ימים ארוכים לאחר שובם לבתיהם, בישראל ובארה"ב, מתקשים עדיין נוסעי מסע 'נאמנים לדורות' להיפרד מרושמו של המסע המרטיט שהטביע בהם חותם עז. במסע, בו השתתפו נגידי קהילת ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר, כאשר בראשו עמד ראש הישיבה הגאון רבי דניאל חיים אלתר, שהתלווה אל הנגידים בשליחותו של אחיו הגדול ראש הישיבה, השתתפו שורה של תורמים שחוו ימים מלאי הוד במקום בו הכל התחיל – ציוניהם ובתי מדרשם של גדולי החסידות בפולין.
המסע החל בישיבת 'חכמי לובלין' ובבית החיים שבלובלין בו טמונים הרה"ק החוזה מלובלין, שהרבי ה'פני מנחם' זצ"ל נהג לכנותו כ'רבי מלובלין', שם השמיע הגרד"ח אלתר דברי כיבושין. היעד הבא היה מחנה ההשמדה הידוע לשמצה מיידאנק כאשר את הקבוצה הדריך הרב אריה הנדלר, ראש ישיבה בעצמו ומי שמכיר לפני ולפנים את עברה של יהדות פולין.
הביקור במיידאנק הצליח לסחוף את המשתתפים למחוזות קשים. הם נחשפו באמצעות תיאוריו של הרב הנדלר לסיפורם של מאות אלפי היהודים שמצאו את מותם, במיתות משונות ונוראיות, במקום זה, כאשר הוא מבקש מהנוכחים לשבת במקום שעה אחת על הרצפה – כישיבת 'שבעה' סמלית לזכרם של המוני היהודים שלא הותירו אחריהם כל זכר, ובודאי שלא ישבו עליהם מעולם שבעה.
בקול חנוק, בעוד עיניהם של הנוכחים כולם זולגות דמעות מאין הפוגות, סיפר להם את סיפורו של המקום בו התרחשו הזוועות האיומות ביותר, בעוד הגרד"ח אלתר, מעלה על נס דווקא את הגבהים אליהם הגיעו היהודים שהגיעו למקום: "זה שער השמים", אמר בהתייחסו לכך שהגרמנים ימ"ש קראו לדרך שהוליכה את המחנות 'דער הימל שטראסע' (הדרך לשמים). "כאן נמדדה גדלות האדם. פה ראו לאן מסוגל יהודי להגיע, כפי שראינו לאיזה שפל יכול אדם להגיע כאשר הוא לא זכה לקבל את התורה". לאחר מכן התפללו מנחה בתוך חדר הקרימטריום, שם נשא הגרד"ח דברים נרגשים שוב.
התחנות הבאות היו ערי היסוד של חסידות גור: קאצק ופרשיסחא, כאשר הגרד"ח נושא דברים מעמיקים במשנתה של חסידות גור הממשיכה את דרכם של אדמו"רי קאצק ופשיסחא.
בחצות ליל שישי, כאשר השתטחו על ציונו של הרבי ר' בונים מפרשיסחא זי"ע, סיפר הגרד"ח כי אביו, האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל, אמר עת הגיע לפולין בשנת תשמ"ט כי עיקר רצונו וחפצו להשתטח על ציונו של הרה"ק הרבי ר' בונים, באומרו בשם אביו האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור זי"ע כי "כאן עולות התפילות גם כאשר חלילה אנחנו בבחינת של 'גם כי אזעק ואשווע שתם תפילתי'". במקום זה התפללו על יושבי ארץ ישראל לצד תפילה מיוחדת לשלומם של החיילים ולהחזרתם של החטופים בקרוב.
גולת הכותרת של המסע היתה השבת המופלאה שחוו בליזענסק, עירו של הצדיק הרה"ק רבי ר' אלימלך זי"ע, כאשר לשם הצטרף ובא האח הבכור, הגה"צ רבי יעקב מאיר אלתר, בנו הגדול של הרה"ק בעל ה'פני מנחם'. במהלך השבת נשאו האחים מדברותיהם, ועם צאת השבת נערך המעמד המיוחד של העליה לציונו הקדוש של הרה"ק בעל ה'נועם אלימלך' זי"ע, כאשר התפילה שהתקיימה במקום זכתה לעשות הדים רבים בכל רחבי העולם היהודי.
ביומו האחרון של המסע הגיעו הנגידים לעיירה גור, שם שבו אל בית מדרשו של האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור זי"ע בעוד שני האחים, בנו בכורו ובן זקוניו של ה'פני מנחם', עומדים בתפילה במקומות בו ניצבו ה'אמרי אמת' וה'פני מנחם' זי"ע, בעת תפילתם. בהיכל ביהמ"ד נערך 'טיש' בו נשאו האחים דברים אודות משנתה של הקהילה שהוקמה כהמשך ישיר למשנת האבות הקדושים, תוך תפילה לקיום היעוד של 'בגלל אבות תושיע בנים'.
בהמשך השתטחו הנוסעים על ציוני ה'חידושי הרי"ם' וה'שפת אמת' בגור, וכן בוורשא על ציונו של הרה"ק רבי יעקב מאיר בידרמן זי"ע, חותנו של ה'אמרי אמת' ומי שהגריע"מ אלתר נקרא על שמו.
היו אלו ימים קצרים אך עמוסים בתכנים מרגשים, ואין פלא כי ימים ארוכים לאחר המסע עדיין יוצאים ומתפרסמים קטעי השיחות שנאמרו בו כאשר הם מצליחים לעורר, לחבר ולרגש שוב ושוב.