'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת משה מנס והשבוע לצדו היועץ הפוליטי מני גירא-שוורץ וצוות כתבי "כיכר השבת", עם כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום וכל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות שיסדרו לכם את הכיס.
השבוע בתוכנית
• הצצה אל מאחורי הקלעים הפוליטיים והכלכליים עם לינור דויטש מלובי 99 שחושפת את בעלי השליטה בחברות הגדולות. האם הריכוזיות היא גורם ליוקר המחיה ומה ניתן לעשות בנידון? וגם, על האי-תחרות בין הבנקים, על פעילות לובי 99 והחברים בה ועל מציאות הלוביסטים בכנסת. הצלחות, כישלונות והשאלה הגדולה על רשות התחרות של המשרד הכלכלה והתעשייה...
• חברות הסיגריות ממקדות פרסום ספציפי למגזר החרדי, עד כמה זה חמור ולמה הן פועלות כך? שיחה עם כתבינו אלעד זהבי שמרחיב בנושא עם את כל הנתונים והמספרים.
• ימים של פוליטיקה. בהמשך לפרסום על העלאת תקציב האברכים, יצא כתב השטח אברומי לינשה לישיבת מיר, שם הוא שאל את האברכים לדעתם בסוגיה. האם יש מי שיגיע ללמוד בכולל בשל תוספת של כמה מאות שקלים בחודש? האם זה נכון לדרוש יותר כסף ועד כמה הכסף הזה נחוץ?
• פניה שאנו מקבלים ב'כיכר השבת' מובילה אותנו לריאיון עם חיים רויטנברג מבעלי השליטה ברשת 'השוק השכונתי'. הוא משתף על מצוקת בעלי המכולות בנוגע לחוק מחזור הבקבוקים. לדבריו, המציאות הקיימת פוגעת בכולם, גם בבעלי המכולות וגם בצרכנים - שברובם זורקים את הבקבוקים לפח. וגם, מאבק הרשתות מול 'יוניליוור' ומחירי הסופגניות לקראת חנוכה. ולמה צפוי מחסור?
• לכולנו עלתה המשכנתא, השבוע בפינת 'כלכלה בדקה' ארי טננבוים על טעויות שבעלי משכנתאות עושים והדרך לעצור אותם.
• האם מי ששמן, אשם במצב שלו? האם אפשר לדרוש מאדם כבד משקל להפסיק לאכול? ריאיון שינתץ לכם סטיגמות עם ד"ר דרור דיקר המומחה לרפואה פנימית ולטיפול בהשמנה מטעם האיגוד האירופאי ללימוד וחקר השמנה. הדוקטור אשר משמש גם כמנהל המחלקה פנימית לעודף משקל בבית החולים השרון מציף נתונים על ירידת צריכת השתיה המתוקה בעקבות העלאת המס, מסביר על המסוכנות שבמוצר ומספר על אופציות טיפוליות.
• אחרי שדיברנו עם המומחה להשמנה והבנו עד כמה חשוב להיות בריא, המשכנו במעקב אחרי הפעילות של מגיש התוכנית - שביקר בחדר כושר של אריאל מכלוף בבני ברק, שם שוחח עם המדריך שאף ערך אתו אימון, והנה ממשקל של 104 ק"ג הוא כבר אוחז ב-100 ק"ג! רוצו להתאמן ותאכלו בריא, זה לא עולה כסף!
• מודעת פרסום המבקשת ממכם להשקיע החל מ-50,000 ש"ח - הובילה אותנו להתכתב עם המפרסם ולבדוק מה המוצר / השירות / ההשקעה. התוצאה מובילה אותנו להזכיר לכם את הכתבה הזו: טודובום / פינדרלה - האם זו השקעה נבונה?
- לרעיונות, ראיונות, וכל מה שאפשר לצרוח עליו, מוזמנים לכתוב למייל שלנו: moshe@kikar.co.il