חברת התעופה הצרפתית XL איירווייס הודיעה על פשיטת רגל ותפסיק את פעילותה ביום שני הקרוב.
הודעתה של XL מצטרפת לפשיטת רגל של חברת התעופה הצרפתית אייל אזור וכן לקשיים שאליהם נקלע תאגיד התעופה הענק תומאס קוק הזקוק ל-1.1 מיליארד ליש"ט כדי להמשיך את פעילותו; ולמצוקה שאליה נקלעה חברת נורבג'יאן, שזכתה השבוע להארכת פריסת החובות על מנת להמשיך להתקיים.
XL מפעילה טיסות ליעדים ארוכים כמו צפון אמריקה, אפריקה והמזרח התיכון מנמל הבית שלה בפריז. היא הוקמה בשנת 1995 בשם "סטאר" והפעילה צי של 4 מטוסים רחבי גוף - שלושה מהם מדגם איירבוס 330-200 ואחד מדגם איירבוס 330-300 .
החברה ביצעה טיסות ל-17 יעדים בצפון אמריקה, האיים הקאריביים, המזרח התיכון ואפריקה. בין השאר היא ביצעה, בהתאם לעונות השנה, 5-3 טיסות בין נתב"ג לנמל התעופה שארל דה גול בפריז.
פשיטת הרגל של שתי החברות הצרפתיות וגם הקשיים אליהם נקלעו חברות תעופה אחרות, כמו גם הירידה ברווחי חברות תעופה אחרות, בהן חברות לואו-קוסט, מחזירה אותנו לתחזית העגומה של מייקל אולירי, יו"ר חברת הלוקוסט הגדולה באירופה, ריינאייר, מלפני כמה חודשים, שצפה קריסות של חברות תעופה בחורף הקרוב ובתחילת שנת 2020, על רקע מחירי הדלק הגבוהים ומחירי הטיסה הנמוכים.