הרשויות ממשיכות לחקור את התרסקות המטוס הדרמטית בשבוע שעבר בקזחסטאן, בעוד פרטים נוספים מתבררים מהאירוע.
לראשונה, אמש (שבת) הביע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את "התנצלותו" על התקרית, לאחר שהתברר באופן רשמי, כי כוחות ההגנה האווירית של רוסיה הם אלו שיירטו בטעות את המטוס.
למרות ההתנצלות החריגה מצידו של המנהיג הרוסי, האחרון סירב לומר כי האירוע התרחש כתוצאה מיירוט של הצבא הרוסי, ואמר כי אין לקפוץ למסקנות בעוד החקירה עדיין פתוחה.
בתוך כך, ביום שישי נמסר מהבית הלבן כי ארה"ב מאמינה שיירוט רוסי הוא זה שהפיל את המטוס. כאשר נשאל ביידן אם לדעתו פוטין צריך לקחת אחריות על התקרית, ענה הנשיא האמריקני "כנראה שכן, אבל לא דיברתי אתו או עם הצוות שלי", השיב ביידן.
בהודעת הקרמלין צוין כי "פוטין התקשר לנשיא אילהם אלייב (מאזרבייג'ן) והתנצל על התקרית הטראגית שהתרחשה במרחב האווירי הרוסי, ושוב הביע את תנחומיו העמוקים והכנים למשפחות הקורבנות ואיחל החלמה מהירה לפצועים", נמסר מהקרמלין.
"באותו זמן, גרוזני, מוזדוק ו-ולדיקאבקז הותקפו על ידי כלי טיס אוקראינים בלתי מאוישים, ומערכות ההגנה האווירית הרוסיות הדפו את ההתקפות הללו", נמסר, תוך רמז ברור שהמטוס הופל בטעות בעקבות ירי הכטבמי"ם אולם מבלי לציין זאת במפורש.
בתוך כך, גורמים באזרבייג'ן ציינו כי המטוס היה קורבן לחדירה של "חפצים" מבחוץ, כאשר הכוונה ככל הנראה לקליעים שחדרו את גוף המטוס.
העובדה שהמטוס סטה ממסלולו במרחק של מאות קילומטרים יכולה להיות מוסברת בכך שהרוסים משבשים את מערכות ה-GPS באזור כדי למנוע מאוקראינה את יכולות הפגיעה בכטבמי"ם וטילים.
כידוע, גם ישראל נקטה במהלך המלחמה מול חיזבאללה בטקטיקה דומה של שיבוש מערכות ה-GPS, כדי למנוע מחיזבאללה את היכולת לפגוע בעומק שטח ישראל.