זה לא סוד שהנשיא טראמפ אוהב זהב. ביום הראשון לכהונתו, הוא מיהר להחליף את הווילונות האדומים של אובמה בחדר הסגלגל, לווילונות זהב, המגדלים שברשותו מעוטרים בזהב מבריק, הפנטהאוז שלו בניו יורק עמוס זהב, המטוס - כולל הפרטים הקטנים ביותר כמו אבזמי חגורת הבטיחות, מצופים זהב אמיתי ונחשו לבד מה צבעו של מלון טראמפ אינטרנשיונל. בדיוק: זכוכית מצופה זהב 24 קראט.
טראמפ מעולם לא אמר במפורש מדוע הוא מעדיף זהב, אז ג'יל מורטון, פסיכולוגית מומחית לצבעים ומיתוג, התנדבה לפרש. בראיון ל-Marie Claire היא טוענת שהעדפת צבע היא בדרך כלל שרירותית ומתרחשת בתת מודע מבלי שלאדם יש יכולת לשלוט על כך.
לדבריה, כמעט בכל התרבויות, זהב מייצג יוקרה ועושר ולעתים קרובות אף מסמל חמדנות. מאז ומעולם עשירים ובעלי מעמד אהבו להציג לראווה את הונם. "זה נותן להם תחושה של ביטחון" אומרת מורטון, "זה מוכיח להם שיש להם מספיק כסף כדי להקיף את עצמם בזהב. זה סוג של שמיכת ביטחון מגוננת".
טראמפ בהחלט אוהב להזכיר לציבור כמה הוא מרוויח. בדו"ח הכספי שפרסם בשנת 2015 עבור ועדת הבחירות הפדרלית - עניין שנדרש מכל המועמדים לנשיאות - נאמר כי "נכון למועד זה, השווי הנקי של מר טראמפ עולה על עשרה מיליארד דולר".
אגב, בכל מה שנוגע לעיצוב, אמריקנים די סולדים מזהב. "בתרבות האמריקאית, מיתוג בזהב שייך לאסכולה ישנה" אומרת מורטון שעוסקת בייעוץ לחברות גדולות בכל מה שקשור לבחירת צבעים נבונה, "בשבילם זהב זה צבע קשה, קשוח ושחוק".