חטיבת הספורט המיתולוגית של פיאט, אבארט, המתמחה בייצור רכבי ביצועים קטני מידות משנה כיוון: בראיון ל"אוטוקאר" הבריטי הצהיר מנהל החברה באירופה, גטאנו ת'ורל, כי החברה תחדל מייצור דגמי בנזין ותתמקד אך ורק במכוניות חשמליות.
למרות החלטת פיאט להשיק גרסת בנזין ל-500 החדשה, שתוכננה במקור כחשמלית בלבד, אבארט לא תפתח עבורה גרסת ביצועים - בעיקר בשל המנוע הקטן מדי המתוכנן למכונית. "באיטליה, רכישת מכונית עם מנוע בעירה פנימית שפולט 180 גרם CO2 לק"מ מחייבת תשלום מס שנתי של 1,000-2,000 אירו", הסביר ת'ורל. "האם זה הגיוני לייצר דגמים כאלה כשאפשר לייצר רכבי ספורט חשמליים עם ביצועים דומים באותו מחיר?"
כיום, היצע הדגמים של אבארט כולל את ה-500e החשמלית הקטנה ורכב הפנאי 600e, כאשר דגמי בנזין מיוצרים עדיין רק עבור השוק הדרום אמריקאי. בשנת 2027 צפויה החברה להרחיב את ההיצע עם רכב פנאי גדול יותר, כנראה על בסיס הפלטפורמה של פיג'ו 3008.
ת'ורל הדגיש כי בניגוד למתחרה חברת 'אלפין', אבארט לא תפתח דגמים עצמאיים: "קרלו אבארט מעולם לא ייצר מכוניות מאפס. ה-DNA של החברה הוא לקחת מכונית רגילה ולשפר את ביצועיה עם מנוע, יכולת דינמית וסאונד ייחודיים". אמירה זו מעניינת במיוחד לאור העובדה שבעידן החשמלי, נושא הסאונד הייחודי כבר אינו רלוונטי.