לוטוס הצטרפה לשורת יצרניות רכב המתאימות את אסטרטגיית החשמול שלהן למציאות המשתנה בשוק. החברה הבריטית, שתכננה במקור לעבור לייצור רכבים חשמליים בלבד עד 2028, חשפה תוכניות לפיתוח מערכת הנעה היברידית-נטענת מתקדמת. הטכנולוגיה החדשה, המכונה "היפר-היברידית", תכלול ארכיטקטורת חשמל של 900 וולט ותציע טעינה מהירה במיוחד, הן בחיבור לעמדת טעינה והן במהלך הנסיעה, כאשר החברה מבטיחה שאלו יהיו "מהמובילות בתעשייה". נקודה משמעותית במיוחד היא טווח הנסיעה המרשים של מעל 1,100 קילומטרים (יותר מ-683 מייל) שמציעה המערכת החדשה, נתון שצפוי לפתור את "חרדת הטווח" המאפיינת רבים מהמתלבטים ברכישת רכב חשמלי, אך החברה לא פרטה את חלקו של מנוע הבנזין בסיפור, שאמור כמובן להמצא ברכב אם יהיה זה רכב 'היברידי' ולא חשמלי מלא.
המהלך משקף את המגמה המתרחבת בתעשיית הרכב, שבה יצרניות רבות מעדכנות את תוכניות החשמול שלהן בתגובה להאטה בביקוש לרכבים חשמליים טהורים. למרות שהחברה טרם חשפה את המפרט הטכני המלא של המערכת החדשה, כולל סוג המנוע וקיבולת הסוללה, צפוי כי הטכנולוגיה תשולב בדגמי הפנאי-ספורט Eletre וה-Emeya החשמליים הקיימים, במטרה להרחיב את קהל היעד שלהם בשוק הרכב היוקרתי.
בשנה הבאה צפויה לוטוס להשיק רכב פנאי-ספורט חדש בגודל בינוני שיתחרה בפורשה מקאן, מהלך שנחשב קריטי לצמיחת המותג. בעוד שבמקור תוכנן הדגם להיות חשמלי טהור, סביר להניח שגם הוא יוצע עם הטכנולוגיה ההיברידית החדשה, לאור ההאטה בביקוש לרכבים חשמליים. עם זאת, נראה כי מכונית הספורט Emira, המצוידת במנוע בעירה פנימית, עדיין צפויה לסיים את דרכה ב-2028 כמתוכנן.
הנתונים הכספיים של החברה מראים גידול משמעותי במכירות, עם יותר מ-7,600 כלי רכב שנמסרו בתשעת החודשים הראשונים של 2024 - עלייה של 136% לעומת התקופה המקבילה, וסך הכנסות שהוכפל ל-516 מיליון ליש"ט. עם זאת, החברה רשמה הפסד נקי של 527 מיליון ליש"ט, גידול של 27% לעומת 2023.
לוטוס אינה לבד במהלך זה - בנטלי הודיעה לאחרונה כי תדחה את יעד המעבר המלא לחשמל מ-2030 ל-2035, ותשיק דגמים היברידיים-נטענים חדשים בשנים הקרובות. במקביל, וולוו, השייכת כמו לוטוס לקונצרן ג'ילי הסיני, עדכנה את יעדיה וכעת מתכננת שבין 90 ל-100 אחוז ממכירותיה העולמיות יהיו של רכבים מחושמלים עד סוף העשור, כולל תמהיל של רכבים היברידיים-נטענים וחשמליים מלאים.