ניסאן, יצרנית הרכב היפנית, הודיעה על צעדי התייעלות דרמטיים בעקבות משבר כלכלי מתמשך. החברה תפטר כ-9,000 עובדים, תצמצם את כושר הייצור העולמי שלה ב-20% ותמכור שליש מהאחזקות שיש לה ב'מיצובישי מוטורס'.
במסגרת התוכנית החדשה, שצפויה לחסוך לחברה כ-3 מיליארד דולר, תקטין ניסאן את כושר הייצור השנתי שלה, העומד כיום על 5 מיליון כלי רכב, במליון רכבים פחות. למרות המשבר, החברה עדיין מתכננת להשיק 30 דגמים חדשים או מעודכנים, אם כי ייתכנו עיכובים בלוחות הזמנים המקוריים.
הנתונים הכספיים מעידים על המשבר העמוק: הרווח התפעולי של החברה צנח ב-85% ברבעון השלישי, עם הפסד נקי של 60.1 מיליון דולר. המכירות העולמיות ירדו ב-2.8% בין יולי לספטמבר, כאשר בארה"ב נרשמה ירידה מתונה יותר של 0.2%.
כחלק מההתמודדות עם המשבר, מנכ"ל החברה, מקוטו אוצ'ידה, הודיע על קיצוץ של 50% בשכרו. מכירת חלק מהאחזקות במיצובישי צפויה להכניס לקופת החברה כ-448 מיליון דולר, אך ניסאן מדגישה כי תמשיך לשמור על שיתוף פעולה הדוק עם שותפותיה - מיצובישי ורנו.
בחודשים האחרונים נקטה החברה בצעדים דרסטיים נוספים, כולל צמצום ייצור דגמי הרוג והפרונטיר הפופולריים, ואף ביקשה מהסוכנויות למכור מכוניות בהפסד. האתגרים העומדים בפני ניסאן משקפים מגמה רחבה יותר בתעשיית הרכב העולמית, הנאבקת בתחרות גוברת, ביקושים מצטמצמים ועלויות גדלות.