בצל הלחימה, נצרכים שירותי הרפואה לחברי קופות החולים באופן רגיל ואולי אף יותר. תושבי הדרום והצפון שהתפנו מבתיהם ומתארחים במלונות או אצל משפחות ברחבי הארץ, זקוקים לשירותי רפואה בערים מרוחקות מבתיהם. תושבי העוטף שנשארו במקום מגוריהם מעדיפים לקבל שירותים וייעוץ רפואי דרך הטלפון, ללא יציאה מהבית. לחברי מכבי התמודדות זו הפכה קלה. במהלך כל השנה מורגלים חברי מכבי להיעזר במובילי השירות של הקופה, ובימים מאתגרים אלו, הופכת עבודתם – שליחותם – של מובילי השירות להכרחית ממש מחד, ומסייעת ומצילת חיים ממש מאידך.
למכבי עשרות מובילי שירות הפרוסים בכל רחבי הארץ ופועלים מתוך מסירות בלתי פוסקת לפניות כלל החברים בכל שעה ותמיד בחיוך ובמאור פנים. המובילים מקבלים בכל יום אלפי פניות ופועלים ללא לאות לרווחת חברי מכבי, כאשר הם מעניקים במסירות רבה סיוע רב לחברים. מובילי השירות אף יוצאים למלונות ולמרכזי האירוח בהם נמצאים המפונים ונותנים מענה לכלל הפונים.
בעקבות פינויים של משפחות רבות מיישובי העוטף שבמחוז הדרום לאזורים אחרים ברחבי הארץ, הקימה מכבי מרפאות במלונות; נבו ים המלח, לאונרדו בוטיק ת"א, אורכידאה ת"א, סטאי ת"א, לייט האוס ת"א, שרתון ר"ג, שערי ירושלים, רמדה ירושלים, לאונרדו קורט ירושלים, מעלה החמישה ירושלים, בהן מוגשים שירותי רפואה נרחבים בתחומים רבים. (שעות הפעילות במלונות משתנות בהתאם לצורך).
מנהל המגזר החרדי במכבי, ר' בן ציון פדר: "מובילי השירות עושים לילות כימים למען כלל חברי מכבי. הם מתחילים את שליחותם בשעות הבוקר המוקדמות ועובדים במיוחד בתקופה זו עד השעות הקטנות של הלילה. מכבי עושה הכל כדי להמשיך להוביל את סטנדרט הבריאות הגבוה בישראל ולשמור על הרצף הטיפולי של כללי חבריה מדן ועד אילת. ברגע האמת מכבי אתכם".