כיכר השבת

סערת הפאות מתחדשת?

דייני בית הדין פסקו: אלו הפאות הכשרות

פאניות הוזמנות, אנשי מקצוע ורבנים עלו ובאו ודייני בית הדין ישבו על המדוכה לדון בכשרות הפאות, בשל החשש להימצאות שיער עבודה-זרה מהודו • בפנים: הפסיקה המלאה (חרדים)

| 137 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Lara Savage/ Flash 90)

האם סערת הפאות מתחדשת? בחודשים האחרונים, אנשי מקצוע שעסקו בתחום וכן רבנים שחקרו את הנושא עלו לבית דינו של הגאב"ד הגר"נ קרליץ והציגו את הנתונים מהם עולה כי אין 'רוב' לשיער שאינו בא מהודו ומשכך יש קושי להתיר את הפיאות הקיימות בשוק.

בית הדין ישב על המדוכה ואף זימן לעדות מספר פאניות שמוכרות פיאות תחת כשרויות שונות לשמוע מהן את הנתונים בעניין.

לאחר הדיונים הארוכים הוציא בית הדין מכתב בו הוא מגולל את ההתייחסות המלאה לנידון החדש בכשרות הפאות. כמו כן, בית הדין מבהיר כי בכדי למנוע חשש 'איסור', תוקם בקרוב מעבדה שתבדוק את הפיאות הנמצאות בחשש איסור ותעניק מענה פרטני לכך.

כמו"כ, בית הדין פותח את מכתבו באמירה ברורה כי דעת מרן החזו"א זללה"ה הייתה שפיאות הן כיסוי ראש לכתחילה, מתוך רצון שלא לאפשר לגורמים המתנגדים באופן מסורתי לכיסוי ראש על ידי פיאות נכריות לגרור את הנידון ההלכתי למחוזות אחרים.

במכתב ההבהרה נכתב כי "בדבר כיסוי הראש לנשים בפאה נכרית ידוע דמרן החזו"א זללה"ה התיר לכתחילה שנשים יכסו הראש בפאה נכרית ונהרא נהרא ופשטיה אך חייבים שיהא בגדרי הצניעות כיאה לבנות ישראל.

"והנה במשך השנים התרחבה מאד תעשית הפאות ונודע לכל כי בתוך הרבה מהפאות שמעורב בהם שיער אדם שמקורו בהודו, והם בשאלה החמורה של תקרובת ע"ז, והורו בזה כל גדולי הפוסקים זצוק"ל ויבלחט"א לאוסרם ולהימנע מללובשם.

"למרות השתדלויות רבות בענין עדיין לא נמצאה דרך לידע כיום על שיער שנמצא בידי סוחרים ועל פאות המיוצרות בעולם האם הן משיער שמקורו מהודו אם לאו. ולדעתנו המצב הוא שא"א לסמוך לדינא שרוב השיער אין מקורו מבתי ע"ז שבהודו, ואין להתירו.

"פנינו למומחים לדבר והם עמלים לסדר מעבדה בה יהא ניתן למסור פאות שכבר נקנו, לבדיקה האם בדיעבד יש על מה שיסמכו להמשיך ללובשם, או עכ"פ במקום הפסד מרובה.

"אמנם, בפאות המיוצרות משיער טבעי שמחירן זול, ניתן להניח ולסמוך על רוב שאין מקורו של השיער מבתי ע"ז שבהודו [לפי הערכת בקיאים כל פאה שמחירה עד 3000 ₪ אינה עשויה משיער הבא מבתי ע"ז שבהודו].

"אבל בפאות היקרות יותר חייבים להתייעץ עם מורה הוראה מובהק המבין בדברים אלו ואכן יתכנו מקרים שאפשר להתיר [כגון בפאות בצבעים בהירים יותר העשויות משיער לא מעובד או צבוע, מצויות פאות המותרות], אך אין היתר לסמוך בזה לקולא ללא שאלת חכם, ובמקרים רבים שא"א לידע מקור השיער יש לנהוג איסור".

תוכן שאסור לפספס
137 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין על מטפחת בעולם הזה ובעולם הבא
41
מטרת כיסוי הראש לנשים משום צניעות ושלא יגרו את אלה שיצרם גדול מהם, כי סידור השערות מייפה את מראה האישה. מה עושות הנשים הרוצות להיראות יפה, קונות פאות יפיפיות באישור הרבנים, שהן מגרות יותר מהשער הטבעי.
דן סגל
הנחות היסוד שלך מוטעות לחלוטין, התורה ציוותה עלינו לכסות את הראש כ"גזירת הכתוב" ללא טעם, כך מובא בספר "מאורי אור" (לפני כ-300 שנה, תלמידו של הערוך לנר) ועוד ספרים, כך משמע מרש"י כתובות דף ע"ב, ועוד. התורה לא כתבה טעם, ולכן גם אם היינו דורשים טעמא דקרא, אין כאן מה לדרוש ואין מה לחייב ולפסוק הלכות (כפ
יונתן
40
יש גם את העניין ההלכתי של הפאות , אפשר להראות טוב גם עם פאה קצרה ומחמיאה ... מה כל הפוזה של הפאות הארוכות?
רותי
למה את מתפרצת עליה, היא רק אמרה את דעה.. וכן. כיום הפאות הארוכות האלה לא מחייב שהן צנועות כי זה יותר מושך את העין.. ואל תקשרי פה נושא לשה"ר זה שני נושאים שונים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית
כשאת רואה מישהי מדברת לשון הרע, גם אז את נזעקת ומעירה לה "מה הקטע שלך"?
גיתית

הצגת כל התגובות

39
לא יתכן שיבואו אנשים ויגידו הרבי מלובביץ התיר, החזו"א התיר. רבנים אלו לצערינו כבר לא איתנו ולא ניתן לשאול אותם כיום... בדור שהם היו מראה הפאה היה שונה לגמרי מכל הבחינות..... אז באמת שלא חכמה לתת רבנים מהעבר. צריך לבדוק מול גדולי הדור של הדור הזה ולגלות שרובם לא מתירים פאות של היום.... ע ו ב ד ה
אילה
הרבנים האלה היו חיים איתנו לפני עשרים שנה בערך. אני יכול להראות לך פשקווילים עוד מלפני ארבעים שנה על "הפאות של היום"... חוץ מזה שאשתו של החזו"א לבשה את הפאה הטובה ביותר שיכלה להשיג, וכמו כן גם אשתו של הרבי. אין שום סיבה בעולם לאסור זאת כיום על סמך ספקולציות.
ששון
❖משפטי עוזיאל (ח"ז, אה"ע סי' צ"ד) ❖דובב מישרים (חלק א' סי' קכ"ד) ❖דינים והנהגות מהחזון איש (חלק ב' פ"ח אות ט', וכן בספר "מעשה איש" ח"ג פרק ו' - מעשה רב) ❖עובדות והנהגות לבית בריסק (חלק ב' עמ' מ"ז) ❖הר צבי (אה"ע ח"א סי' פ"ט) ❖ישכיל עבדי (חלק ז', אה"ע סי' ט"ז) ❖קיצור שולחן ערוך (טולידנו, ח"א, או
משיב כהלכה
38
הם כתבו שצריך שהפאה תעמוד בגדרי הציעות בזמן שידוע לכולם שאין פאות בשוק שעומדות בגדרי הצניעות
אבי
בהלכה היהודית, צניעות פירושה לא לבלוט ולא להיות יוצאת דופן. כשאתה טוען טענה כזאת, אתה סותר את עצמך מיניה וביה, כי אם "כל הפאות ככה" אז אין שום בעיה של צניעות בדבר כזה נדוש.
הלכה
37
שהרי מפורש בגמרא (היוצאת בקלתה = מטפחת) וברמב"ם ובשולחן ערוך שהיוצאת במטפחת חובה לגרשה ואין לה אפילו כתובה! היום בזמננו לימדו הפוסקים זכות ודחקו ברמב"ם ובשו"ע באופנים שונים, אבל לבוא ולומר שזה לכתחילה? ממש בדיחה.
שמעון
הכוונה היא שיוצאת ללא רדיד. רק עם כיסוי אחד. בעבר היה נהוג לצאת עם שני כיסויים. לכן מי שיצאה עם כיסוי אחד..
אני
מי שנאלץ להתיר מטפחת כיום, מחמת המנהג, מעמיד "אוקימתות" בדברי הרמב"ם, שבעבר היה נהוג שני כיסויים אבל היום אין צורך. אבל הפשט הפשוט בדברי הגמרא, הרמב"ם, השו"ע, שצריך מטפחת ועליה רדיד. ובפרט היום זה מובן, כי המטפחת לא מכסה כמו שצריך. ההיתר היחיד ללכת ללא רדיד כיום הוא בגלל הטענה שכיום השתנתה הדת יהוד
שמעון
36
ובעניני הלכה?? מישהו פה יכול להגיד משהו??
ג
35
כתוב " ומום אין בה" . מום גימטריה פאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טבריני
"וַיֹּאמַ֕ר קָֽחֶם־נָ֥א אֵלַ֖י וַאֲבָרֲכֵֽם" (בראשית פרק מח) ללמדך שהחובשות פאה נכרית זוכות לכל הברכות, וכפי שכתב הרה"ק מליובאוויטש: "בנועם קבלתי מכתבו אשר זוגתו תחי' הסכימה ללבוש פאה, ויהי רצון מהשי"ת אשר תעשה זאת בלב שמח ובעגלא דידן תראה בעיני בשר תוספת ברכה והצלחה בעניינה הן הכללים והן הפרטים ב
המסביר לצרחן
34
טוב,אז גם השיער שלי כיסוי ראש. וזה פשוט תגידי לא בא לי כיסוי ראש בא להיות יפה וזה...אז פאה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו
להלן כמה מקורות: ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן הכהן מלוניל (מהראשונים בתקופת
ישראל מאיר
שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה המחמירים ביותר, כמו הגר"ש וואזנר, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני מודעת לכתר בת מלך המעטר את ראשי, ולאחריות הבאה אתו. כיום אני לוקחת בחשבון ונזהרת מאד להיראות במיטבי ולגרום הנאה לכל מי שפוגש אותי, בפרט לבעלי". ◄ בעמ' 9
יוסף הכהן
33
לא שיער ע"ז ולא שיער חמורו של רבי פנחס בן יאיר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פאה בפחות מ3000. חה!!
32
כל הכתבות האלו זה להעלות את המודעות כביכול שיש צורך בהכשרים. כדי שיהיה להם עוד אפשרות לגזור קופונים מאנשים. רודפי בצעעעע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים
31
ועל הדרך לדפוק את הבי"ד של הרב גרוס מלחמה כלכלית נטו
ג' רועי בקר
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיא
לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה" (אגרות קודש להרה"ק מליובאוויטש זצ"ל, חלק י"ט, איגרת ז'תכ"ה).
מו"צ
29
אני לא מבינה מה כל הוויכוח פה, כל אחת נוהגת בסופו של דבר על פי הרב של בעלה. בין אם זה ללכת במטפחת, שכל מי שהולכת עם מטפחת ראש וודאי עושה את כל ההשתדלויות שלה לכסות את כל הראש. כי היום זה קשה לכסות את הראש ומי שהולכת בפאה, עושה את מה שהרב שבעלה אומר איך ללכת. לכל אלה שמגיבים פה תגובות ארוכות עם הו
אנונימית
28
אם זאת לא פוליטיקה, אז מה כן?
שמשון
27
אכן הלב נחמץ. אבל יש לי בעיות ראיה אחרות. ויש לי משקפיים. אז למה בעיות ראיה? כי אני מתיר את הפאות בהיתר גמור מהודו ועד כוש. ובלבד שיפסקו אפנות-הג'ונגל וחצאי-החצאיות שמטרתם לסתור שלא על-מנת לבנות. יהי רצון שימשיך נר הקדושה לדלוק. עד שתכלה רגל מן השוק. אמן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחזקאל
26
אני תמיד מרחמת ותורמת לחרדים.אבל עכשיו אין טעם שנתרום אם הם רוכשות פאה ב5000 אלף שח או 10.000 שח שיער אמיתי.והולכות נגד התורה.הפסקתי לתרום ולרחם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר
פחחחחחחחחחחחחחחח
ל
תגידי שאת לא רוצה לתרום אל תמציאי בגלל...
שרית
כמו שכנתי המסכנה שהיא אשה צנועה אבל בעלה רוצה להתפאר בה ושולח אותה מחוץ לבית רק עם פאה. גם כשהיא באה להלוות כמה ביצים, כי המצב הכלכלי שלהם קשה, הרבה יותר מכל השיכון כאן באופקים. במקום לעזור לה כלכלית הוא הולך וכותב שטויות וצועק שכולם ישימו פאות.. כשאני רואה מה קורה אצלהם מובן לי בדיוק מה הבעיה בפאות
ר כ
אני מכיר אשה מסכנה שלא יודעת מה לעשות עם עצמה, היא נשואה לאדם המציג את עצמו כ"שחקן לשעבר"... שכביכול חזר בתשובה אבל עד היום נשאר אותו דבר, לא מזמן הצטלם לקידום הסרט המפגר שלו עם שיקצע שנראית כמו... הבנאדם הזה כל יום שישי עובר עם רמקול וצועק על הפאות כמו משוגע, כשכולם נדים לו בראשם, משהו הזוי בטירוף,
יורם
הרבי מליובאוויטש זצ"ל כבר בירך שהלובשת פאה תזכה לברכה והצלחה, וברכותיו כידוע מתקיימות תמיד. "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה בר
דוד
25
הדיינים המתירים פאות .נקודה. החילוק של פאה מהודו(=ע"ז) , לפאה אחרת ,-הינו חילוק של הבל , היות והנושא הקובע הינו צניעות , ואין מושג כזה פאה צנועה .
מרן גרע"י זיע"א
בשו"ת יבי"א חלק ד' (אה"ע סי' ג'), כתב הרב בזה הלשון: "אף שהצמח צדק מליובאוויטש בתשובה (חלק אה"ע סי' קל"ט) ובחידושי הש"ס (פ"ג דברכות) האריך לחלוק על המהר"ם, ע"ש, מ"מ רבו האחרונים שסמכו ע"ד המהר"ם, ובודאי שהנשים הנוהגות היתר [ללבוש מטפחת המגלה מקצת שערות] בדבר אין מזניחין אותן ויש להן ע"מ שיסמוכו", עכ
אברהם
24
לדעת מרן עדות המזרח . לא נוהגים לחבוש ולצאת על ידי פאה נוכרית (. עבודה זרה ) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א ד.
קצר וקולע.... יותר מזה לא צריך כלום!
אני
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
יהודה
23
בית הדין של הגאון רבי ניסים קרליץ כבר מזמן אינו הגרנ"ק, ידידי שנכנס ויוצא שם לעיתים קרובות ובמשך שנים רבות שימש את הגרנ"ק ושאל אותו שאלות רבות בהלכה, מעיד שכבר מזה שמונה שנים הגרנ"ק אינו בר הכי לענות לשאלות וכל המפרסם "פסק הלכה" בשם הגרנ"ק אינו אלא בדאי.
משה
מי שחתם זה הגאונים הגדולים רבי שריאל רוזנברג ורבי יהודה סילמן. תקרא את המכתב לפני שאתה מגיב
איציק
וזוהי הטעיית הציבור. הגרנ"ק נחשב לאחד מגדולי הפוסקים, הרב שריאל רוזנברג נחשב לאחד הדיינים וכמוהו יש מאות.
משה
מה אתה מבין? איזו הטעייה? הרב קרליץ הקים בית דין הוא צריך ויכול להיות מעורב בכל?? גם כשהיה בכוחו לא!!!הדיינים פוסקים לפי הקו שלו הם התחנכו אצלו שימשו אותו עשרות שנים והבכירים שבהם זה ר' שריאל ור' יהודה סילמן יש מאות ברמה שלהם והוא מינה דווקא אותם?? אז אין לך אמון גם בו אז תגיד את זה.. הם כבר שנים ה
עוד טמבל
ואם אתה שואל למה הוא מינה דוקא את הרב שריאל, יש לי תשובה בשבילך במקרה הזה. הוא החתן שלו... אבל בלי לחלק ציונים לאף אחד, הגרנ"ק נחשב לאחד מפוסקי הדור, והרב שריאל רוזנברג הוא אחד הדיינים בבי"ד שלו, ותו לא. הבית דין ממשיך להיקרא "הבי"ד של הגרנ"ק" כשהגרנ"ק עצמו כבר מזמן לא מתפקד (למעלה מחמש שנים). לכן
משה
22
כתוב ופרע את שערות ראשה רשי כותב במקום שהיה שערה אסוף לכן פרע מלשון ביזוי למדנו היום בכיתה
תיקון טעות
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני
שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. ראו שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". בימינו כיון שנהגו ללכת עם מטפחות, כתבו הפוסקים שניתן לה
מושקוביץ
20
הגאון רבי ניסים קרליץ עצמו במכתבו (יחד עם הגר"ש וואזנר) לא אסר את הפאות מהודו אלא כתב שהפאות שידוע שמגיעים ממקום זה, "ישתדלו להחליפן" למרות שיש צדדים בהלכה להקל. כל הצדדים בהלכה להקל התבארו בתשובת הגרב"צ וואזנר, בנו של הגר"ש וואזנר, ושם הוברר שאין כל מניעה ללבוש פאות שספק מקום מוצאן. ראיתי גם מי שכת
ישעיה
הרב שטינמן אז התבטא, אין היום ע"ז ומדוע לא לחכות להרב אלישיב מה בוער
טעות מוחלטת
כל הפוסקים התירו למעט הגרי"ש אלישיב שחזר בו לאחר מכן ואסר, בגלל עדות מופרכת. וכפי שהעיד הגאון רבי יעקב אהרן שפירא שליט"א, רב ומו"צ דק"ק בייזווטר, פאר רוקאווי ניו יורק, בשנת תשס"ד: "הנה זה כבר יותר מי"ד שנה, אשר ע"פ בקשת גדולי הרבנים באמריקה, ובראשם הרה"ג מוהר"ר שמעון שוואב זצ"ל, שלחתי את כל מה שעלה
מנחם
כשרואים את הסטוריית השקרים שלך מייד מבינים שאף מילה מההתרים שלך אינה אמתץ
שייקה
גם אני מתיר אם כך
עזרןליאור
הוא מומחה לענייני פאות, ובשעות הפנאי מצטלם עם ליהיא גרינר בלבוש מינימלי. אין הרבה מומחים כאלה שהם גם צדיקים גדולים ושחקנים לשעבר ובהווה ובעתיד
בנצי
לאור מה שנתפרסם בחוצות מכתבי אאמו"ר עט"ר ונשיאנו הגאון הגדול פוסק הדור הגר"ש הלוי וואזנר שליט"א, ומה שזכיתי לדבר עמו בנד"ד כמה פעמים פה אל פה, ואחר שנתלבנו הדברים בעיון רב גם בבית מדרשנו בין ת"ח וחברים מקשיבים וברוב עם, הרינו מפרסמים לבקשת רבים קיצור הפסק: פאה שמקורה ודאי מטירופטי ושאר מקומות ע"ז, א
דן
כבר התחלנו להתבלבל מרוב אינפורמציה שגויה של גורמים אינטרסנטיים
שיפי
19
מרן החזו"א לא "התיר לכתחילה" אלא הורה ללבוש דוקא פאה נכרית כאשר מובא בספר "דינים והנהגות מהחזו"א" וכאשר מעידים גדולי תלמידיו שכך היתה דעתו, להעדיף פאה על מטפחת המגלה שערות (שזהו המצוי כיום). כך אמר הגר"י פרידמן ר"י תושיה, הגר"ח קניבסקי, הגר"ח גריינמן, הגר"י מאיר ועוד.
ישראל
לכן עדיף מטפחת, ככה לפחות גם לא מכשילים את הרבים.
לך אתה
כשאין מה לענות, מתחילים עם בדיחות קרש. מהפאה יוצאות שערות... ואף אחד מגדולי הדור לא מכיר את המציאות.. ◄ מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל: "שלא יבואו ע"י המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים". ◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בל
מנדי
שהמטפחות היום לא טובות? או שזו הנפצה מיוחדת שלך. (כתמיד). לזה קוראים ציטוט שקרי.
מענדל
18
לעשות עבירה זה חמור, אבל לעשות עבירה והכשלת הרבים עם הכשר זה חמור שבעתיים מי שעוצם עינים ולא מודה שפאה נכרית זה שקץ ומיאוס הוא סתם שקרן
משה
"הפאות היו אצלו לכתחילה, אין בזה שום בעיה, ולבנות הטובות שלו הוא נתן פאות ולא הסתייג מזה... היה מקובל אצלנו, אני לא יכול להגיד שממש זה גם על דעתו אבל כך היה מקובל בבית, שיש עדיפות ללכת עם פאה. כי הפרקטיקה מראה שנשים שהולכות עם מטפחת - יש להן בעיה נפשית עם זה, וזה מתפרץ אצלהן בדברים אחרים - והדברים ה
גבריאל
17
העיקר לבדוק אם יש חשש ל עבודה זרה,אבל לא שמים דגש על האיסור השני,האם הפאה צנועה [אורך,סוג השיער]צריך שתהיה פאה קצרה ולא טבעית,שיראו שזה פאה..הפאות הללו נראים כמו הדבר האמיתי ואפילו יותר..
שמואל
אתה חכם!!!!!!!!!!
100% צודק
פוסקי ההלכה של ימינו כותבים שגם מי שאסר פאות בעבר, יתיר בימינו כי הטעמים לאסור התבטלו. אבל יש כאלה שעדיין חושבים שגם מי שהתיר פאות 'בעבר' (לפני עשר שנים) יאסור היום... אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה
שוורץ
16
כיצד קובעים שפאה עד 3000 ש"ח אינה מקורה בהודו? אדרבה מתוך הכמות העצומה של מליונים של נשים הודיות המקריבות שערן לעבודה זרה,מחיר הפאות משערות אלו יותר זול?אין זה אלא הונאת הרבניים על ידי גורמים מסחרים,אבל איך הרבנים נכשלו בכך ?
חיים
15
וכי מי הסמיך את הבית הדין של הרב קרליץ ליפסוק בפאות הרי אין להם שום ידע על פאות ושיער וכל העינין הוא לעשות קופה על חשבון הציבור מעבר לכך הבית דין של הרב קרליץ הוא בית כפירה לכל דבר שבקדושה מי שהולך לשם הוא עובד עבודה זרה לכל הדעות ויש לי הוכחות לכך (נשלח באמצעות כיכר השב
דויד
14
גהני גהני גהני גהנם כל סוגי הפאות הללו. איך אבל איך לא יראים ללכת עם פאה. כבר לא מעט שיחות וסיפורים נאמרו על העונש של אשה שהולכת בפאה נכרית. ה' יחזיר את כולם בתשובה אמיתית. וגם יחזיר לדרך האמת את כל הטועים בדבר ובכללם לא מעט לצערנו גם כמה ראשי ישיבות. ה' ירחם.
אלי
אין היתר! נקודה וזה בדיוק עולם השקר זה הליטאים האלו... רק חיצוניות ויופי זה הדבר שעומד בראשם ילכו בפריצות יחטאו חטאים גמורים אבל כשריות פתאום מקפדים ומדקדקים
bb
13
כמו מגיב 47 שפער את פיו הטמא על הרבי מליובאוויטש ועל החזון איש זצ"ל. פשוט מדהים לראות לאיזה תהומות אפשר להידרדר כשאין יראת שמים, מסתכלים על נשים כל היום ומתעסקים רק עם הנשים המסכנות שחובשות פאה! ולמגיב המטומטם, כנראה אין לך הסבר למה לרבי שלום משאש יש ילדים, ולמה לרבי בן ציון אבא שאול יש ילדים, ול
עונה
12
מה לחעשדות?
מ.
11
שרה, רבקה, רחל ולאה עם פאה נכרית.... לא יודע, זה פשוט לא מתלבש...
חיים ד
נסה לדמיין את אברהם אבינו עם כיפה שחורה בלבד.... ואפילו עם מגבת בורסלינו....או חליפה... קל להחמיר על הנשים...
מיכל
באתר הזה פה אתה פשוטו כמשמעו נכשל בראיית נשים, קריאת לשון הרע, וכד'... אז בבקשה דמיין מה שאתה רוצה, רק אל תעמיס את זה עלינו
ד. חיים
שרה רבקה רחל ולאה. לדעתך הן הלכו עם מטפחות? ממש לא... הן לבשו רדיד שכיסה הכל הכל. למעשה, שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת...
אפרים
10
בראשות הגר"מ גרוס שליט"א נותן כשרות מתקופת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ותחת הוראותיו ולא השתנה כי הוא זה מאז ועד היום. עוד נסיון שיחלוף של גורמי מסחר וגורמים פוליטיים ביחד עם רבנים חשובים המתנגדים עקרונית לחבישת פאה נוכרית לערער על סמכות נותן הכשרות שכביכול אינו בר סמכא לפסוק ולהורות בהנ"ל כשכל העולם
יוסי
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים
אבל ההבנה הפשוטה בגמרא, וכן הרמב"ם הבין שקלתה זאת מטפחת, וכידוע - שו"ע פסק כרמב"ם בהלכה זו (רוב השו"ע הוא כרמב"ם, למעשה) וזאת ההבנה בגמ', ושניהם פסקו שמטפחת לא מספיקה אלא צריך *רדיד גדול החופה את ראשה ורוב גופה*! האם המטפחת של ימינו היא כמו הרדיד הנ"ל? והאם יש נפק"מ בין "כלי עם חורים" לבין המטפחת
אבוחצירא
8
שיער אדם לפאות מגיע מכל קצוות תבל. עיקר השיער מגיע מדרום אסיה(הודו,בנגלדש) מזרח אסיה(סין,מונגוליה),אירופ ואמריקה. דווקא הפאות שמחירן עד 3000 שקלים עשויות להגיע מדרום אסיה(עבודה זרה) כי מחיר השיער זול יותר. באמצעים הקיימים היום קשה מאוד להבדיל בין סוגי השיער הכהה וכל שניתן לעשות הוא לסמוך על ספק הפא
silverston
7
פאה נוכרית לנוכרית. הרבה יצאו נגדה, בשמים נשפטו על שהורידו כיסוי ראש ושמו פאה , זה שיער לכול דבר
יהודי אמיתי
כמה עסקני פאות פגשת בגיהנום? ספר לנו
דני
6
Becouse the wigs make men's look at you even more (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Lital
5
ומה לא למדת שכל מי שמקלל יתקלל? או שאתה בור בתורה אז אל תבוא לי עם ציטוטים מאחרים שאתה ניבזה ומבזה תבריות לך תפשפש במעשיך תחזור ללמוד שוב מאלף ועד תף ואם צריך תעשה גן מחדש גועל נפש על עצמך ועל הדת שלך שאתה מכניס תילדים שלי בתמונה אני הבעתי את עצמי לא נאה לך אל תיתייחס זה פשוט גועל אין לי מה לאמר לך
בעילום שם
4
אבל שיער נוכרי על שיער טבעי, איך לכתחילה? זה כמו להגיד על שטריימל, פאה נוכרית לכתחילה.
דן סגל
3
הגביע הכסף וכל אלו, יש להם בראש רק יצר הרע, בכל מכונית הם רואים אובייקט, במקום לטהר את מוחם הם מטמאים את עצמם ואת הרחוב, ורוב הילדים שלהם כידוע לכל התקלקלו, אם נציע לו תלבש כובע ירוק ואז אסכים ללבוש מטפחת הוא לא ירצה, למה שאשתו היא זבל, כך הם מתייחסים לנשים שלהם כידוע.
AH
אני ראש הגביע כן אני אדם ישר ומאושר מתפרנס בצדק ויראת שמים אפרסם בכל העולם עוולות הפאה שמעכבת הגאולה המתקרבתתתתתתתתתתתתתתתתתת ואי ואי יהיה שמח חחחחחחחחחחחחחחחח אתם פרנסתכם מסטרא אחרא
אני ראש הגביע
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
מיימון
שמדברים על פאות. חחח
ד
מצווה להעתיק ולהפיץ את המידע הזה בכל מקום. הרבה אנשים מקשקשים מתוך בורות ועם הארצות גמורה, כשאין להם ידע מינימלי.
מיימון
1
הכהן הסיר את הפאה הנוכרית מראשה, והתגלה שערה הפרוע. הוכחה שגם אימהותינו הקדושות חבשו פאה.
דן סגל
רש"י מפרש על הפסוק ,סותר את קליעות ראשה , בפרשת נזיר לאחר מכן כתוב "ראשו גדל פרע" בפרשת העגל כתוב "וירא משה את העם כי פרוע הוא " מכל זה משמע שהמלה "פרע" היא אי סדר , לא כיסוי ראש
מיכאל
אולי גם יעניין אותך
יופי