אחסון אתרים נשמע דבר מובן מאליו, כזה שמבצעים לעתים 'על אוטומט' ברגע שמתחילים בתכנון או בבנייה של אתר האינטרנט. בפועל, המצב שונה לחלוטין. בחירה מוצלחת של חברת אחסון אתרים יכולה לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש, הוצאות מיותרות או טעויות שיעלו לכם ביוקר בהמשך הדרך.
חלק מהטעויות שעושים בכל הנוגע לבחירה של חברת אירוח אתרים הן כאלו שניתן בקלות להימנע מהן ולכן חשוב לדעת מה הן אותן טעויות נפוצות. לשם כך ריכזנו 5 טעויות כאלו וגם את הדרכים להימנע מהן.
5 דרכים להימנע מטעויות בבחירה של חברת אחסון אתרים
טעות 1 – בחירה של המחיר הזול ביותר
על פניו נשמע שזאת לא טעות אלא מהלך מוצלח אבל לא כך פני הדברים כשיורדים לעומק הדברים. לעתים זול עולה ביותר וגם בכל הנוגע לאחסון אתרים המצב לרוב כזה. כאשר המחיר זול בצורה משמעותית מהצעות אחרות, יש לכך סיבה. לרוב מדובר על שרת אחסון מיושן או עם משאבים מוגבלים. במקרים אחרים הסיבה יכולה להיות גם תמיכה טכנית או שירות לקוחות ברמה נמוכה.
הדרך להימנע מכך – יש לברר מראש מה בדיוק מקבלים, כלומר מה המשאבים שמוקצים לאחסון שלכם, מה היקף התמיכה הטכנית והאם יש חבילת אחסון מותאמת לפלטפורמה שאתם עושים בה שימוש. לכל אלו יש להוסיף בדיקה של אפשרויות התמיכה הטכנית במקרה הצורך שלכם.
טעות 2 – התעלמות מביצועים ומהירות של השרת
מעבר להקצאת המשאבים של חברת האחסון, חשוב מאוד להבין כמה השרת שתקבלו יהיה מהיר וכאן לא מדובר רק במשאבים הפיזיים שמותקנים בו אלא גם במערכות ותוכנות חיוניות להאצה של זמני טעינת העמודים שלו (CDN).
הדרך להימנע מכך – עדיף בד"כ לשכור שירותי אחסון בישראל. החברות המקומיות מאחסנות את השרתים שלהן בחוות שרתים מקומיות ולכן המרחק וזמני הגישה בין הגולשים (שנמצאים מטבע הדברים גם כן בארץ) ובין השרת הוא קצר ומהיר יותר. כמו כן יש לברר אם יש תוכנות חיוניות להגברת המהירות והביצועים.
טעות 3 – חוסר התייחסות אל פתרונות אבטחה
חברות לא מקצועיות ו/או זולות לא תמיד מספקות אבטחה ברמה מספקת כפי שזקוקים לכך אתרים בעברית או מישראל. כולנו מבינים כמה עולם הסייבר אכזר ומסוכן, בין אם בגניבת מידע, פגיעה פיננסית או הפלת אתרים ממדינות עויינות.
הדרך להימנע מכך – לברר אם חברת האחסון מספקת תוכנות לניטור ובקרה של ניסיונות פריצה או פגיעה באתר או בשרת וגם אם יש לה אמצעים להתמודד עם התקפות נפוצות מסוג DDOS או שתילה של וירוסים, סוסים טרויאנים וכדומה.
טעות 4 – התעלמות מצורך עתידי של תמיכה טכנית מהירה
תמיכה טכנית היא מסוג הדברים שלא צריכים לעתים לאורך חודשים או שנים ארוכות אבל ברגע האמת אתם חייבים אותה כאן ועכשיו. הבעיה היא שאחסון אתרים בחוץ לארץ מבטיח תקשורת עם התמיכה בשפה זרה ולרוב רק באמצעות מיילים או תוכנות צ'אט שמקשות על פתרון בעיות מהותיות במהירות הרצויה. כמו כן גם בארץ יש חברות שמוזילות את המחיר על חשבון התמיכה הטכנית שלהן.
הדרך להימנע מכך – ראשית כל מומלץ לבחור חברת אחסון אתרים בישראל. השירות שתקבלו יהיה בעברית ובשעות שתואמות את שעות הפעילות המקומיות, לרוב עם צ'אט מתקדם או מענה טלפוני. חשוב לברר זאת מראש ולהימנע מכך שהאתר שלכם לא עובד מכל סיבה שהיא ואתם לא מקבלים מענה או יש חוסר הבנה של הצד השני לגבי מה שאתם זקוקים לו.
טעות 5 – בחירת חבילת אחסון שלא מתאימה לכם
ראשית כל אנו מקווים שתאם לא מופתעים שיש סוגים שונים של חבילות אחסון אתרים. יש היום אפשרות של אחסון שיתופי (כמה אתרים באותו השרת וניצול משאבים משותפים), אחסון וירטואלי VPS (כמה אתרים בשרת אחד אבל עם הפרדה של ניצול המשאבים ורמת אבטחה גבוהה יותר) או שרת ייעודי שמאחסן רק אתר בודד שמנצל את כל המשאבים שלו. כמו כן יש היום אפשרות של אחסון וורדפרס או אחסון NodeJS וכן הלאה. החבילות האלו כוללות התאמה של המשאבים ותוכנות ייעודיות כדי למקסם את האתרים שמאוחסנים בהם.
הדרך להימנע מכך – לברר מראש לגבי חבילות אחסון וורדפרס, דרופל, מג'נטו וכדומה. שווה להשקיע חיפוש אחר החבילה המושלמת לאחסון האתר שלכם כדי למקסם את הביצועים שלו ולהעניק לגולשים שמבקרים בו חוויית גלישה ברמה אחרת.
סיכום דבר
לא כל חברות האחסון זהות ובטח שלא חבילות האחסון שהן מציעות. יש לעתים הבדלים מהותיים בין הצעה אחת לאחרת, גם אם על פניו שמים לב בתחילה רק להבדל בעלות. כדאי לצלול יותר לעומק הדברים ולהבין שבחירת חברת אחסון מוצלחת היא השקעה עם ערך מוסף גבוה לשנים ארוכות קדימה ומבטיחה הימנעות מטעויות שעלולות לעלות לכם ביוקר בהמשך.