״מעל 80 אחוז חרדים מצויים כיום בדיגיטל במגוון ערוצים וברמות סינון משתנות״, אמר רונן שמעוני מנהל השיווק בחטיבת הדיגיטל מקבוצת ׳גיל גרופ׳ בפני באי 'כנס החדשנות – 2024' שהתקיים במוזיאון תל אביב בפני 450 מנהלי השיווק מהמובילים בתחומם, את ההרצאה מסר במשותף עם שימי שקרקה, מנהל סחר ומדיה בחטיבת 'גיל דיגיטל'.
ההרצאה שזכתה לשם 'דיגיטל במגזר החרדי – New POV', העניקה הצצה מקצועית ומרתקת לתהליכים המתקיימים במגזר החרדי בעולם הדיגיטל, כמו בתחום הפרסום, הקניות, הבנקאות ועוד, כאשר כל העת נעשות התאמות מיוחדות לרוח המגזר.
כנס החדשנות מבית איגוד השיווק הישראלי המתקיים מדי שנה מאז 2014, עוסק במגמות ובאסטרטגיות העדכניות והחדשניות ביותר בשיווק וכיצד ניתן להשתמש בהן כדי להניע צמיחה והצלחה. מנהלי שיווק של חברות רבות נוטלות בו חלק כדי להיות מעודכנים בחדשנות בכל התחומים – החל בטכנולוגיה וכלה בחוויית לקוח, וכן בכדי לקבל השראה ממהלכים חדשניים מהארץ ומהעולם ולהקשיב למקצועני שיווק ועסקים שהחדשנות מניעה אותם.
גיל דיגיטל מבית גיל גרופ, העניקה חסות לכנס החדשנות השנתי, מתוך מטרה ליצור היכרות רחבה יותר של החברות הגדולות עם השוק החרדי ההולך וצומח.
״הדיגיטל החרדי קיים כבר שנים. אך ללא ספק תקופת הרנסאנס של הדיגיטל החרדי החלה ב2016, ומאז הקפיצה היתה מהירה והכח של הדיגיטל כיום כבר בלתי ניתן לערעור״, אמר שימי שקרקה בהרצאתם, ״ניתן להבחין במגמה ולראות גם את הכח האלקטרואלי שיש לרשת. כך למשל מפלגת ׳יהדות התורה׳ שמזוהה עם ההנהגה החרדית הבינה זאת והתאימה תכנים ואושיות לדיגיטל החרדי כחלק מהקמפיין הכללי שלה, ויש אומרים שהקמפיין הנ"ל תרם לה מנדט שלם״.
בהרצאתם הציג שמעוני נתונים מסקר שנערך ע״י חברת סקרים חרדית ׳אסקריא׳ העוקבת אחר תהליכי צמיחת הדיגיטל במגזר החרדי. כך למשל, בתחום הקניות, שיעור הקניות אונליין במגזר החרדי עומד על 14% ממחזור הקניות, זינוק של פי 4.5 לעומת השיעור לפני עשור.
גיל דיגיטל מבית ׳גיל גרופ׳ היא חברת שיווק הדיגיטל הגדולה במגזר החרדי, ומספקת מענה 360 ללקוחותיה. הסינרגיה בין החטיבות השונות בחברה לצד עבודה מקצועית וחדשנית יוצרת בידול ורמה אחרת.
מנהל השיווק של החטיבה הציג בפני משתתפי כנס החדשנות את יתרונות צוות גיל דיגיטל, המורכב מאנשי מקצוע חרדים המכירים את הניואנסים החרדיים ושוחים היטב בעולמות הדיגיטל על כל היבטיו.
הצוות המקצועי חי ומכיר את הקהילות הדיגיטליות שנוצרו, כמו קהילות נשים בעלות עסקים, קבוצות וואטסאפ ייעודיות לתחומים שונים, רשימות תפוצה ייעודיות במייל, משפיענים ומשפיעניות חרדים ועוד, וכך יוצרים פעילות פרסומית ללקוחות בצורה יצירתית. ההבנה באורח חייו של הציבור החרדי מובילה ליצירת אסטרטגיה נכונה ללקוח.