משרד המסחר האמריקאי הציע תקנה חדשה האוסרת על מכירה ויבוא של מכוניות מחוברות מסין ורוסיה לארצות הברית. פולסטאר מזהירה כי אם התקנה תאושר, היא עלולה למנוע ממנה למכור את כלי הרכב שהיא מייצרת בדרום קרוליינה בארה"ב.
בתגובה רשמית שהגישה למשרד המסחר, טענה פולסטאר כי "התקנה המוצעת, כפי שנוסחה, תמנע מפולסטאר למכור את מכוניותיה בארצות הברית". החברה הדגישה את חששותיה מההגדרות הרחבות של התקנה, והציעה לסוכנות לצמצם את היקף הרכיבים והמערכות שייכללו באיסור.
פורד הצטרפה לביקורת על ניסוח התקנה, באומרה כי "ניסוחים מסוימים בתקנה המוצעת עלולים להתפרש באופן רחב מדי ומיותר". התקנה עלולה למנוע מיצרניות רכב המייצרות בסין למכור את מכוניותיהן בארה"ב - כמו הלינקולן נאוטילוס, אותה מייצרת פורד ברפובליקה העממית של סין.
לוח זמנים בעייתי
על פי התקנה המוצעת:
-איסורי התוכנה ייכנסו לתוקף בשנת הדגם 2027
-מגבלות החומרה יחלו בשנת 2030
יצרניות הרכב, ביניהן ניסאן, קבוצת יונדאי, פולקסווגן, וולוו וטסלה, הגישו אף הן את הערותיהן. כולן הציעו לסוכנות להגדיר טוב יותר את היקף התקנות ולנסחן מחדש. רבות מהן גם הביעו התנגדות ללוח הזמנים המוצע, בטענה שהוא קצר מדי - שכן בדרך כלל הן מתכננות מוצרים חדשים שלוש עד חמש שנים לפני תחילת הייצור.
קבוצת יונדאי טענה כי לוח הזמנים המוגבל ימנע מחברות לעמוד בדרישות. הונדה אמרה שהתעשייה תזדקק לזמן לביצוע בדיקות ותיקוף נאותים כדי להגביל "את הפוטנציאל ליצירת פגיעות אבטחה אחרות". פולקסווגן ביקשה מהסוכנות לדחות את יישום איסור החומרה עד 2031 כדי לתת לה זמן לעמוד בדרישות.
התקנה החדשה המוצעת היא רק האחרונה בסדרה של צעדי חקיקה ומדיניות שנועדו להגן על הביטחון הלאומי האמריקאי, על רקע כניסתן לכבישים האמריקאיים של מכוניות מחוברות האוספות כמויות עצומות של מידע.