לפני שבועיים קיבלנו במערכת התוכנית הכלכלית את פנייתו של מומחה הכשרות, הרב יוסף דורפמן, מי שאנחנו מכירים מסרטוני הכשרות המעניינים שלו אותם הוא מתעד בכל העולם.
"בעוד שבועיים אני אמור לטוס שוב לבנגקוק", סיפר לנו הרב, "באותה שבת השעון מתחלף ויומיים לפני שעון הטיסות מתחלף, כך שיוצא שהשבת יוצאת בשעה שבע וחצי, השערים נסגרים בשעה שמונה בערב והטיסה יוצאת בשעה תשע. אין לי סיכוי להספיק לתפוס את הטיסה, במיוחד שאין אפשרות לעשות צ'ק אין מוקדם בלי להגיע לנציג בגלל כל המסמכים. אני לא חושב שמתאים לחברה לצאת כל כך סמוך לשבת, במיוחד בטיסות כאלו ארוכות שאינם זמינות כל כך" הוא טען, כאשר הבעיה שהוא הציף רלוונטית גם ליהודים רבים נוספים.
במסגרת פינת הצרחנות, בה אנו משתדלים לעזור ככל הניתן בפניות המגיעות לידינו פנינו אל חברת אלעל, והופתענו שתוך מספר דקות פנה אלינו סמנכ"ל אל-על מר שלומי עמשלום, בהבטחה שהוא ידאג לטיפול בסוגיה, כאשר חייבים לציין שהטיפול היה מערכתי. "אל תדאגו, אנחנו נדאג שאף אחד לא ישאר מאחור", אמר.
בפועל מה שנעשה זה לתת את האופציה לצ'ק אין מוקדם ודאגה למעבר מהיר בשדה התעופה במוצ"ש.
ואכן, כבר לאחר ששוחחנו עדכן הרב דורפמן שקיבל שיחה מנציגות אל-על שהדבר מטופל כאשר במקביל גם נוסעים נוספים קיבלו עדכון על הפתרון.
במוצאי שבת, כשעתיים אחרי צאת השבת ,קיבלתי הודעה מהרב דורפמן שכתב: "ברוך השם אני על הטיסה, דאגו לי מיציאת השבת, גם הסמנכ"ל ועוד שני נציגים. כבר ביום שישי שלחתי את המזוודות ובמוצ"ש עברתי בזריזות. חשוב לי לציין שזה שירות שניתן לכל יהודי שזקוק ותודה מיוחדת לשלומי הסמנכ"ל שטרח והתקשר ודאג למנהלת כאן שתחכה. תודה רבה ממש. באמת כל הכבוד לכם".