כיכר השבת

תזמורת אנדלוסאלם בשיר ליום ירושלים: "שלום לך שלם"

תזמורת 'אנדלוסלאם' ביצירה חדשה נקראת "שלום לך שלם".  פיוט שכתב רבי דוד בוזגלו ז"ל, אחרי מלחמת ששת הימים וכיבוש ירושלים (מזרחי)

| 2 | כיכר השבת |

This browser does not support the video element.

היצירה השנייה מפרויקט "מלחמה ותקומה" של תזמורת 'אנדלוסלאם' נקראת "שלום לך שלם". גם הוא פיוט שכתב רבי דוד בוזגלו ז"ל, אחרי מלחמת ששת הימים וכיבוש ירושלים.

ר' דוד מקפיד לתאר את ניצחון צה״ל על אויבי ישראל, שאינו פרי גבורתם של חייליו ועליונותם בנשק ובתורת המלחמה, אלא רצון הקל שבא להושיע את ישראל והשתמש בחיילי צה״ל כבשליחיו למשימה זאת.

לעקרון יסוד זה ניתווסף צורך בלתי נשלט להתפלמס עם המדינות הערביות שהשתתפו במלחמה, להוכיח אותן על טיפשותן ועל יהירותן וללעוג למנהיגיהן המושחתים שגררו אותן למלחמה. ב'אנדלוסלאם' כמתבקש עדכנו רק שמות האויבים לתקופתנו. הלחן גם הוא אלג'יראי.

קרדיטים:

מילים: ר' דוד בוזגלו

לחן אלג'יראי: "סובחן אלא ילטיף"

סולנים: יעקב בן אדיבה | יצחק כהן | רז אלבז | ירין (בבי) אדרי | מרדכי עזרן

הפקה: מורשת אבות

עיבוד והפקה מוזיקלית: בבי אדרי

מילים:

"שָׁלוֹם לָךְ שָׁלֵם}2 מִפִּי בָנַיִך / אֲשֶׁר אֶת נַפְשָׁם בַּכַּף יָשִׂימוּ

לְמַעַן פַּזֵּר}2 עַצְמוֹת חוֹנַיִךְ / כִּי בְדַם נָקִי כֻּלָּם הֶאְדִּימוּ

שָׁלוֹם לָךְ שָׁלֵם}2 מִפִּי בָנַיִך / אֲשֶׁר אֶת נַפְשָׁם בַּכַּף יָשִׂימוּ

לֹא עוֹד יִתְיַמֵּר}2 קָטָאר כִּנְסִיכֵךְ חָמָאס לֹא יָהִין לִפְלוֹשׁ אֶל תּוֹכֵךְ

וּבְרִשְׁתּוֹ אֲשֶׁר}2 טָמַן לְמָשְׁכֵךְ / נִלְכַּד וּצְבָאָיו דּוֹם נֶאֶלְמוּ

שָׁלוֹם לָךְ שָׁלֵם}2 מִפִּי בָנַיִך / אֲשֶׁר אֶת נַפְשָׁם בַּכַּף יָשִׂימוּ

וְאֵיךְ עוֹד תַּעְדֶּה חֶלְיָהּ וְנִזְמָהּ / עָזָה יוֹם כַּמַּיִם שֻׁפַּךְ דָּמָהּ

נִסְתַּם הַגּוֹלָל עַל תִּקְוַת עַמָּהּ / בִּן לַיְלָה הָיוּ וּבִן לַיְלָה תַמּוּ

מַשְׁבִּית מִלְחָמוֹת יָהּ צוּר עוֹלָמִים הִזְעִיק עֵרֶב רַב לִהְיוֹת לוֹחֲמִים

בְּעַם נִמְנָעִים}2 מִבֹּא בְדַמִּים / וְעִם שׂוֹנְאֵיהֶם הַשְׁלֵם יַשְׁלִימוּ

שָׁלוֹם לָךְ שָׁלֵם}2 מִפִּי בָנַיִך / אֲשֶׁר אֶת נַפְשָׁם בַּכַּף יָשִׂימוּ

הוּא אָמַר וַיְהִי לְמַעַן הָבִיא מִקַּצְוֵי תֵבֵל כָּל יוֹשְׁבֵי שֶׁבִי

לִגְבוּלָם אֶל תּוֹךְ נַחֲלַת צְבִי וִישֻׁרוּן עַד נֵצַח שָׁם יָקוּמוּ

עַד בֹּא בֶּן-יִשַּׁי חוֹלֵשׁ עַל גּוֹיִם וּבִגְרוֹנוֹ קוֹל אֱלֹהִים חַיִּים

שָׁלוֹם לָךְ שָׁלֵם}2 מִפִּי בָנַיִך / אֲשֶׁר אֶת נַפְשָׁם בַּכַּף יָשִׂימוּ

לְמַעַן פַּזֵּר}2 עַצְמוֹת חוֹנַיִךְ / כִּי בְדַם נָקִי כֻּלָּם הֶאְדִּימוּ".

תוכן שאסור לפספס
2 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
2
מה יפה בזה
מאיר
1
זה לא הלחן המקורי .לחדש זה נחמד אבל המקורי הרבה יותר טוב .זה נמשך למצרי ובמקורנמזמ זה לא הלחן המקורי לפיוט הזה.לחדש יפה אבל המקורי הרבה יותר יפה מקאם מזמום .ועליו כתב רבי דוד
מיכאל אזנקוט
מזרחי