כיכר השבת

בעקבות חשיפת 'כיכר השבת'

הרשויות בודקות: האם נשות השאלים יהפכו לכת

הפרשות האחרונות בהם נקשר שמם של נשות השאלים, הובילו לבדיקה מעמיקה של הרשויות, האם ניתן להגדיר את 'נשות השאלים' ככת. כך אומר ל'כיכר השבת' עו"ד דוד הלפר המעורב בחלק מהפרשות. "אנחנו סבורים שהכלים שיש למגר את התופעה הם חסרים וצריך לבנות כלים חדשים באמצעות חקיקה"

| 132 | כיכר השבת |
כת השאלים
כת השאלים (צילום: פלאש 90)

לפני כשבועיים חשפנו ב'כיכר השבת' את הסיפור הקשה של הנערה בת ה-19 שנעלמה מהבית, והפכה לאחת מנשות 'כת השאלים'.

ההורים המודאגים פנו לבית המשפט, ואתמול קבע בית המשפט כי על הנערה לפגוש את הוריה פעמיים בשבוע, ואסר עליה לצאת מגבולות הארץ.

מי שייצגים את ההורים בפרשייה הם עורכי הדין דוד הלפר ורבקה שוורץ, חרדים מירושלים, שהסיפור הקשה הגיעה לידם.

כעת דורש הלפר מבית המשפט לבדוק האם אנשי השאלים מוגדרים בחוק 'כת' ואם אכן זה ההגדרה שלהם כיצד יהיה ניתן למגר את התופעה המסוכנת.

עו"ד דוד הלפר אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "יש צו איסור פרסום למקרה הזה, אני מתייחס כללית לתופעה של 'כת השאלים', אנחנו עדיין לא יודעים האם 'קבוצת השאלים' מוגדרת 'כת', וכעת בית המשפט בודק את זה בבחינה מעמיקה, מחכים לבדיקה של הרשויות המוסמכות בנושא הזה".

"אנחנו חושבים שמכיוון שיש שאלות על התופעה על הקבוצה הזאת, ולכן אנחנו דורשים שיבדקו את הנושא ואם הם אכן 'כת' אז שימגרו את התופעה המסוכנת הזאת".

מחכים לבדיקה. עו"ד דוד הלפר (ארכיון כיכר השבת)

הלפר מדבר על הכלים שיש לרשויות לטפל בתופעה שכזאת: "הכלים המשפטיים והמשטרתיים הם כלים קשים, הכוונה שלנו זה לבדוק איך לבנות את הכלים אבל כל זה רק אחרי הבדיקה של הרשויות, אנחנו סבורים שהכלים שיש למגר את התופעה הם חסרים וצריך לבנות כלים חדשים גם באמצעות חקיקה בכנסת".

כפי שפורסם אתמול ב'כיכר השבת', לאחר שמונה חודשים פגשה האם המודאגת את בתה האובדת, כאשר בפתח בית המשפט, המתינה הנערה כשהיא מכוסה מכף רגל ועד ראש. כשאמה הגיעה לדיון, היא חיבקה אותה בחוזקה ופרצה בבכי.

הסיפור התחיל לפני כשמונה חודשים, כאשר נערה ממשפחה ספרדית ירושלמית נעלמת מבית הוריה. רק כעבור יומיים הצליחו ההורים לאתר אותה ולשוחח איתה בטלפון. במהלך השיחה אמרה הנערה להוריה שהיא נמצאת בביתה של חברה כדי להתחזק. "אשוב בקרוב", היא מבטיחה.

אלא שמאז אותה שיחת טלפון, שוב נותק הקשר עם הנערה. בשלב הזה פונים ההורים למשטרה ומדווחים על העלמותה. במשטרה אומרים להורים: בתכם בת 19, מותר לה, על פי חוק, לעזוב את הבית ולשהות היכן שתרצה.

אחד העסקנים, שהוכנס בסוד העניינים, מספר לכיכר השבת: "בשלב הזה, ההורים הצליחו להבין כי הילדה נפלה ברשתה של 'כת השאלים' בעקבותיה של חברתה. הם החלו לערב עסקנים רבים, כשבראשם רב מוכר ובעל השפעה בירושלים".

תוכן שאסור לפספס
132 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
32
עם עיקש תתפתל
31
כשאתה נלחם עם כת אתה בעצם מעצים אותה זהו הכח שהוא שואב בכדי להתקיים חומר למחשבה!
30
הרבה, כי את הספרדים קל לשכנע עם כל מיני סיפורי מעשיות שלא היו ולא נבראו...
כל סיפוריו לא עוזרים כלום וכל הספרדים ברחו ממנו אפילו רב העיר, הרב אוחיון נמלט מלראות את פרצופו העגום.

הצגת כל התגובות

29
עיין בדברי הרמב״ם ז״ל אישות י״ג י״א , שלא תצא לשוק עד שתניח על מלבושיה רדיד החופה את כל הגוף כמו טלית . וכנזכר בספר חוקי הנשים לרבנו יוסף חיים ז״ל פרק י״ז אשר זכיתי לפני למעלה משלשים שנה לתרגמו מערבית ללשון הקודש. וכן בספר חכמה ומוסר פרק ג לגדול רבני חלב הרב אברהם ענתבי ז״ל , וכן פסק בשו״ת הרדב״ז ח״
בשו"ת שמש ומגן חלק ב', שהרמב"ם בהלכות אישות פרק י"ג (הלכה י"א) כתב, "מקום שדרכן שלא תצא אשה לשוק בכפה שעל ראשה בלבד עד שיהיה עליה רדיד החופה את כל גופה כמו טלית", ומשמע מדבריו שהיו מקומות שלא נהגו ברדיד, והיו מקומות שנהגו, וזה עוד בזמנו, וממילא אין שום ראיה מדבריו לחייב או להוכיח שכיום צריכה האשה לה
שכן נהגו בזה אז גם אם הרב מהשמו אומר שהרמ,בם אמר שיש שלא נהגו מה זהקשור למקום שנהגו? איך טעיתי אחר תעמולן הפאות הרדוד?
28
אם בעלה מסכים ולא מפריע לו שמתלבשת כך אשריה ואשרי חלקה ישר לגן עדן אך אם מפריע לבעל וגורם לו לפגום בעיניים ובברית ולהסתכל על נשים אחרות כי לא נושאת חן בעיניו אוי לה ואוי לנפשה ישר לגיהנום
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
26
כתוב בספר קב הישר "אישה שמצטדקת יותר מידי צריך לבדוק אחריה". קצת חשבון נפש- כל נשות השאלים!!!!
25
אם כן למה אין רב שאומר לכם כל הכבוד!!!?????????????? כ אין בכך משום צניעות!!! על זה לא נאמר "כל המחמיר תבוא עליו הברכה" על זה נאמר: "כל המחמיר- חמור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
24
"לפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפאה של נשים. והתחיל ממעטים ולא מהגדולים שדרשו ועוררו, ועם הזמן נעשה אצל הציבור כאילו פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמיים. וכעת צצו כת חדשים מקרוב באו שנשים מתעטפות כמו המוסלמים הקיצונים ומכסות את הפנים, ובתחילה הכ
"ולעניות דעתי אפשר גם שלבסוף יבוא מזה שיאמרו שגם אם על פי דין אין לקצוץ יד של גנב מכל מקום יש בזה להרבות יראת שמיים שיהיה ניכר כמה חמור לעבור איסור תורה. ותהיה לבסוף דת זרה לגמרי שדומה יותר לאיסלם הקיצוני מאשר לתורה שניתנה בסיני, ולא יהיה שום אדם שיידע את הזיוף והכל יהיו בטוחים שכך היא מסורת אבותינו
הנה דבר פשוט שאין לצאת נגד לבוש השאל אשר נידון זה כבר עלה על שולחן מלכים גדולי הדורות הקדמונים זי"ע, ומגדולי הדורות ז"ל היו שהנהיגו כן בביתם ונהרא נהרא ופשטיה, ובהרהור אחר פסקם יש בה פרצה. ובאמת דכיסוי הראש ע"י שאל גרמה טובה לכיסוי נאות של שערות הראש לבל יראו החוצה, גם לאלו שע"י כיסוי ה
לפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בשאל של נשים. והתחיל ממעטים ולא מהגדולים שדרשו ועוררו, ועם הזמן נעשה אצל הציבור כאילו פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמיים. וכעת צצו כת חדשים מקרוב באו שנשים מתעטפות כמו הפריזאים הקיצונים ומכסות את הפנים בפאה מודרנ
23
למגר את התופעה!!!מהשורש!!! שהרבנ יילחמו בו מלחמת חורמה... חוץ מחילול שם שמים אין בהם כלום!!!!
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בסדר! כבר הבנו מתגובותייך התוקפניות ומלאות השינאה שאת נגד צניעות! אני מבין שזה שכבר הגבתי לך שהרמב"ם כתב בעד זה והתלמוד הבבלי במס' שבת, לא שיכנע אותך! ותקראי מעלייך את תגובה 6 שכותב שגם במדרש רבה פרשת פנחס משבחים נשים כאלו. כלום לא משכנע אותך? את יותר צדיקה מכל הנ"ל? או שפשוט זרע עמלק כל כך חזק בך ש
22
אין רב שאומר מפורש ללכת כך!!!!!!!!!!!!!! אין היתר לדבר!!!!!! וצריך להוציא את בדיוק כמו כל תופעה זרה אחרת!! פיאה חצאיות קצרות וכל השאר...
פרסמו את זה כאן בכיכר השבת, הרבה פעמים. הוא אמר שזה ממש פריצות כמו בנדנה אדומה
בנדנה אדומה זה לא פריצות יחסית לזה.
רק הגבת כאן מליון פעמים עם כל מיני שמות מוזרים, שמתאימים לחולה נפש כמוך
הרבנית ברכה בניזרי תחי' היתה אצל מר"ן הגר"ע יוסף שליט"א והוא ברך אותה בחום, ואמר שזה כמו האמהות הקדושות ועודד אותה, ודעתו להתיר לבוש זה ואף שיבחו, כמו שהעיד גם חתנו הרב אבוטבול. בוודאי שהגאון רבי אהרן בוטבול שליט"א , נאמן בדבריו, כמו כן העדות של הרב דוד בניזרי שליט"א מהמפגש עם מר"ן. והם העיד
מי מתייחס בכלל לאשה ההזויה הזאת
ואז אתה משמיץ אותה בכל דרך כי אתה מפחד מהאמת.
21
בעלון 'פניני הפרשה' לפרשת בא תשע"ב, נשאל הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", האם תופעת השאלים והרעלות היא חומרה המתקבלת על הדעת ומתאפשרת על פי ההלכה, כיוון שמדובר בצניעות יתירה, או שמא שכרו יוצא בהפסדו כי הן מושכות תשומת לב: "לאחרונה נפוץ כיסוי השאל לנשים. ויש הדורשים לשבח, שהדבר צנוע יותר, מנגד יש
ואין ראיה מדבריו לאיסור. הגר"מ מאזוז לא הביא "מקור" לדבריו מהמשנה בשבת, אלא "המליץ" בדרך הלצה, שערביות יוצאות רעולות. המשנה אכן מדברת על יהודיות הגרות בארצות ערב, ואינה משתנית, כמו שהורו הרבה גדולי ישראל. במשנה שציטט הרב מאזוז לא כתוב שאסור ללכת כך, ושם מדובר על יהודיות. וחומרא זו כתובה ל
וזה בתגובה לדברי השואל: "לפי המציאות, בזמננו הדבר מושך עיני האנשים ברחוב, ויצא שכרו בהפסדו, וגם יש נשים העושות זאת מתוך כפייה נפשית, ולפעמים מגיעים לאובססיה של ממש" ואכן אנו רואים שהמגיב מטעם כת השאלים לא מפסיק לטקבק מתוך כפיה נפשית, והגיע לאובססיה של ממש רחמנא ליצלן
חוץ מלקלל ולגדף כדרכך.
? הגר"מ מאזוז: "כמו מחבלות נוכריות" בעלון 'פניני הפרשה' לפרשת בא תשע"ב, נשאל הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", האם תופעת הפאות נוכריות היא חומרה המתקבלת על הדעת ומתאפשרת על פי ההלכה, כיוון שמדובר בצניעות יתירה, או שמא שכרו יוצא בהפסדו כי הן מושכות תשומת לב: "לאחרונה נפוץ כיסוי הפאה ל
20
כל הצרות משנת תשע"ב נגרם לנו ע"י מתנגדי השאל זה התחיל....... כשרבני העדה (הבד"ץ) שלחו בריונים-רשעים, להפגין נגד נשי הצנועות הלובשות "שאל" בירושלים עיה"ק, הצניעות שכמנהגי ירושלים מדורי דורות, לצערינו הרב המעשה הרע הזה הי' חילול השם נורא בשלוחי הבד"ץ, וגרם קיטרוג גדול בשמים נגד רבני ועסקני העדה החרד
וכל הצבועות והמשוגעות שגורמות גם שיסתכלו עליהן וגם לבעלים שלהם שיסתכלו על אחרות וד"ל
19
בהקלטה מיוחדת שהגיעה לאחד האתרים, נשמע הרב אומר: "אשה עם שאל בונה בית מקדש של שקר". בימים האחרונים פורסמו דברים מסולפים בשם הרב ברלנד, שאינם משקפים את דעתו האמיתית בנושא. ל'בחדרי חרדים' הגיעה ההקלטה המלאה של הרב, בדברים שאמר לפני חצי שנה, בשיעור שמסר לתלמידיו בביתו. "אלו שהולכים עם השאלים", אומר
דעת הגר"א ברנלד ששאל הוא צדיקות דעת תלמידו של הרב ברלנד, המובאת בקול קורא וכמו שמעידים תלמידיו ושומעי לקחו מלמדת שזו דעתו, כידוע. וכך נוהגות גם מבנות משפחתו. ואתר אחד הביאו הקלטה מהגר"א ברלנד, בה הוא בכלל לא אמר שאשה לא יכולה להיראות צדיקה יותר מכולן, ולא אמר שיש בזה צביעות, כאילו היא "צדק
? הגר"א ברלנד - פאה זה זיוף! בהקלטה מיוחדת שהגיעה לאתר 'בחדרי חרדים', נשמע הרב אומר: "אשה עם שאל בונה בית מקדש של שקר". בימים האחרונים פורסמו דברים מסולפים בשם הרב ברלנד, שאינם משקפים את דעתו האמיתית בנושא. ל'בחדרי חרדים' הגיעה ההקלטה המלאה של הרב, בדברים שאמר לפני חצי שנה, בשיעור שמסר לתלמ
דעת הגר"א ברנלד ששאל הוא צדיקות דעת תלמידו של הרב ברלנד, המובאת בקול קורא וכמו שמעידים תלמידיו ושומעי לקחומלמדת שזו דעתו, כידוע. וכך נוהגות גם מבנות משפחתו. ואתר 'בחדרי חרדים' הביאו הקלטה מהגר"א ברלנד, בה הוא בכלל לא אמר שאשה לא יכולה להיראות צדיקה יותר מכולן, ולא אמר שיש בזה צביעות, כאילו
אתה רואה שהביאו הקלטה מהרב ברלנד, שהוא אומר להתרחק מכת התועבה המכונה כת השאלים בראשות הגברת בניזרי
מה השטויות האלה? הוא שולח את תלמידיו להתברך מפי הרב ואת נשותיהם להתברך מהרבנית בניזרי
איך שכחת להמציא את זה?
כידוע הרב ברלנד בעד השאלים
18
לשכת הרווחה באזור הזה יודעת להתמודד עם כל התופעות של הקיצוניות שיש שם באזור והיום הרבנים הבינו שהם צריכים אותם כדי להתמודד עם אוכלסיות שוליים!
17
השם ירחם כל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל...המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו...ראשיה בשוחד ישפוטו...לכן בגללכם ציון שדה תחרש וירושלים עיין תהיה והר הבית לבמות יער ואין הקדוש ברוך הוא משרה שכינתו על ישראל עד שיכלו שופטים ושוטרים רעים מישראל." (שבת, קלט, ע'א) בית הדין הנכבד של הע
וכמו בלעם בן פעור, אינך מתבייש לפעור את פיך כלפי בית הדין של בד"ץ העדה החרדית. בוש והיכלם!!
16
ככל שמרחיקים את השאלים זה נותן לי להתבונן יותר בזה, מי יודע, אולי לבסוף אצטרף אליהם. יש הרבה יתרונות בשאל ששומר מהרחוב ועוד הרבה יתרונות שאין לי כח לכתוב, שווה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
התעמולה המכוערת שלך מאוד שקופה. לא מספיק שאת מכוערת, את רוצה שכולן יהיו כמוך? איכס!
15
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
הדבר, והציטוטים שלך על פאה הם שקרים מצוצים מהאצבע כידוע.
14
שצריכה ללבוש שמלת כלה לבנה כשמעליה שאל שחור, ועלוב האובססיבי שמנסה להגן עליה בטיעונים מגוחכים.
13
מקודם יש למגר 'כת הפריצות' המטמאות את מחנינו ואת כל הארץ, ויש גם כת המיסיונרים ואח"כ להתחיל עם הכתות הקטנות יותר
במסווה של צניעות, וזה ידוע
בספר תנופת אהרן להגאון רבי משה אהרן גאלאנבעק זצ"ל, תלמיד החפץ חיים , הביא מתוכחת מגולה: "מנהג צניעות שהיה מיוסד באה"ק מלפנים, שהיו הולכות מעוטפות לא מילתא דחסידותא היא אלא מעיקר הדין כמו שאחז"ל, "לא ניתנו תכשיטין לאשה אלא לקשט בהם לבעלה". וכל מי שאינה מתנהגת כן עבירה גוררת עבירה, וכמה רעות מסתע
הרי הוא פסק ללבוש פאה, ואשתו לבשה פאה, אז מה, הם גרמו הרהורים רעים? בגללם נחרבה הארץ?
והוא לא התיר פאה ואשתו לא לבשה פאה ברשות הרבים
משנה ברורה התיר פאה ברשות הרבים! החפץ חיים, בספרו "משנה ברורה" על השו"ע סימן ע"ה, כתב במפורש להתיר ללכת עם פאה במקומות שנהגו בכך (והיום בכל מקום נוהגים ללבוש פאה): "שיער נכרית. קרי נכרית להשיער שנחתך ואינו דבוק לבשרה, וסבירא ליה דעל זה לא אמרו חז"ל שיער באשה ערוה, וגם מותר לגלותה ואין בה משום
ואדרבא בביאור הלכה כתב ללבוש רדיד!!! אולי היה שייך לכת???
12
ככל שהרחוב מלוכלך יותר, צריך עוד אחת שתעשה מעבר למותר, והלוואי וזה יספיק לסלק את הטומאה שמהפרוצות. וטוב ליפול בידיים טובות אלו, מליפול בלכלוך ותינופת שברחוב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבל המסריחות האלה מנסות לשחק אותה כאילו צדיקות
11
והיו צריכים לאשפז את כל הנשים שם במחלקה סגורה, שם הם יקבלו הרבה צומי :)
10
הנה האמת. צריכה האשה להזהר בזהירות יתירה שלא להכשיל את אחרים כי האשה ההיא תשא את עוונה והיא נוטלת חלק בראש כי המחטיא את חבירו הוא רע ומר יותר מההורגו. עיין מדרש רבה פרשת פינחס פרשה כא פסקא ד, ולכן תזהר שלא תצא מקושטת בפני אנשים ותהיה כל כבודה בת מלך פנימה ושבח אני את בני ישמעאל בענין זה שמסתירים
ידוע שבזמנים עברו היו קהילות, בפרט בארצות המזרח, בהם היה נהוג ללבוש "שאל" ככיסוי ראש, על כן פסק זאת הרמב"ם להלכה, מדין "דת יהודית". בגמ' במסכת שבת (דף פ.) אף מובא שהיו נשים שהיו מגלות רק עין אחת, ועוטפות את כל גופן ברדיד (עם זאת, היו כוחלות ומאפרות את העין שנותרה גלויה - מה שמוכיח שאין שום איסור לאש
בספר תנופת אהרן להגאון רבי משה אהרן גאלאנבעק זצ"ל, תלמיד החפץ חיים , הביא מתוכחת מגולה: "מנהג צניעות שהיה מיוסד באה"ק מלפנים, שהיו הולכות מעוטפות לא מילתא דחסידותא היא אלא מעיקר הדין כמו שאחז"ל, "לא ניתנו תכשיטין לאשה אלא לקשט בהם לבעלה". וכל מי שאינה מתנהגת כן עבירה גוררת עבירה, וכמה רעות מסתע
והוא.. ללבוש פאה! שהרי אמותינו הצדקניות הספרדיות לבשו פאה עוד לפני 500 שנה, והפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בספרד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, בשנת רל"ב לערך, ובהיותו אברך צעיר גלה בגירוש ספרד (שנת רנ"ב) לארץ איטליה, ו
איפה הכיתובים בגנות הפאה שהשמטת???
והאובססיבי מצטט חצי שזה היה המנהג....
מול האמהות הקדושות ששמו רדיד..
סתום פיך, ממזר ובן הנדה, כשאתה מדבר על גדולים ממך! בספר "מעשה איש" (חלק ג' פרק ו' - מעשה רב) מובא: "הרה"ג רבי אליהו פרידמן זצ"ל הגיע פעם לבית רבינו [החזו"א]... היה תמוה אצלו שראה את הרבנית, אשת רבינו, הולכת עם פאה על ראשה, וכנער ירושלמי, היה הדבר אצלו לפלא. אמר לו רבינו: ראיתיך תמה... מה שלבשה אשתי
אתה בעממך. ואת השקרים וההמצאות בשם החזון איש תספר לסבתא שלך הפולניה
מה אתה מקלל את פיך, שאלה מידות הטומאה שהזכרת. קרא את דברי הקודש ותטבול 7 פעמים. בספר תנופת אהרן להגאון רבי משה אהרן גאלאנבעק זצ"ל, תלמיד החפץ חיים , הביא מתוכחת מגולה: "מנהג צניעות שהיה מיוסד באה"ק מלפנים, שהיו הולכות מעוטפות לא מילתא דחסידותא היא אלא מעיקר הדין כמו שאחז"ל, "לא ניתנו תכשיטי
הגר"ש משאש: "מצוה וחובה על הנשים להתקשט, ולא להתנוול ע"י מטפחת"! מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם
כאילו מישהו יאמין לך שיש כאן השמטות? הם לא יכולים לבדוק במקור שמצויין?
9
כך כתב מרן פאר הדור הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים, בשו"ת שמש ומגן חלק ב': "בושה וחרפה וחוצפה גדולה לדמות את ישראל ממלכת כהנים וגוי קדוש לאנשים אלו בלי לומר המבדיל בין קודש לחול כמה אלפי הבדלות. ודברים אלו הם בטלים מאליהן, שהרי גם בימי קדם שלא היתה פאה נכרית בעולם, היו נשים שלנו הולכות גלויי פנ
כך כתב מרן פאר הדור הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים, בשו"ת שמש ומגן חלק ב': "בושה וחרפה וחוצפה גדולה לדמות את ישראל ממלכת כהנים וגוי קדוש לאנשים אלו בלי לומר המבדיל בין קודש לחול כמה אלפי הבדלות. ודברים אלו הם בטלים מאליהן, שהרי גם בימי קדם שלא היתה פאה נכרית בעולם, היו נשים שלנו הולכות גלויי
מדהים כמה ראייתו של הרב שלום משאש היתה מרחיקת לכת, בזמנו עוד לא היו נשים כאלה שלובשות שאלים ורעלות כמו מחבלות החמאס...
מצווה להעתיק ולהפיץ דברים קדושים אלה, שלא יטעו הציבור אחרי הכת הסוררת
8
הצניעות תנצח ממתי אשה עם רעלה הולכת ברחוב יפו? עד מתי יוליכו אותכם שולל? רק כ500 מטר משם בעיר העתיקה בשער יפו מסתובבות נשים עם רעלות והם ערביות. האם מישהו ניסה לעצור אותם? מה מפריע לכם שנשים רוצות להתקדש? למה לרבנים מותר ללכת ג'לביה? למה אף אחד לא דיבר על הבבא אלעזר זיע"א שכיסה את פניו כדי לא
כל מילה פנינה! כל מילה פנינה! כל מילה פנינה!
עם הלבוש הזר והמוזר והמכוער. שלא לדבר על הבעלים שלהם שנגעלים עד עמקי נשמתם. מספיק! די עם התעמולה הזולה הזאת, להפחיד נשים ולשכנע אותם לכער את עצמן!
זה טיפשות!! כל המחמיר-חמור!!!! לא נאמר ע"כ תבוא עליו הברכה...!!!!
יש רבנים שקבעו ללכת כך.
7
הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל, ראש ישיבת פוניבז', במכתב שהובא בקובץ בית הלל י"ט: "בס"ד, י"ז סיון תשס"ד. למעלת כבוד הרב... על דבר אשר כמה שאלו בזה שחתמתי על כרוז שמשתמע ממנו קריאה להרחקת חבישת פאה נכרית, אפרש דעתי בענין. הנה דבר פשוט שלא היתה כוונתי לחוות דעתי בעצם היתרון של הפאה הנכרית, אשר
6
רבני העדה החרדית: בתום דיון סוער שהתקיים בבית הדין של 'בד"ץ העדה החרדית', הכריע בית הדין לצאת למאבק חריף נגד כת הטאליבן-ה'שאלים'. תחילה האזינו חברי הבד"ץ, במשך 3 שעות לעדויות של בעלים ובנים למשפחות שאמותיהן נסחפו לכת 'השאלים'. במהלך העדויות נשמעו מקרים שאירעו בתקופה האחרונה בקרב הכת. בין היתר ה
5
כיצד הלכו אמותנו הקדושות שרה רבקה רחל ולאה? בטח לא עם חולצה מכופתרת חצאית עד הברך וגרביים שקופות!!! הגיון פשוט! אנחנו רוצות להיות דומות לאמותינו הקדושות שהיו עטופות ומעוטפות!!! אנחנו נגביר את הצניעות בעם ישראל! זאת התרופה של הדור הפרוץ הזה. לנשים יש קשר מיחוד בלב לאביהם שבשמיים, ושאף אחד לא יקח ל
ולא כתבה מאה טוקבקים בעמוד (נגמרו לך הכינויים התחלת להשתמש בנקודות? חה)
לא הלכו עם שאלים ורעלות... בזמן הגמ' לא כיסו הנשים את ראשן ברדיד, אלא בסבכה בלבד, וכך יצאו לשוק. ותחת הסבכה לבשו כיפת צמר, כדי שלא יראה השיער מבין הנקבים הדקים של הסבכה (ראה פירוש המשניות להרמב"ם, במסכת כלים פרק כ"ד: "סבכה, כיסוי שנותנות הנשים על ראשיהן והיא רשת שנקביה דקין מאד, ולפיכך נקראה סבכה כ
כמו שהוכיח הרב מאזוז מהמשנה!!נ
וכן הוא בתוס' הרא"ש (שם) וזה לשונו: "הואיל ואשה אוגרת בה שערה, פי' שתוחבת המחט בתוך השבכה ואוגרת השבכה כדי שלא יפלו שערותיה חוץ לקישוריה". וראה בר"ן על הרי"ף שם (דף כו:) שכתב וזה לשונו, "סבכה. קופיא, דאי שלפה לה מגלה ראשה". ומוכח מדבריו שאם היתה האשה שולפת ברה"ר את הסבכה, היה מתגלה שערה, ובודאי שלא
שאל הוא מצווה גדולה מאוד
הרדיד שכתב הרמב"ם "אע"פ שמכוסה במטפחת כיון שאין עליה רדיד תצא בלא כתובה", תלוי במנהג המקומות, ויש מקומות שלא נהגו ברדיד (וכך היה בזמן הגמ', ועכ"פ כך מדובר בגמ' במסכת שבת העוסקת בנדון דידן), וכמו שמשמע מהרמב"ם עצמו בהלכות אישות פרק י"ג (הלכה י"א), וראה בזה בהרחבה בדברי מרן הגר"ש משאש בשו"ת שמש ומגן,
במקומות שלא נהגו לצאת בתכשיטים כלל, וכיסו עצמן כמו ערביות ברדידים גדולים, בוודאי יש איסור באשה הלובשת תכשיטים, ע"פ היסוד שכל דבר הבולט ויוצא דופן הוא פריצות. אולם במקומות שנהגו לצאת בתכשיטים, וכמו בזמן הגמ', כדמוכח מכל פרק "במה אשה יוצאה", אין איסור בזה כלל. וקל וחומר מ"דת יהודית", שמשתנה לפי המקום
ועטופים בציטוטי שקר, כמו תמיד.
כאילו זה יעזור בדיחות קשר מול דברי פוסקי הדור
הרבנים קבעו ללבוש שאל, אז זהו.
4
צריכים מוסד סגור!!!!
3
הכת הזאת עומדות ברחובות בחוסר צניעות ומשכנעות נשים להצטרף לכת. אמא שלי (אישה פשוטה באמת) סיפרה לי לא מזמן שעצר אותה גבר חרדי מבוגר בגאולה והתחיל לצעוק עליה שהיא הולכת עם פאה, ושזה כמובן אסור!! היא שאלה אותו בפשטות 'איך ראית שאני בכלל הולכת עם פאה???' מי שאכפת לו באמת על הצניעות לא צועק על נשים בר
אצלינו גרסו, שגם על צניעות צריך לדבר בצניעות - שאם לא כן מה עשינו? לגבי אלו שאין מה לעשות יש לדבר אליהם "ברחל ביתך הקטנה" ראוי לעשות זאת בארבע עיניים, מקסימום בעלון - ובשום אופן לא מרוח על הקירות - כי אז מה? פרסמנו, והגדלנו, ומרחנו חוסר צניעות...
אותם אלה ש"באמת כואבת להם הפריצות, ומבחינתם אם רוצים לזעזע את הציבור" הרי מנסים שנים על גבי שנים לשנות את המצב, כל פעם באותם שיטות- רק יותר חזק, ושום דבר לא משתנה (לפי טענתם עצמם שהרי הם אומרים שהמצב נהיה גרוע יותר). איך הייתם מגדירים את מי שמנסה לעשות את אותם דברים ולהגיע לתוצאה שונה??? מאד מרגיש
כל אלה שצועקים ברחוב ומחפשים מי לא צנועה לא נראה לי מביאים תועלת כי ההפך הוא הנכון, קחו לדוגמא אישה שעדיין אינה מספיק צנועה אבל בשבוע האחרון בדיוק קיבלה על עצמה להאריך חצאית בעוד 5 ס"מ אולי עדיין החצאית קצרה אבל היא מתאמצת ומשתדלת, יבוא מישהו כזה ויצעק הוא יוריד אותה חזרה מטה. יצא לי לשמוע כמה פעמ
2
כל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל...המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו...ראשיה בשוחד ישפוטו...לכן בגללכם ציון שדה תחרש וירושלים עיין תהיה והר הבית לבמות יער ואין הקדוש ברוך הוא משרה שכינתו על ישראל עד שיכלו שופטים ושוטרים רעים מישראל." (שבת, קלט, ע'א) בית הדין הנכבד של העדה החרדית ביר
1
כתוב שאישה צריכה ליתקשט לבעלה בלבד,במקום זאות כול גופה מכוס מזעזע
ודאי שלא. ברחוב היא תראה מכוערת, בבית לא.
ואחר כך מתפלאים למה בכת הזאת יש כל מיני מעשים נוראים. הכל מתחיל ונגמר בצביעות הזאת
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים