דף ד-ה
*מילואים ולדורות. *הלבשת הכהנים.
א. לרבי חנינא כל הכתוב במילואים אינו מעכב ולרבי יוחנן מעכב שנאמר בפרשת תצוה ככה, ומה שלא הוזכר בענין יליף בגז''ש פתח או ושמרתם או כי כן צֻויתי. ומייתי מאי בינייהו ומנלן לדורות דלא מעכבא 1. לרב יוסף סמיכה, ולדורות שנאמר וסמך ונרצה למימר שלמרות שאם לא סמך נתכפר מעלה עליו הכתוב כאילו לא כיפר. 2. לרנב''י תנופה, ולדורות שנאמר לתנופה לכפר. 3. לרב פפא פרישת שבעה, ולדורות מזה שרק מתקינין כהן אחר תחתיו וא''צ להפריש גם אותו. 4. לרבינא ריבוי שבעה ומשיחה שבעה ולדורות שנאמר אשר ימשח אותו ואשר ימלא את ידו מכל מקום, ומשיחה מדאיצטריך קרא למעוטה או דהוקש משיחה לריבוי.
ב. הלבשת הכהנים במלואים 1. נאמר וזה הדבר לרבות מכנסיים דלא כתיבי בפרשה, עשירית האיפה בגז''ש זה ממנחת חינוך, ומקרא פרשה מלשון דיבור. 2. סדר הלבשת הכהנים למיסבר קראי, כתונת ומצנפת לכו''ע אהרן ואח''כ בניו דקדים בין בצוואה ובין בעשיה, ובאבנט פליגי האם ג''כ אהרן ואח''כ בניו שנאמר ויחגור אותו אבנט ואח''כ ויחגור אותם ומשמע שאינם שוים, או שהלבישו בבת אחת דכתיב וחגרת אותם באבנט אהרן ובניו ומשמע ששוים. 3. אבנטו של כהן הדיוט הוא מבוץ שנאמר ויחגור אותו אבנט ואח''כ ויחגור אותם ומשמע שאינם שוים, וי''א שאבנטו של כהן הדיוט הוא כלאים כמו של כה''ג דכתיב וחגרת אותם באבנט אהרן ובניו ומשמע ששוים.
שאלות לחזרה ושינון
א. המח' מה במילואים לעיכובא ומאי בינייהו (4)
ב. הלבשת הכהנים במילואים (3)