גל של טרור

אירוע רודף אירוע: 172 פיגועים ביו"ש רק בחודש האחרון. מי עומד מאחורי הירי אתמול?

נתוני השב"כ שפורסמו אתמול חשפו את מספרי הפיגועים הגבוהים בשבועות האחרונים • נהג המונית שהותקף אתמול שחזר: "הרגשתי שריטה בכתף מכדור ששרט אותי" • מאחורי פיגוע הירי בשומרון - מתנגדים ברשות הפלסטינית (אקטואליה ביטחון, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילים בפעילות ביטחונית, אתמול (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

אירוע ביטחוני רודף אירוע ביטחוני: גל של פיגועים "קטנים" שוטף את הארץ לאחרונה. לפי נתוני השב"כ שפורסמו בשעות האחרונות בחודש אוגוסט התרחשו ביהודה ושומרון 172 פיגועים, מתוכם 23 פיגועי ירי. חודש לפני זה התרחשו 212 פיגועים ובהם 34 פיגועי ירי.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', אתמול נפצע חייל צה"ל מירי של מחבלים סמוך לשכם באורח קל ופונה לקבל טיפול רפואי בבית החולים.

מוקדם יותר אתמול נפצע נהג מונית שהיה בדרכו לאסוף ילדי חינוך מיוחד באורח קל בפיגוע ירי נוסף בשומרון. אש נפתחה גם לעבר אוטובוס שנסע בסמוך אליו. הפיגוע תועד מרחוק בידי פלסטינים. הירי בוצע לעבר הרכבים שנסעו בין אלון מורה לבית פוריק. נהג המונית נפצע באורח קל בגבו מרסיסים, בעקבת הירי. בנוסף, שמשת המונית ושמשץ האוטובוס ניזוקו מהירי.

המונית שנפגעה (צילום: מועצה אזורית שומרון)

ב-Ynet דווח כי נהג המונית הוא שמעון סבג מאלון מורה. הוא סיפר: "יצאתי מאלון מורה בבוקר, כמו שאני יוצא בכל יום, בדרכי לאסוף תלמידים בתפוח, וכשירדתי את הירידה לפני האנדרטה של משפחת הנקין, שמעתי רעש בכביש. הייתי בטוח שיש לי פאנצ'ר ואחרי דקה הבנתי שיורים עליי. הרגשתי שריטה בכתף מכדור ששרט אותי, הרגשתי משהו, לא ידעתי אם זה חדר או לא חדר את הגוף שלי. המשכתי לנסוע ונתתי גז".

מי שלקחו אחריות על הפיגוע הם קבוצת מחבלים מהקסבה של שכם, המכנים את עצמם "גוב האריות". כך לפי הדיווח של אוהד חמו במהדורה המרכזית של חדשות 12. חמו דיווח כי העובדה שהקבוצה נטלה במהירות אחריות על הפיגוע הבוקר הוא בגדר חידוש, שמגיע על רקע פיצוץ במשא ומתן עם הרשות הפלסטינית שמנסה להרגיע את השטח.

"עוד אירוע חמור שהסתיים כמעט בנס", אמר יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון אחרי הפיגוע הראשון. מאוחר יותר תועד בסמוך לפיגוע השני בשומרון. "הממשלה הזו מפקירה את התושבים שלה לגל טרור, שהרשות הפלסטינית מחממת. הממשלה הזו מסרבת להכיר במציאות, מסרבת לצאת למבצע התקפי חומת מגן 2, מסרבת לאסוף את הנשקים, מסרבת להחזיר את המחסומים.

"אנחנו רואים פיגוע אחרי פיגוע, הכתובת על הקיר והיא מדממת, יש כאן אירועי ירי ופצועים יום אחר יום, זה עלול להגמר באסון. אני קורא לממשלה להתעשת, הודיעו על יציאה למבצע רחב לפגיעה בתשתית הטרור ביו"ש. תפסיקו להפקיר את התושבים בשומרון ובשאר חלקי ישראל לגל הטרור הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות