האם הטייס דודי זהר נהרג בגלל תקלה במוט ההיגוי? תחקיר התאונה הקטלנית של מסוק הקרב מסוג האפאצ'י שהתרחשה בתחילת חודש אוגוסט בבסיס חיל האוויר רמון שבנגב טרם הסתיים, ועד כה הוצג לבכירי חיל האוויר רק דוח ביניים שהעלה את האפשרות כי הסיבה לתאונה היא תקלה ביכולת היגוי המסוק. בתאונה נהרג הטייס רב-סרן במיל' דודי זהר ואיש צוות אוויר נוסף נפצע באורח קשה.
המשך התחקיר על ידי המומחים מתבצע יחד עם צבא ארצות הברית ומומחים מחברת "בואינג", היצרנית האמריקנית של המסוק שמבצעים תהליכי בדיקה יסודיים כדי לאסוף ממצאים נוספים ולברר את הסיבה לתאונה שמדאיגה גם את האמריקאים שמחזיקים בכמות גדולה מאד של מסוקים כאלה.
גורמי צבא סיפרו ל'וואלה' כי בתחקיר התברר שמוט בחלקו האחורי של המסוק נמצא מנותק, וכעת נבחנת האפשרות שקיים קשר בין הממצא לתאונה. עוד התברר במסגרת התחקיר שטרם הסתיים, כי תאונה עם פרטים זהים לתאונה הקטלנית בחיל האוויר התרחשה בצבא ארצות הברית במהלך פעילות מבצעית באפגניסטן, אך מידע מלא בנושא לא הועבר לידי צה"ל.
גורמי צבא הסבירו כי אחד הלקחים שהופקו כבר עתה מהאסון, שיש להדק את השיח ושיתוף הפעולה בין הצבאות בנושא בטיחות במיוחד לאור הציוד שלפעמים מקביל. הגורמים הדגישו מערך מסוקי הקרב יישאר מקורקע כל עוד התחקיר לא הסתיים וזאת כדי למנוע אסון נוסף.
ההתרסקות, שהתרחשה לפני כחודש וחצי סמוך לשעה 21:00, אירעה בחזרה מגיחת אימון של מסוק מטייסת "מגע הקסם". צוות המסוק, שכלל את שני הקצינים, דיווח על תקלה טכנית, וכעבור דקות התרסק בין שני המסלולים בתוך המחנה בעת שניסה לנחות, וכשהיה בגובה מגדל הפיקוח.
הוועדה שהגישה את ממצאי הביניים אמש איששה את הממצאים הראשוניים, שמהם עולה כי צוות המסוק זיהה תקלה ביכולת ההיגוי שלו. לאחר מכן, הטיס את המסוק בתנאים מורכבים, בשעת לילה, ועל אף זאת הצליח להביאו לנחיתה בשטח הבסיס. תקלה מסוג זה חייבה את הצוות לחזור לנחיתת חירום בבסיס ובמהלך ניסיון הנחיתה, התרסק המסוק. עוד הובהר במסקנות כי התקלה לא קשורה לסדק שהתגלה במסוק האפאצ'י לפני כחודשיים, סדק שאף הוא הביא להשבתת מערך המסוקים.
מדובר צה"ל נמסר: "החקירה בנושא תאונת מסוק האפאצ'י בבסיס רמון עודנה מתנהלת ובסיומה יוצגו ממצאיה. משפחות הנפגעים מעודכנות באופן שוטף בתהליך החקירה".