דף נו
*חיזוק כשל תורה. *חיוב תשלומי כתובה.
א. האם חכמים עשו חיזוק לדבריהם יותר משל תורה ומ''ט 1. אשה שמחלה לבעלה על הכתובה ולא כתבה לא חל, ואפילו דלרבי יהודה בדבר שבממון תנאו קיים מיהו חכמים עשו חיזוק הואיל ושכיחא. 2. בעל יכול להסתלק מאכילת פירות נכסי מלוג של אשתו אף בדיבור, ולא עשו חיזוק כיון דלא שכיחא. 3. חמרים שמעמידים זה על זה לרבי יהודה נאמנים ולא עשו חיזוק, משום דהוי ספק בדבריהם או שהקילו בדמאי משום שהרוב מעשרין.
ב. חובת תשלום הכתובה 1. לרבי יהודה האשה יכולה לכתוב לבעלה שקיבלה את הכתובה, ואף דלרבי יהודה בעלמא אין כותבין שובר מיהו הכא איירי ששוברתה מתוכה או שאם לא ישמור איהו דאפסיד אנפשיה, ולאידך חיישינן אטו שובר דעלמא. 2. הפוחת ממאתים, לר''מ הוי בעילת זנות ורבי יוסי ורבי יהודה פליגי. 3. להשהות בלי כתובה, לר''מ אסור אפי' שעה אחת ואמרינן דהלכתא כר''מ בגזירותיו, ולרבנן שרי אפי' כמה שנים. 4. אשה שמחלה בע''פ על כתובתה לרבי יוסי מהני ולרבי יהודה לא מהני, ואמרינן דבתחילת החופה לל''ק פליגי לכו''ע מוחלת, ובסוף החופה שזו תחילת הביאה לל''ק לכו''ע אינה מוחלת ולל''ב בהא פליגי.
שאלות לחזרה ושינון
א. האם חכמים עשו חיזוק לדבריהם יותר משל תורה ומ"ט (3)
ב. חובת כתובה (4)