אפל פותחת חזית נוספת: ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל מוצאת את עצמה בחזית חדשה מול הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, לאחר שמנכ"ל אפל טים קוק תקף את חברת פייסבוק שממקדת את פעילותה העסקית באיסוף מידע מהמשתמשים ומכירת פרסומות ממוקדות.
כעת משיב מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, במתקפה משלו כנגד אפל. במהלך ראיון שהעניק למגזין "טיים" האמריקני טען כי הוא מתוסכל מכך שאנשים נוטים לטעון יותר ויותר כי חברות המבססות את המודל העסקי שלהם על פרסום אינן מתאימים ללקוחות, גם אם במידה מוגבלת.
לטענתו "התפיסה הזו מגוחכת לגמרי. האם מישהו חושב שבכך שהוא משלם סכומים גבוהים לאפל, החברה נהיית מותאמת יותר ללקוח? אם החברה הייתה מתאימה את עצמה ללקוחותיה אזי הם היום מוזילים משמעותית את מחירי המוצרים שהחברה מייצרת ומוכרת".
כאמור, המתקפה הגיעה בתגובה למתקפה שפתח מנכ"ל אפל לפני שבועות ספורים וטען כי "כאשר חברות מבססות את פעילותן העסקית על איסוף מידע אישי רב ככל הניתן, ישנו מקום של ממש לדאגה, על חברות אלה לפעול בשקיפות רבה בעניין הפרטיות"
המתקפה של טים קוק כוונה גם נגד פייסבוק, שטענות על הפרת פרטיות מצד החברה נשמעות תדיר. אך היא יועדה בעיקר כנגד היריבה המרה גוגל, שעוסקת גם היא במכירת פרסומות המותאמות אישית למשתמשיה, ונחשבת לחברה המצליחה ביותר בתחום.
מנגד, גם כנגד אפל נשמעות לא פעם טענות על איסוף מידע רב על ידי החברה ועל הפרת פרטיות המשתמשים לא פעם. אלא שהחברה מתהדרת בכך שהיא איננה משתמשת במידע לצורכי פרסום.