משדרגים את צי הרכבות הישראלי: למרות המלחמה, ישנה התקדמות נוספת בתוכנית של משרד התחבורה והשבוע, נפרקו בנמל חיפה ארבעה קטרים חשמליים חדשים
למרות המצב הביטחוני, נפרקו בנמל חיפה ארבעה קטרים חשמליים חדשים מדגם TRAXX מתוצרת חברת ALSTOM. קטרים אלו מצטרפים ל-31 הקטרים החשמליים שכבר נקלטו בארץ ונמצאים בשירות בקווים השונים וכן לפרויקט הסבה של כ-300 קרונות דו קומתיים אדומים (Double Deck) לחשמל שבוצע על ידי רכבת ישראל. על פי תכנית הרכש, עד לשנת 2024 צפויים להגיע 63 קטרים חשמליים בפעימות שונות.
לאחר בדיקה של אנשי אגף הנדסת נייד, עלו הקטרים על המסילה ונגררו למרכז התפעולי החשמלי החדש בלוד, שם עוברים בימים אלה סדרה של בחינות קליטה הכוללות בדיקות מקיפות לצד התקנות שונות, לפני השתלבותם בצי הקטרים הצפוי בתחילת 2024.
מהרכבת נמסר: "קליטת הקטרים החשמליים החדשים הינה חלק מתהליך הצטיידות אסטרטגי רחב היקף בקרונות וקטרים חשמליים המובילים משרד התחבורה ורכבת ישראל, בשיתוף משרד האוצר, רשות החברות וגורמי מדינה נוספים".
עוד נמסר: "לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת, בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, לצד רכש של 81 קרונועים חשמליים חדשים מסוג DDEMU מתוצרת סימנס. קטרים וקרונות אלה יופעלו בקווים השונים של רכבת ישראל וצפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה, כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד".