אפליית תלמידי ישיבות בדרום: משרד התחבורה ביקש הצהריים (שני) לאשר הסכם מסגרת לפיו "עד שנת 2020 תעביר המדינה לרכבת 11 מיליארד ושש מאות מיליון שקלים לטובת סבסוד הסעת נוסעים ומטענים וכן פעילות שוטפת ופיתוח בתחום התחבורה, שיפור רמת השירות לנוסעים הגברת רמת הבטיחות ופיתוח תשתיות". כאשר רק בשנת 2014 אמורים לעבור לרכבת ישראל מיליארד ושש מאות מיליון.
אך חברי הכנסת וחברי וועדת הכספים משה גפני וזבולון כלפה החליטו לעכב את אישור הסכם התמיכה ברכבת ישראל עקב "אפליית תלמידי ישיבות מנתיבות ושדרות בנסיעה ברכבת" לטענתם.
מאז נחנך קו הרכבת משדרות לתל אביב מסבסדת הרכבת את הנסיעות לתושבי האזור ולתלמידי מכללת ספיר ומאפשרת להם לנסוע חינם, אך תלמידי הישיבות החרדיות וההסדר אינם זוכים להטבה.
גפני וכלפה דרשו לקבל תשובות מנציגי רכבת ישראל לגבי האפליה. "לא יתכן שישנה אפליה בין סטודנטים לתלמידי ישיבות, דינו של מי שלומד שם כמי שגר שם", אמרו השניים.
כבר בחודש דצמבר 2013 פנה ח"כ כלפה לשר התחבורה ישראל כץ וביקש ממנו לסבסד נסיעות חינם גם לתלמידי הישיבות.
בפניה כתב ח"כ כלפה: "תלמידי ישיבות אלה אמונים על לימודי מורשת ישראל כחלק מעיצוב בניית האישיות הפרטית והזהות הלאומית, ותרומתם לצה"ל ולמדינה ידועה".
בתגובה טענו במשרד התחבורה כי אינם מתכוונים לשנות את הנהלים בשל העובדה כי הישיבות המדוברות "אהבת ישראל" שבנתיבות, "אפיקי דעת" ו"לב לדעת" בשדרות אינן מוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה ואין דין תלמידי הישיבות כדין הסטודנטים. כעת יצטרכו במשרד התחבורה להסביר לחברי ועדת הכספים את הסיבות לאפליה.