בית הדין הצבאי של חיל האוויר דן בכתב אישום חמור נגד חייל שהואשם בהשמדת רכוש ובחריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה.
ב-27 לאוקטובר החייל נשלח לבצע בדיקות תקינות שגרתיות במטוסי ה 16-F במהלך אחת הבדיקות נפל מידו מוט כבד (המשמש לטיפול מכני במטוס) המוט פגע במפסק "נעילה מטה" כפי הנראה ניסה ליישר את המפסק וכשהבין שלא יוכל לעשות זאת. עקר אותו ממקומו ולא דיווח על כך למפקדו. התביעה הצבאית טענה כי בחקירתו במצ"ח הודה החייל במעשים ואף אמר כי עשה אותם בכוונת תחילה. כמו כן הדגישה התביעה שהנאשם ידע בשעת מעשה כי הוא גורם לנזק חשוב במטוס אשר עלול לגרום להתרסקותו.
בשל המעשה החמור וסיכון חיי החיילים הושבתו כל מטוסי ה 16F- בבסיס רמת דוד עד אשר עברו בדיקות יסודיות שווידאו שאין עוד נזקים במטוסים נוספים.
פרקליטו של החייל עו"ד עידן דביר אמר לכתב ערוץ 2 כי: "כתב האישום מבקש לייחס למרשי עברות פשע חמורות שאינן הולמות את המעשים המיוחסים לו". עמדה דומה ביטא מפקד בסיס רמת אביב וכן קצינים בכירים בבסיס טענו (למרות דברי התביעה) כי החייל לא הבין את חומרת המעשה.
טענת הקצינים נשמעת תמוהה במקצת שכן הנוהל הוא כי מידי בוקר מקבלים הטכנאים פקודה הכוללת בתוכה את אופי הטיסות המתוכננות לאותו היום . והטכנאים הם אלה שמכינים את המטוסים לגיחה. הם נדרשים לבצע סדרת בדיקות ארוכה ולאחריה הטכנאי נדרש לחתום על תקינות המטוס. חתימה זו שווה חיי אדם. וכל טכנאי מטוסים אמור לדעת זאת.