הישראלים מתלוננים על יוקר המחיה אבל ממשיכים לקנות רכבים חדשים בכמויות גדולות. למרות הירידה הקלה במספר המכוניות שנרכשו במחצית הראשונה של 2018 עדיין מדובר במספרים גדולים במיוחד. במחצית הראשונה של 2018 עלו לכבישי ישראל כ-164 אלף מכוניות חדשות, לעומת 168 אלף בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה כמעט-זניחה של כ-2.5% בלבד.
על פי הנתונים הראשוניים שפורסמו ב-ynet וידיעות אחרונות. מתחילת השנה, המגמה הבולטת ביותר היא המשך התחזקות המכוניות ההיברידיות, עם 24 אלף מכוניות כאלה שעלו לכבישי בארץ בששת החודשים הראשונים. אלה מגיעות לנתח שוק של 15%, מהגבוהים בעולם.
בחודש יוני עוד הואצו מסירות ההיברידיות, כאשר יבואני מותגי היוקרה מיהרו לשחרר מהמכס דגמי פאר היברידיים-נטענים, שהחל מהחודש יתייקרו אלה שמחירם גבוה מ-300 אלף שקל בכמה עשרות אלפי שקלים בחלק מהמקרים.
יונדאי איוניק ההיברידית ממשיכה להיות המכונית הנמכרת בארץ, עם 6,900 מסירות מתחילת השנה, לאחר שבשבועות האחרונים החלו מסירות משמעותיות של המכונית לקציני צה"ל. האיוניק מסרה 30% יותר מהמשפחתית הבאה אחריה, סקודה אוקטביה, שהסתפקה ב-4,700 מסירות, וכמעט כפול מהמשפחתית השלישית הכי נמכרת, טויוטה קורולה (3,500).
בין המותגים ממשיכה יונדאי להוביל גם השנה, עם 25 אלף מסירות בין ינואר ליוני, לעומת 21 אלף לקיה, 17 אלף לטויוטה, 12 אלף לסקודה ויותר מ-9,000 לניסאן. למעשה, קונצרן יונדאי-קיה הצליח להגדיל במקצת את נתח השוק שלו במכירות הרכב בישראל, שעומד כעת על 28%.
המותגים הכי נמכרים
1. יונדאי 25,000
2. קיה 21,000
3. טויוטה 17,000
4. סקודה 12,000
5. ניסאן 9,300
6. מאזדה 8,800
7. מיצובישי 8200
8. סוזוקי 7,800
9. רנו 6,700
10. סיאט 5,100
הדגמים הכי נמכרים
יונדאי איוניק - 6,900
קיה ספורטאז' - 6,100
יונדאי טוסון - 5,900
קיה פיקנטו - 5,300
קיה נירו - 4,750
סקודה אוקטביה - 4,700
יונדאי i10 - מסרה 4,600
טויטה קורולה - 3,800
מיצובישי אאטולנדר - 3,400
מאזדה מאזדה 3 - 3,300
טויוטה C-HR - מסרה 3,200