גם גוגל מבערת חמץ: בעוד עם ישראל שוקד על ניקיון הבתים מחמץ לקראת חג הפסח הקרב ובא, גם ענקית האינטרנט גוגל יוצאת למבצע ביעור "חמץ" מדפדפן גוגל כרום של החברה. בפוסט שפרסמה ענקית הרשת הודיעה כי בחברה מחקו מאות תוספים שהתחזו לתוספים לגיטימיים בעודם בעצם וירוסים המיועדים להחדיר פרסומות לדפדפן (Adware).
בגוגל הודיעו כי לאחר שבשלושת החודשים האחרונים התקבלו למעלה מ-100,000 פניות בנושא תוספים המחדירים פרסומות לא רצויות ומפריעות לגלישה, החליטו בחברה לצאת למבצע ולטהר את חנות התוספים מהאפליקציות המזיקות. בגוגל מציינים כי הפניות שקיבלו בנושא מתחילת שנת 2015 היו יותר מדיווחים על תקלות רשת ותקלות בביצועים של גוגל כרום.
בחברה מציינים כי מחקו 192 תוספי פרסום שהתחזו לתוספים לגיטימיים בחנות התוספים שלה, ושהיו מותקנים על לא פחות מ-14,000,000 מחשבים ברחבי העולם. כשממחקר שעשתה החברה, למעלה מ-5% מהגולשים בעולם שנכנסים לעמוד הבית של גוגל, נגועים עם וויוסי הפרסום המטרידים, כששליש מתוכם נגועים בלמעלה מ-4 וירוסים שונים המפיצים פרסום.
למרות זאת, בגוגל לא מחקו את כלל התוספים המכניסים פרסומות לדפדפן, אלא רק את אלו שהתחזו לתוספים אחרים. זאת מכיוון שעל פי מדיניות החברה מותר לפתח תוספי פרסום כל עוד הם אינם מטעים את המשתמשים. למעשה, בגוגל מחקו רק 34% מתוספי הפרסום, כשמרבית התוספים עומדים בתנאי השימוש של גוגל.
בחברה מציינים כי 192 התוספים המזיקים שנמחקו ימצאו כעת תחת פיקוח הדוק על מנת לוודא כי אלו לא יחזרו לגוגל כרום בשם שונה או לאחר שינויים מינוריים.