רבנו 'האור החיים הקדוש' זכותו תגן עלינו נקרא כמפורסם על שם פירושו הנורא והנפלא על התורה. אך ספרים נוספים יצאו תחת קולמוסו בכל מקצעות התורה ומפארים לנצח את ארון הספרים היהודי. ספרו הראשון 'חפץ ה' קיבל את הסכמותיהם הנלהבות של גדולי ישראל בתקופתו שם קשרו לו גדלות ונצורות וכמו שכתבו רבני סאלי בהקדמה: על כך שהאור החיים למד עם סבו רבי חיים "ויסמוך ידו עליו ועשאו ככלי גדוש מלא חכמה...כי בן זקונים הוא לו".
מאוחר יותר בשנות נדודיו באירופה השלים את ספרו 'אור החיים' המפורסם על התורה (ניתן לראות בתמונת השער דפוס ראשון שהספר נקרא - "אורחות חיים") שם גם סיים לערוך את ספרו 'פרי תואר'. ספרים אל הדפיס בזמן שעבר בין הערים ליבורנו וונציה ואמסטרדם עוד טרם בואו לארץ ישראל. כפי שחתם בהקדמתו :
"ותשלם מלאכת שמים זו בחודש אב הרחמן ביום שקבעו ישראל יו"ט גמר עצי המערכה. שנת אשר לו אור בציון אשר אני עולה שמה עבד ה' עבד התורה עבד ישראל"
חמשה עשר פירושים נוספים מבעל האור החיים הקדוש לפסוק - "אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם":
21. אם בחוקתי – 'על כרחך אתה חי' משא"כ צדיקים שעה שבאו לכדי שלימות, יכולים לבקש למות מהעולם הזה. אם בחוקתי - שתהיו כצדיקים, 'תכלו' תוכלו ללכת באם תרצו.
22. אם בחוקתי – כאשר אדם עוסק בתורה הוא מבין את שיפלות העוה"ז אז 'תלכו' הוא כבר רוצה לעלות לעולם העליון העולם התכליתי.
23. אם בחוקתי – באמצאות עסק התורה אדם זוכה להתקדמות בבחינת 'תלכו' לא כמו בהמה שור בן יומו נקרא שור.
24. 'בחוקתי, תלכו' – כמו שנאמר 'בהתהלכך תנחה אותך' התורה מורה לאדם את הדרך ומאירה לפניו.
25. בחוקתי – הוא התפילין, שנאמר בהם חוקה (שמות י"ג י') 'תלכו' כמו ר"י שלא היה הולך ד' אמות בלי תפילין.
26. בחוקתי – זה המזלות חוקת השמים. תלכו - תיהוי אתם למעלה מן המזל אם תעמלו בתורה.
27. בחקותי - הם המזלות חלילה לאדם שיפטור עצמו בטעתו שנולד במזל רע. ואת מצוותי תשמרו שתוכלו להפוך את מזל.
28. בחוקתי - הם המזלות שאדם שנולד במזל מאדים יהיה שופך דמים . 'ואת מצוותי תשמרו' – עליו להיות מוהל או שוחט .
29. בחוקתי – הם המזלות 'ואת מצוותי תשמרו' - שהאדם ילמד מהם מוסר כליות איך 'שאין' הם משנים את תפקידם .
30. 'בחוקתי' - זה קמח, יערוף כמטר לקחי. ואת מצוותי תשמרו -יש קמח יש תורה.
31. בחוקתי - הם המזלות והמאורות. ועשיתם אותם – מתקנים את המאורות כי בשעה שבני אדם חוטאים המאורות לוקים.
32. בחוקתי – הם הקורבנות 'חוק עולם'. 'ואת מצוותי תשמרו' - לא להביא מן הגזול חלילה.
33. בחוקתי - מעשה בלא כוונה כגוף ללא נשמה – והעיקר הוא הכוונה גם אם המעשה נחלש מעט. 'ועשיתם אותם' הקב"ה יגמור בעדו.
34. אם בחוקתי - היינו לחקוק אותיות בס"ת אם האותיות נדבקו אחת לרעותה. 'תלכו' – תעשו כמשפטיהן בס"ת, כן. ובתפילין, לא. ועשיתם אותם ממם סתומה יעשה חדשה ולא יגרור לפותחה.
35. אם בחוקתי – ס"ת שצריך לחקוק בו כי דבקו אותיות בשבת אינו מעקב (כל הראוי לבילה וגו') 'תלכו' ניתן להמשיך לקורא בו.
את יתר הפירושים של האור החיים 'בקיצור', נביא אי"ה מחר.