תחקיר אירוע ההצפה החמור בבסיס חצור בחודש שעבר, שבמהלכו נגרם למטוסים נזק בשווי של עשרות מיליוני שקלים מעלה כי היו יכולים למנוע את הנזק - בעזרת פעולה אחת פשוטה.
ניר דבורי חשף הערב (שלישי) את תוצאות התחקיר במהדורה המרכזית של חדשות 12, ולפיו לו היו סוגרים את הסכרים שחוצצים בין הנחל למסלולים עליהם חנו המטוסים, האירוע לא היה קורה.
מהתחקיר שנערך בחיל האוויר עולה בנוסף כי משאבות שהותקנו בדת"קים שבבסיס נסתמו בבוץ ולא פעלו. עוד נקבע כי מפקד הבסיס כשל כשלא ביצע הערכת מצב ולא העביר את הבסיס לכוננות דרגה 3 – היערכות לשיטפון.
לפי הדיווח של דבורי, בתחקיר נקבע עוד כי חיל האוויר כשל כשלא רתם את המועצות האזוריות ורשות הניקוז לטפל בנחל מבעוד מועד.
אל"מ ע', מפקד הבסיס ביקש לסיים את תפקידו בעקבות האירוע - ויחד איתו נקבע ששלושה מפקדי טייסת לא עשו את שנדרש כדי למנוע את ההצפה.
העונש לאל"מ ע' נחשב מידתי ביחס ל-25 שנות השירות האיכותי שלו בחיל. מה שגם שחמישה מטוסים מתוך השמונה שנפגעו, חזרו לטוס.
כתוצאה מהאירוע החמור, חיל האוויר בונה פקודת שיטפון שלא הייתה קיימת עד היום. המטרה היא להיערך באופן הנכון ביותר כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד.