כמעט יובל לאחר הקליטה - ה'עיט' יוצא לגמלאות: 48 שנים לאחר שמטוס ה-A4 סקייהוק (עיט בחיל האוויר הישראלי) עשה היסטוריה והיה המטוס האמריקני הראשון שנכנס לשירות בחיל האוויר הישראלי, בכירי מערכת הביטחון, צה"ל וחיל האוויר נפרדו מהמטוס הוותיק ששירת בכל המלחמות מאז מלחמת ההתשה.
המטוס נמכר לישראל לאחר לחצים כבדים מצד הממשלה הישראלית, כשברקע החלו להישמע קולות בצרפת שרוב מטוסי חיל האוויר הישראלי הגיעו ממנה, נגד מכירת כלי נשק לישראל. מאוחר יותר אף אסרה הממשלה הצרפתית על חברת דאסו הצרפתית למכור את מטוסי המיראז'.
למטוסי הסקייהוק היסטוריה ארוכה בחיל האוויר הישראלי, המטוס גם רשם מעורבות באחד האירועים המדהימים ביותר בעולם התעופה, במהלך טיסת אימון בשנת 1983 התנגש מטוס העיט במטוס F-15 ישראלי, כתוצאה מההתנגשות נתלשה לחלוטין אחד מכנפי מטוס ה-F-15, למרות זאת המטוס הצליח לבצע נחיתה מוצלחת כשבאירוע לא נפגע איש.
במהלך השנים האחרונות שימש מטוס העיט בעיקר כמטוס אימונים של חיל האוויר, העיט אמור היה לצאת לגמלאות כבר לפני מספר שנים, אלא שעיכוב שחל בבחירת מטוס לאימון מתקדם גרם לסקייהוק להמשיך בשירות בחיל האוויר הישראלי במטוס אימונים.
במהלך מבצע עופרת יצוקה שימשו מטוסי הסקייהוק כ'מפציצי תעמולה' כשמטוסי התקיפה צוידו בפודים ייחודיים המכילים מאות אלפי מנשרים הקוראים לתושבי עזה ללחוץ על שלטון החמאס לחדול מהפעילות נגד ישראל.
במטס הפרידה נאם מפקד חיל האוויר, אמיר אשל שאמר כי "דלת אחת נסגרת אבל דלת שנייה נפתחת (מטוס הF-35 שייכנס לשירות בנשה הקרובה, ח.א.) לוחמי ה'עיט' רשמו פרקים מפוארים בתולדות הלחימה האווירית", אמר אלוף אשל, "רבים מהישגי החיל הם תולדה של שילוב בין המטוס הקטן לגדולת טייסיו. במעלה בדרך איבדנו אנשים רבים באוויר ובקרקע, זכרם לא ימוש מאיתנו".