, והעיקר "שיש היכר". אבל אין שום זכר לכך בהלכה, או במקורות לאיסור גילוי הראש. לשון הגמ' בכתובות (עב.) היא "אזהרה לבנות ישראל", ומשמע רווקות ונשואות, ולא מוזכר כלל שצריך להיות היכר ב
מאיר
ראו באתר כתר מלכות אריכות גדולה להוכיח את שקריו של המטקבק האובססבי שנחשף במערומיו
יעקב
אני לא יודע להסביר למה, אבל תסתכלו באתר דבש מלכות ושמה המטקבק האובססיבי שנחשף במערומיו יסביר לכם למה זה שטויות והבלים
יעקובי
ושלחתי לרב יהודה דרעי שיראה מי האומלל שהוא מטפל בו
ציון
ושלחתי לרב יורם בוזגלו שיראה איזה אומללים האנשים
ציון
47
"הנה כתוב מפורש בגמ' (שבת צה.) ויבן ה' אלהים את הצלע, מלמד שקילעה הקב"ה לחוה והביאה אל האדם, ע"כ. הרי דהשערות כשהם קלועות הוי נוי, והרי היא מקיימת שני דברים, גם כיסוי הראש וגם שתיראה נאה, וכמו אלה שמכסות ראשיהן במטפחת או בכובע, וכידוע שגם באלה יש מכל המינים, יפים יותר ויפים פחות, ובוודאי שלא יעלה על
אמזלג
46
צריך גם את הפיאות. מספיק או דתיות באמת למען כבוד ה' או שלא אין באמצע......
טליטל
הוא בסך הכל ביקש שתסתירי את השיער המקורי, ולא משנה עם מה. בדיוק כמו שאי אפשר לבוא בדרישה מהבנות ללבוש חצאיות מכוערות או חולצות מכוערות, ככה אי אפשר לבוא אליהן בדרישה ללבוש דוקא מטפחת ולא פאה. אם פאה זה יותר יפה - למה לא? וכן כתב הגאון רבי יוסף קאפח זצ"ל (קונטרס "המשביר", אוסף תשובות מכת"י דף מ')
א. מ.
זה כיסוי לפי דעתך דעת חמורים וערב רב וס''מ
KNOCK OUT
כל ענין גילוי הראש הוא גזירת הכתוב בנשים נשואות וכמו שמובא בגמרא כתובות ע"ב. כמו כן בגמרא עירובין דף ק' מובא שזו קללה שהתקללה חוה. אין שום ענין של פריצות בשיער עצמו ולכן מותר לנשים רווקות לגלות אותו. לכן השיער של הפאה דומה לשיער הרווקות ואין בו שום בעיה, וכשהשיער הטבעי מכוסה התקיימה בזה מצוות התו
משה
45
חבד!
לאון
44
סוףסוף היגיע הזמן
ירושלמיתת
43
לאישה יהודיה נשואה ? אוי אוי אוי מה הולך בבני ברק
דפנית
אשה חרדית צריכה להיראות יפה בדיוק כמו חילונית! במפורש כתב הגאון רבי שלום משאש: "גם מה שהביא הכותב, מחילונים שלועגים על החסידים שהם מדור הקדמון והנשים שלהם מתחדשות ומקושטות, אין זה כלום. והלעג הזה רגילים בו בכל ענין, והקנאה תקועה בלבם כשרואים אשת רב חסיד שהיא יפה כלבנה ומלובשת ומקושטת בהיתר גמור כפ
רוקח
42
כחבדנקית ועם כל הכבוד הרבי לא דיבר על חבישת הפאות של היום !!!!
rut
41
זה שקר! כל אחד יכול לפתוח את ספרי הפוסקים, ולראות שהפאות בעבר לא היו משיער עיזים, אלא משיער טבעי משובח, וכמו כן, לא "הבחינו ממרחק שזה פאה". מעט מלשונות הפוסקים המתירים: ◄ בתשובות הגאונים מסכת שבת דף ס"ד: "פאה נכרית. שיער שמביאין מבחוץ ומקלעין אותו יפה יפה, ומניחין אותו בראשי כלות כל ימי חופתן".
ששון
שהיום אין היתר, ראו באתר כתר מלכות בחשיפת השקרים
יקב
ראו באתר דבש מלכות שצריך ללבוש רק רעלות וגם אמותינו היו נראות כמו שדים ורוחות
עוף בגריל
40
עושה מה שצריך לעשות, נלחם בבעיות הצניעות ולא מתרגש מאף אחד.
קובי
בסך הכל הפאות לדעתו עברו את האורך המוגזם, ולכן הוא קורא לנשים ללבוש פאות עד הכתף - בהנחה שאף אחת לא באמת תלבש פאה עד הכתף (כמו קסדה) אלא תמצא את הדרך האמצעית, דרך הזהב - אורך נורמלי ולא מושך תשומת לב.
הילה
39
ימות משיח מגיעים והבושה מפני המשיח פועלת אוי לנו ולאן הגענו עם הפיאות, פיאה ארוכה וחצאית קצרה וכשיושבות באוטובוס אי אפשר להבחין בין החרדתי לחילונית רוצות להדמות לאומות העולם. וחבל ה' יחזיר את כולנו בתשובה שלימה ואמיתית. יישר כח לרב ואני מקווה שיקומו עוד הרבה הרבה רבנים ולא יחששו מה יהיה פשוט יקרבו
רבקה
38
בתחום הפריצות בכל העולם היהודי, שום דבר לא ישנה זאת, לצערנו הרב
דוד
נשות חב"ד ידועות ביופיין ומכאן הקנאה בכל המגזרים האחרים. והיופי נובע מצניעות וקדושה כידוע
לוי יצחק
היופי הזה הביא למקרים נוראים, כמו בלשכת ר"ע מלאכי ועוד.
די למבין
נשים יפות עושות אותך חולה נפש
לוי יצחק
37
"צניעות" זה פשוט לא מופיע בלקסיקון שלהם, מה לעשות
יאיר
כי לפי המושגים שלך, כיעור זה צניעות. לפי התורה, צניעות זה כיסוי ראש מלא - דהיינו פאה דוקא ולא שאר מרעין בישין שמגלים טפח ומכסים בקושי. זכותן של נשות חב"ד להתלבש בצניעות ובטעם טוב, וימותו הקנאים והרשעים שמוציאים דיבתם רעה.
נחמן
36
המקור לכיסוי ראש מ"פרע" את ראש האשה. שמכאן לומדים שהאשה צריכה להיות עם שער מסודר משום שלום בית. מכאן הגיעו לחייב כיסוי ראש אם השער לא מסודר. המחמירים מחליפים "פרע" ב"פער" רח"ל. בשעתו הרבניות בליטה הלכו בשיער מסודר בלי כיסוי ראש. כך הלכו גם נשי גדולי ראשי הישיבות בקום המדינה לפני שהכתות השתלטו. בקיצו
יעקב
אתם לא יודעים תורה לא יודעים הלכה לא מבינים כלום ומסתבר שגם אין לכם חלק לעולם הבא... אם אתם חושבים שבשביל זה באנו לעולם כדי לשים פאה שכזאתי תתביישו לכם ואתם כסילים גמורים ותעברו כבר עכשיו לשנקין כי ממילא זה לא משנה... גועל נפש
o&n
וידועה היתה בדיעותיה הדתיות וכמו שאמר כמה פעמים בנה הרב ד"ר אפרים שך כשנשאל על ילדותו והדברים מפורסמים.
איש יהודי
רבנים וצדיקים. וידוע שמנהג ישראל תורה הוא, תא חזי כמה גדול כח המנהג. המהרי"ק (סי' ל"ז שורש נ"ד) כתב, "מאחר שפשט המנהג בכל תפוצות ישראל וכו', אפי' לאליהו ז"ל אין שומעין לשנות המנהג המפורסם ונהגו בו ברבים מקדם קדמתה לפני גדולי עולם, ואפי' במנהג שלא היה מעולם מי שנוהג כן". והובאו דבריו בשו"ת הרמ"א כ"א
שלמון
ציטוטי השקר שלך הופרכו כבר באתר "כתר מלכות" ב"חשיפת השקרים" שם..
אל תמציא
35
מובא מהרבי זצ"ל: מאמר ספר הזוהר – ששער שלא מחובר למקור (כלומר לראש האישה אלא חתוך) אין לו יניקה מהחיצונים ואין לו שיכות לייצר הרע ואין בו כלל וכלל את הענין של "שער באישה ערווה" ולכן אין בעיה עם פאה טבעית. ואדרבה – על פי דברי הרבי זצ"ל, פאה טבעית היא מהודרת יותר. (והרבי במכתבים רבים מעודד נשים ללבוש
טלי
והמקרים החמורים שקרו לאחרונה יעידו.
למתחזה ל"טלי".
אולי בגלל שאתה מתחזה כאן בכל מיני שמות, נדמה לך שכולן מתחזים? המציאות מוכיחה שלך יש יצר הרע מיוחד שקצת דפק לך את החיים
ניר
34
כידוע, המנהג ללבוש פאה החל בקהילה הספרדית באיטליה, והמתיר הראשון, לפני כ-500 שנה, היה פוסק ספרדי שמשפחתו היתה מספרד, וגלתה בגירוש ספרד לארץ איטליה, והוא הפוסק הנודע, בעל ה"שלטי גיבורים", רבי יהושע בועז. ◄ ומרן הגר"ש משאש זצ"ל כתב: "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות
חנן
33
מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, הג
שניאור
32
.
יוכי
וכמו שכתב הגאון רבי בנימין זילבר זצ"ל בשו"ת אז נדברו (חלק י"ד סי' מ"ז): "אשה מותרת לצאת בבגדי צבעונין, אף שמדינא אסור להסתכל בבגדי צבעונין של אשה, אפי' בתלויות בכותל... וכן ביו"ט משמחה בבגדי צבעונין, ולא אמרו שצריכה להתלבש בחוץ בבגדים שחורים. וכל הפרק במה אשה יוצאת המדובר באיסור יציאה בשבת בתכשיטי
שלמה
ראו את חשיפת השקרים באתר "כתר מלכות"
שם
31
איזה כמות נשים הולכת שם בפריצות בפיאות. ברוך השם נקווה שהרב אשכנזי יצליח
בת מלך
30
אימהותינו הקדושות שמו מטפחות לראשן... בזמנם לא היה פאה... והם שמו שאלים ובדים על כל הגוף...!!!1....
עע
בזה שאת גולשת כאן אולי? צבועה מסריחה. כולך נוטפת קנאה
גילה
29
כל המכתב (כמעט) הזוי.. א. נכון, עדיפה פאה.. ב. אין שום בעי' שהפאה תראה כשיער האישה..: "היה אצלי סטודנט מקולג', ואמר לי שאינו מניח תפילין ואינו לובש ציצית, משום שאינו מבין בשכלו מדוע יש לעשות כן. הסיבה היחידה שאין רוצים לחבוש פאה נכרית היא – משום שלא מבינים בשכל האישי שיש צורך בזה [מחמת שאין הבדל
חיה מושקא
28
למרות שהוא מודה שצריך ללבוש דוקא פאה ולא חלילה מטפחת, במה שכתב שפאה מטרתה לא להידמות לשיער, טעה ולא ידע מה כתב הרבי בעצמו. להלן ציטוט: "פעם היו מגלחים את הראש לגמרי, מאוחר יותר נעשה המנהג לחבוש פאה נכרית ע"ג השיער. ובפרט בזמננו, שאפשר להשיג פאה נכרית בכל הצבעים, והיא נראית יפה עוד יותר מהשיער שלה ע
ישראל
תלמד זכות. במיוחד שזה רב מפורסם
מנדי
ואתה מתכתב עם עצמך? אבל מה הקשר האורך לצבע, טמבל שכמוך.
מנדי/יראל/ל.עזר
27
לא?
אליעזר
פאה שהיא באורך נורמלי. אך פאה יפה, אין בה פסול! וכן כתב בתורת מנחם להגאון מליובאוויטש זצ"ל, בדרשה שנשא לפני כשישים שנה (תורת מנחם חלק י"ב עמ' קפ"ח, שיחת ר"ח אלול תשי"ד): "פאה נכרית הוא ענין שנוגע לבנים ובני בנים, לפרנסה ובריאות, כדאיתא בזוהר, שהדבר נוגע לבני חיי ומזוני... ובפרט בזמננו, שאפשר להשיג
ידידיה
26
מעל במה זו אני רוצה לומר לכם בושו לכם בימים כל כך קשים לעם ישראל בימים של הסתר פנים מוחלט וחוסר ידיעה מיום המחר אתם יהודים מאמינים וחרדים לדבר השם מוסיפים עוד חומר לקטלוג עלינו??? מאסנו בתגובות קנאיות בתגובות מתלהמות פתאום כולם מניפים בדגל הצדיקות??? דיייי יש בכל מקום טוב ופחות טוב עד שמשיח לא יגיע
כדאי
25
בעוון זה אשמות כולן הליטאיות החסידיות וגם חבד אין מגזר שבו לא רואים את האורך והשסע את העקבים והחצריות הקצרות, הנשים נושאות את מרד הדיכוי ולא משנה מהיכן הן , תנו להן לחיות ומספיק עם הכפייה הכפייה גרמה להן לכפור
אליעזר
24
לפני כמה שנים רבני חבד יצאו בקריאה שאסור לחבוש פאה.. וכל החבדנקיות נבהלו ושרפו את כל הפאות.. אבל לאט לאט הם התחילו לחזור אליהם.. במיוחד אחרי כל השדרוגים החדשים..!!!!!....
ענת
23
כל הכבוד להם! ישר כח! (אבל גם אסור פאות קצרות!)
רות קלימיאן
כיון שמטפחת זה גילוי ראש לגמרי
גדי
22
כפי שמשתקפת בספרים שלו שהוא כתב בעצמו. ◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיס
יגאל
21
יש יותר סכוי שנשים תתפתנה למטפחת . זהו נסיון מידי גדול, והחמרות לעיתים עלולות לגרום ח"ו להכשל בעיקר הדין.
מירי
וודאי מטפחת
למתחזה ל"מירי"
20
רוב ככל המתירים כתבו במפורש להתיר פאה אע"פ שאין להכיר כלל שהיא פאה, ובזה חלקו על האוסרים, שגם הם דיברו על כך. פוסקים בודדים בימינו (כהגרש"ז והגרי"ש) דעתם היתה להחמיר בפאה שלא ניכרת גם ע"י התבוננות מקרוב, כאשר ביאר יפה מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, וכדלהלן, ודעתם אינה מייצגת את עשרות הפוסקים המתירים, מה
פרץ
ראו שם במדור חשיפת השקרים
יעב
עיין שם מה שהוכיח במדור חשיפת האמת
חציל מטוגן
19
לפני שבועיים הייתי באיזה חנות בגדים והיתה שם מישהי מכת השאלים, לבשה איזה שאל מצחין והיתה נראית כמו הלילה. בלי להתבייש פתחה תג'ורה שלה והתחילה להוכיח אותי איזה חצאית אני לובשת (מכסה את הברך!) ואיזה פאה אני לובשת ושהכי טוב זה שאל. לא עניתי לה אבל אתמול בעלה נכנס לחנות שאני עובדת ולא הפסיק להסתכל עלי,
מיצי
זאת באמת המציאות, אשה בלי פאה רק גורמת לבעלה להסתכל על כל הנשים בסביבה...
טוקר
הגיע הזמן שירסנו את עצמם קצת..כל פעם שאני רואה אישה עם פאה ארוכה וחציאת קצרצרה אני רוצה לצרוח עליה כמה חילול ה' היא עושה..אני לא מבינה..אם אישה שמה מטפחת זה נקרא שהיא לא מתקשטת לבעלה..וזה נקרא שהיא דוחה אותו..זה ממש מפליא אותי..אישה יכולה להיות צנועה ויפה מאדד עם מטפחת ובעלה ימשך אליה..תלוי איך מתלב
בר
מלא נשים (במיוחד ספרדיות שסניקיות) הולכות עם חצאיות קצרות ומטפחות מכל הסוגים! אדרבה אלה שהולכות עם פאות לא צריכות לספק את עצמן עם חצאיות קצרות וכל מיני דברים כאלה. ופאה זה לא מכשיל כי זה בדיוק עוד מליון נשים רווקות עם השיער שלהן ועוד מליונים של נשים חילוניות עם השיער, אף אחד לא מסתכל על שיער. רק ב
חגית
ואשה שחושבת שמצוה להיות מכוערת, ומתלבשת בבגדים המכוערים ביותר, זה גורם לה לחיות בדיכאון כל הזמן, תוך הסתכלות על חברותיה בקנאה, וגורם לבעלה להסתכל על נשים אחרות, ויצא שכרה בהפסדה. וידוע כמה כתבו חז"ל הקדושים על מעלת ההתקשטות לנשים בעיני בעליהן. אשה מקושטת לת"ח ◄ בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי
גולן
את זה שכחתי ראו באריכות באתר "כתר מלכות"
שם
את מתנהגת כמו חילונית! יופי שהיא תקפה אותך..
מה?
שמפיצים יומם ולילה חומרים נגד פאה וכו' הם אנשים כאלה שסובלים בבית מכל מיני סיבות, ולא צריך להאריך. את כל התיסכול והמרירות הם מוציאים דרך הפשקווילים והמודעות והחוברות עם התיאורים המפורטים והמגעילים...
ציפי
18
היא מהכי צנועות וכדי שניקח מהם דוגמה
חרדית
הנשים הכי צנועות. וכתוצאה מכך שהשיער שלהן מכוסה בשלימות ע"י הפאה. בקהילות אחרות, שבהן נהוג לעיתים ללבוש מטפחת ח"ו, מצוי מאוד שהשיער מבצבץ מכל הכיוונים והצניעות רחוקה מהן מאוד. וכמובן שהצניעות האמיתית היא כיסוי הראש בשלימות, כמו שציוותה התורה, ולא מה שאנשים מדמיינים.
אהרן
17
בזמן שחבורת המגיבים חסרי התוכן; פוחזים, חלולים וריקנים שלא עשו דבר וחצי דבר עבור העם היהודי, עבור תורת ישראל, עבור הקב"ה פותחים את הבל פיהם על התנועה הקדושה חב"ד. באותה עת ממש מתקיימת מפגן אדיר של קידוש ה' עולמי של שלוחות חב"ד בכל רחבי תבל. נשים צנועות, עדינות. הפנים היפות והטהורות ביותר של היהדות
צבי
מדובר במטומטם אחד שאשתו לובשת מטפחת מכוערת ומתוך רגשי קנאה הוא מקיא את כל מה שיש לו בבטן על הנשים היפות שעושות לו את זה...
גיל
16
לכו בהוראת רבותיכם. הם אסרו לכם את הפאה? חבשו רק מטפחת. לנו הרבי הורה לחבוש ר ק פאה ו ל א מטפחת. איננו מזלזלים בהוראת רבותיכם, אל תעיזו לזלזל בהוראת רבינו. יש לכם שאולות? תלמדו את הספר "לקט שכחת הפאה". אם עדיין יהיו לכם קושיות (קשה לי להאמין...) תכתבו אותם אבל ר ק עם מראי מקומות ולא קושיות מסב
ליובאוויטשער
15
בעבר לא היה דבר כזה, פאה משיער לא טבעי. פאה סינטטית, זהו חידוש של הדור האחרון. כל הפאות בדורות עברו היו עשויות משיער טבעי של נשים שנגזז ועשו ממנו פאה.
דוד
אמרו שהמדובר אז היה שיער לא משומר שנראה כמו כובע לא כמו היום שנראית כבחורה והם אסרו.
יודע
ראו את אתר "כתר מלכות" שם הוכח הדבר וב"קונטרס חשיפת השקרים", מיהו השקרן האובססיבי המטקבק פה בעד פאות מרוב איוולתו.
שימו לב
כל ה"התדרדרות" נעשתה במוחם של יוצרי פשקווילים למיניהם, שכבר מזה 40 שנה כותבים שיצאו היום פאות חדשות שלא היו בעבר, ומדברים על "שכלולים" שאינם אלא נסיונות לדמות לפאות מראה טבעי, כאשר נסיונות כאלה היו עוד בזמן הגמרא. ואז זה מתאר גדול התעמולנים, אברהם ליפשיץ שמו, בחוברת שפירסם, והביא שם את הגמרא בנזיר
חיים
14
מכתב בו הוא טועה ומטעה ויגרום לזה שלא יתייחסו לתוכן המכתב. פאה לא צנועה - אסורה בדיוק כמו מטפחת לא צנועה. כמו שאף אחד לא יאמר ש'מטפחת לא צנועה היא לא כיסוי ראש' אלא 'שמטפחת לא צנועה היא לא צנועה ואסור ללכת איתה' אותו דבר בפיאה. ברור שיכולה להיות 'פיאה - לא צנועה'. אבל מכאן ועד ל'מראה הטיבעי'? או
אורח
13
ההלכה דורשת מהאישה לכסות את ראשה באופן ששערותיה לא ייראו והכיסוי לא יהיה מחובר לראשה (ז"א משערות המחוברות לראשה). אין שום עניין שהן ייראו לא אטרקטיביות. גם הן צריכות להיראות יפה בעיני בעליהן. חוצמזה, מותר להם להתהלך יפות בחוצות, בשונה מכן, הן לא ייענו לכל גבר אפשרי שיתחיל איתן ברחוב, הן שמורות ויודע
רננה
12
שהמקור לכך שכיסוי ראש הוא רק כאשר אין זה דומה לשער האשה, ולא מצליח. יש למישהו מקור לכך?
ירון
הוא אומר שמי ששמה מטפחת זה הפך השו"ע, אז לא שאלת מה המקור... אלא הפצת את דבריו באובססיביות כפייתית כמו שנחשף כבר.
למתחזה השק
11
איזה עיוות ה' ירחם עד לאן היגענו שדלים כמונו צרים להסביר כמה זה איסור דאורריתא אויה לנו עלמא דשיקרא או לפחות תינוקות שנשבו.
אלי
אדרבה, במטפחות המצויות בימינו יש איסור דאורייתא של גילוי שיער. בפאות? בסך הכל חשש קל של משיכת תשומת לב מיותרת כשהפאה ארוכה מאוד. זה הכל
מנחם הכהן
10
אני קורא את התגובות ואני נדהם עד היכן מגיעה הבורות וחוסר הפרגון לתנועה הגדולה בעולם מאז ומקדם, שמקדש שם ה' ברבים. עוד לא קמה תנועה אחת חרדית, חסידית או ליטאית או תחת כל שם אחר, שקידשה שם שמים כמי שעושה את זה תנועת חב"ד יומם ולילה בכל רחבי תבל. בקשו סליחה מחב"ד, על תגובותיכם הנילזות. הקב"ה רואה וש
מאיר
כמו שאתה קורא לחבד, נזק כל כך גדול לעם ישראל, זה שמחבד יצאה קבוצה די גדולה, שמאמינה שהרבי מחבד משיח, ושהוא חי, ומכשילים בזה אנשים אחרים זה חבד
אברך ןתיק
יש מישהו אחר שראוי להיות משיח חוץ ממנו? זה לא עניינך, זכותם של יהודים להאמין שהרבי שלהם הוא המשיח, ואל תערבב מין בשאינו מינו. כמו כן צדיקים במיתתם קרואים חיים. וגם בסנהדרין צ"ח משמע שיתכן שהמשיח יבוא מן המתים. וד"ל ואכמ"ל
מאיר
9
וחצאית הכי קצרה שיש בחנות
חבדניק וליטאי
זה בדיוק מה שיש במוח שלך
לא חבנדיק
8
איך שהכפר חבד ניראת זה בדיוק בזכותו !!!
שניאור
שהנשים יצאו דוקא עם פאה ולא מטפחת רחמנא ליצלן. כך הוא כתב: "ב"ה, ערב ראש השנה תשס"ח. אל אנ"ש שיחיו תושבי הכפר. בקשר לכיסוי הראש של נשים נשואות, אשר לאחרונה נהייתה בזה פירצה נוראה - הנני להודיע: א. מובן ופשוט אשר בחבישת מטפחת או כובע, כשאפי' רק מקצת מהשערות מגולות - הרי זה היפך השולחן ערוך! ב. ע"פ
רענן
7
כיוון שכל בחורה נורמלית תעדיף ללכת עם כיסוי ראש יפה ומכובד מאשר פאת קש או פאה שניכר עליה שאיננה טבעית כלל, הרי ברור שהסיבה שיש נשים שהולכות עם פאה היא לא משום הדור מצווה אלא לשם יופי גרידא, ממילא אם הפאה כבר לא יכולה להיות יפה וכשרה עדיף כיסוי ראש.
צדיק
גם אלה שאסרו בזמנם, לא היו אוסרים היום. ◄ אוסרי הפאה אסרו בזמנם את הפאה מטעמים שונים שלא קיימים בזמננו (ואם תרצה, אאריך כאן במובאות וציטוטים מתוך דברי הפוסקים, מדוע טעמים אלה אינם קיימים כיום, אפילו לשיטת הגר"ע יוסף). האיסור דאז היה "מדרבנן" – כמו שהביאו רוב האחרונים האוסרים. ◄ מאידך, איסור גילוי
חיים בוסקילה
6
בלקוטי שיחות חלק י"ג עמוד 189: "היינט קען מען דאך קריגען א שייטיל פון אלע פארבען, און ס'זעט אויס שענער ווי די אייגענע האר". [= בזמננו, שאפשר להשיג פאה נכרים בכל הצבעים, והיא נראית יפבה עוד יותר מהשיער שלה עצמה]. והנני להעתיק בזה מענה מכ"ק אדמו"ר בענין זה, ובהקדים: בספר "כבודה בת מלך" עמוד סה כ
המעורר
הרבי העדיף מטפחת. הנה באגרות הקדש דף קיב כרך ט' תאריך י' סיון תשי''ד : מטפחת לפני פאה
יודה
5
היחיד שנתן הגדרה ברורה לפאה פרוצה, הוא הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א בשו"ת דת והלכה סימן א', שכתב שאין שום הגדרה ברורה לפאה כזו: "קשה לתאר או לפרש כללים באיזה אופן הוה פריצות או לא, והעיקר שלא לעורר תימהון, וכגון שערות ארוכות ומסולסלות דהוה כבגדים אדומים שאסרו אז חז"ל, דהוה פריצות שמתבלטת יותר מדאי.
מ. עבו
4
זה עבודה בעיניים. לא נראה לי שאימותינו הלכו בפאה נכרית
שני
אמותינו דיברו בפלאפון? גלשו באינטרנט? לבשו חצאיות חולצות גרביים ונעליים? הרי כל סגנון הלבוש השתנה מאז "אמותינו", למה דוקא בפאה את נזכרת באמותינו שלבשו רעלות כמו כל הנשים באותו זמן? וכן כתב בשו"ת "שירת בן הלוי" (סי' י"ג) להרב יצחק איתן הלוי שליט"א, וזה לשונו: "ומה שטענו הרבה אחרונים שמנהג לבישת הפ
שמשון
3
לכו בהוראת רבותיכם. הם אסרו לכם את הפאה? חבשו רק מטפחת. לנו הרבי הורה לחבוש ר ק פאה ו ל א מטפחת. יש לכם שאולות? תלמדו את הספר "לקט שכחת הפאה". אם עדיין יהיו לכם קושיות (קשה לי להאמין...) תכתבו אותם אבל ר ק עם מראי מקומות ולא קושיות מסברות בטן.
לילך
2
יש שם בעיות הרבה יותר חמורות... וד"ל...
מכיר
כנראה שלא
בערלה
1
איפה המשיח הגיע הזמן
יהודי
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים