דף ד
א. בעי בהדביק פת בתנור האם התירו לו לרדותה קודם שמתחייב חטאת, ומפרשינן מהו המקרה 1. בשוגג ולא נזכר, למי התירו. 2. אם הדביק בשוגג ואח''כ נזכר, פטור מחטאת. 3. למסקנא במזיד ואימא קודם שיתחייב סקילה. 4. בעינן למימר שהמדביק שוגג והאיבעיא האם התירו לאחרים לרדות עבורו, ודחי דלא אמרינן חטא כדי שיזכה חברך.
ב. המשנה מחייבת בהוצאה והכנסה מתוך ידו, וקשיא הרי בעינן עקירה והנחה ממקום ארבעה טפחים, ואמרינן 1. כר''ע דסובר קלוטה כמי שהונחה, ודחי דלמא מצריך עקירה ממקום ד'. 2. כרבי דמחייב את הזורק ברה''ר ונח בזיז כל שהוא, ודחי דרבי סובר שדי נופו בתר עיקרו. 3. כרבי גבי זורק מרה''ר לרה''ר ורה''י באמצע חייב שתים, ודחי דאיירי דווקא במקורה ולא שייכא ברה''ר. 4. כאחרים דעמד במקומו וקיבל חייב, ודחי דלמא בעי עקירה ממקום ד', או דאיירי שפשט כנפיו וקיבל. 5. מתני' איירי שעקר וקיבל בטרסקל, וקשיא דאינו ידו. 6. שלשל ידו למטה מג' סמוך לקרקע ע''י ששחה או בגומא או דאיירי בננס, ודחי דלא היה לתנא להשמעינו דין הוצאה במקרים כאלו. 7. למסקנא אמרינן ידו של אדם חשובה לו כד' על ד', לכן נחשב שיש עקירה והנחה ממקום חשוב.
שאלות לחזרה ושינון
א. המקרה בהדביק פת בתנור (4)
ב. כיצד מתקיים עקירה והנחה ממקום ד' טפחים (7)