ספינות הסער 6, הפריגטות החדשות שייבנו בשנים הקרובות בעבור ישראל בגרמניה - נחשפות. הן יהיו גדולות ב-50% מהסער 5 כדי שיוכלו להכיל מערכות נשק חדשות, והן יהיו חמקניות למחצה - בעלות מבנה שנועד להקטין את חתימת המכ"ם שלהן כדי להקשות על ספינות אחרות וטילים לזהותן ולפגוע בהן.
כדי לזרז את כניסת הספינות לשירות מבצעי ביצע חיל הים בשנים האחרונות סדרת ניסויי יירוט מוצלחים מספינות קיימות למערכות הטילים שמיועדות עבורה, מהברק 1 שעבר שינויי חומרה ותוכנה, דרך ברק 8 ועד מערכת כיפת ברזל.
בנוסף, הספינה תצויד לראשונה גם במערכת טילים ליירוט רקטות. רפאל אמורה לפתח בשבילה גרסה ימית של טיל היירוט של מערכת כיפת ברזל. עם זאת, יש אפשרות בעלת סבירות נמוכה יותר שבספינות יותקנו טילי ברק 1 מתוצרת התעשייה האווירית ורפאל, שהותאמו לפני שנה גם ליירוט רקטות כחלק מלקחי מבצע "צוק איתן".
כקווי הגנה נוספים יצוידו הספינות במערכת טייפון, תותח סופר-מהיר ליירוט טילים מתקרבים, ובמערכת לוחמה אלקטרונית לשיבוש הטילים ומכ"מי אויב. לצורך תקיפה יצוידו הספינות בחימוש מונחה מדויק, לצד טיל ההארפון האמריקני הוותיק. יהיו להן גם טורפדו נגד צוללות וספינות, ויותקן בחרטומן תותח 76 מ"מ.
בתכנון הספינות הושקע מאמץ להוזלת רכישתן ותפעולן השוטף. לכן נבחרו להן מנועי דיזל תוך ויתור על טורבינות גז יקרות ומהירות יותר. הדיזלים יגבילו את המהירות המרבית ל-24 קשר (43 קמ"ש) במקום 30 קשר. הצוות ימנה 70 איש, כמו בסער 5 הקטנה יותר.
העסקה לרכש הספינות בשווי 1.8 מיליארד שקל, שעליה חתם משרד הביטחון עם מספנות TKMS בקיל שבגרמניה, כוללת מימון של ממשלת גרמניה לשליש מעלותה. הספינות יגיעו לישראל בין 2019 ל-2021 ללא מערכות הלחימה שלהן, שיותקנו בארץ בעלות של מאות מיליוני שקלים.