נהגי 'אגד תעבורה' החברים בארגון 'כוח לעובדים' פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה ובעקבות כך נרשמים עיכובים ושיבושים בקווי החברה למרות שההנהלה שכרה נהגים חלופיים.
הסיבה שרק חלק מנהגי החברה שובתים נובעת בשל העובדה שחלק מהנהגים מועסקים בחוזים אישיים וחלקם בהסכמים קיבוציים.
קווי החברה ששובתים: כל הקווים העירוניים באשכול נתניה, כל הקווים העירוניים באשכול אלעד וכן הקווים מאלעד לירושלים, בני ברק, תל אביב, פתח תקווה והקו לצומת קסם וראש העין.
באשכול עוטף ירושלים שובתים הקווים הבאים: קווי מבשרת - שירות פנימי ולירושלים, קווי גבעת זאב - שירות פנימי ולירושלים, קווי מעלה אדומים - שירות פנימי ולירושלים, קווי ישובי בנימין - שירות פנימי ולירושלים, קווי ישובי השומרון - שירות פנימי ולירושלים, קווי מודיעין - לישובים מטה בנימין.
עוד קווים ששובתים: אשכול שפירים - הקו המהיר לירושלים - קו 100, 101, 102. באשכול אשדוד כל הקווים העירוניים, באשכול אשקלון וצפון הנגב כל הקווים העירוניים, וכן הקווים לאשקלון, שדרות, נתיבות, אופקים, קריית גת וקריית מלאכי. מועצה אזורית אשכול קו אזורי שער הנגב והקווים הבינעירוניים, אשקלון - באר שבע, אשקלון - קרית גת ואופקים - אשקלון.
העובדים השובתים טוענים כי לאחר 6 חודשים של מו"מ להסכם קיבוצי חדש, הנהלת החברה מסרבת להגיע להסכמות עם נציגיהם.
לטענתם, הנהלת החברה מציעה להכניס שינויים בהסכם הקיבוצי שייכנסו לתוקף רק לאחר החלטת משרד התחבורה לממן תוספת שכר לנהגים. לפי הוועד, ההנהלה מתעקשת כי ללא השתתפות של המדינה ב-100 אוז מעליית השכר לשיעור של 39 שקלים לשעה לעומת 32.6 שקלים כיום, החברה תוריד את תוספות השכר המוצעות כיום.
מנכ"ל אגד תעבורה, גדעון מזרחי, אומר בתגובה להודעה של ועד העובדים כי "הפערים בין הצדדים לא מצדיקים שום שביתה, במיוחד לא שביתה של יומיים המתחילה ביום ראשון. יש קו ברור שמבדיל בין שיפור תנאי העובד לבין פגיעה בחברה והקו הזה נחצה. הגיע הזמן של הוועד לגלות בגרות ולסיים את סכסוך העבודה הזה באופן ראוי, שימנע פגיעה מיותרת בעשרות אלפי נוסעים".