אוהבים אתגרים? קדימה!

המעשייה שסיפר רבי נחמן לאחר הדלקת נר ראשון של חנוכה

לאחר הדלקת נר ראשון בחנוכה תקס"ט, סיפר רבי נחמן מעשיה, שטוב לקרוא אותה גם אנחנו, מיד לאחר הדלקת נר ראשון של חנוכה | ורד שאלתיאל בהסבר מפורט על המעשייה ומה אנחנו יכולים ללמוד מזה | לסיום: המעשייה בעצמה (יהדות, אקטואלי)

| כיכר השבת |
ציון רבי נחמן זי"ע (יוסי זליגר, פלאש 90)

אורח 'בעל כנפיים' - פרוש למעשיה

המעשייה - כחידה! אוהב אתגרים? קדימה!

"אחר הדלקת נר חנוכה בלילה": כל מציאות מתחילה מצאת הכוכבים, מצב של חושך ו'לילה', אומר רבי נחמן:

אור נדלק לאדם, רק אם לפני כן היה במצב של 'חושך' ו'לילה'.

'לילה' - שינה רוחנית: לחיות בדמיונות וחלומות, זה סוג של 'לילה' ושינה, וכשהאדם מתעורר הוא מגלה – שחי בדמיונות.

'לילה' – תדליק שלהבת קטנה

לחיות בתרדמת רוחנית, זה – כשאתה לא מודע לתפקידך האמיתי בעולם, 'בפנוכו' – משהו עמום מפריע לו ומטריד אותו, וזה בגדר: "אני ישנה וליבי ער".

הנשמה - 'ישנה', אבל, הלב ער – ורוצה הרבה יותר...

גם כשאתה חי ב'חושך' רוחני, יש בתוכך:

'נר' קטן – שלהבת שמהבהבת ודולקת, שלא נכבית - לעולם!

תדליק 'למטה' -  וידלק 'למעלה'!

מידי פעם שולחים לך משמים 'רמזים' לעשות שינוי, ואם תקלוט את הרמז, ותעשה את השינוי הכי קטן כמו - הפסיעה הראשונה של ילד בן שנה:

השינוי הזה – יגלה לך עולם חדש ואמיתי!

הדלקת נר קטן: ברגע שתרשה לעצמך להדליק נר קטן ב'חושך' של חייך, בדיוק ברגע זה  – הסיפור יתחיל!

התחלת ההדלקה – בבית

"אורח נכנס לבעל הבית": הבית מסמל חיים רגילים ושוטפים, עם ההנאות הרגילות של החיים.

בבית אתה 'בעל הבית' – בבית אתה מרגיש בטוח ומוגן, מנהל ומחליט על חייך, בחוץ – יכולות להיות סכנות.

ה'נמשל' - לבעל בית: אתה חושב שתחיה לנצח... ולכן, כל הזמן מתכנן איך להשיג עוד דברים גשמיים, ורוצה לממש את כל חלומותיך.

מחשבה רוחנית מגיעה  –  כ'אורח'

הדלקת נר חנוכה פותחת פתח, כדי:

שבעל הבית – יתן לאורח להיכנס.

ה'נמשל' לאורח - מחשבה ורצון לחיים עם משמעות 'רוחנית: מידי פעם, עולה לך רצון, ו'מדגדגת' בך מחשבה לחיות משהו יותר אמיתי ורוחני,  אבל, מחשבה זו צצה רק - כ'אורח'.

מה 'מפרנס' את נשמתך?

"מאין פרנסתך?" "מה מחיה אותך? ממה נשמתך מקבלת פרנסה 'חיות'? מה נותן לך הנאה פנימית אמיתית? עולה לך מחשבה כ'אורח':

למה אני חי בעולם? יש לי איזה תפקיד בעולם? ללדת ילדים ולגדל אותם - בשביל מה? ולמה אני במרוץ אחרי הפרנסה?

מה באמת 'מפרנס' את נשמתך? עונה בעל הבית: "מחייתי מן העולם".

שפרושו: 'אין לי עבודה קבועה - אין לי מקור הנאה קבוע'.

יש לי הנאה מהעבודה מחברים, אוכל וטיולים... כל מיני סיפוקים, אבל, אין לי הנאה וסיפוק קבוע.

לנשמתך - יש פרנסה?

"אין לי פרנסה בביתי": באמת, אני יכול לומר שאין לי בתוכי פנימה משהו שנותן לי סיפוק אמיתי.

זה לא סוד: שום דבר גשמי לא יכול ל'פרנס' את הנשמה! רק משהו 'אמיתי' שמקשר אותך לבורא עולם.

ללמוד את האמת של החיים - פקיחת העיניים הרוחניות

"מה אתה לומד"? השאלה רומזת: לא הבנת מה שאלתי.

העולם הזה - 'ספר לימוד': תסתכל על העולם ועל חייך, מה אתה לומד ומבין ממה שאתה רואה? שומע? האם קורים דברים 'סתם'?

החיים בעולם הזה נראים לך הגיוניים? יש סבל, מחלות, פחדים וחרדות, כל חייך אתה רץ אחרי הפרנסה? ויש לך קצת הנאות... ובמקרה הטוב: קופת חולים, כמה תרופות, בית אבות, ובית קברות?

אתה יכול ללמוד משהו מההתבוננות על החיים?

אם תתחיל להתעורר – יעוררו אותך

"והשיב לו" – ע"י דו שיח מתחילים להתקדם...

"והיו משיחים" – השיחה גורמת להתחיל לחשוב יותר ברצינות על החיים:

השיחה מתחילה להוזיז דברים - שנוגעים בלב...

רק תפתח את הפתח הראשון, כבר לא רוצה:

לחיות – חיים סתמיים!

מהיום, תחפש עשיה עם משמעות אמיתית, מהיום – סתם כבר לא יספק אותך!

יש תכלית לחיים!

פתאום אתה 'קולט', שיש לחייך תכלית, ומרגע זה, אתה:

"משתוקק ולהתגעגע מאד... לאיזה דבר מעלה שבקדושה".

יש לך תשוקה – לחיות חיים עם משמעות אמיתית!

אתה מתחיל לחפש את תכלית חייך, שגם תיתן הסבר לסבל שיש בחייך, ובכלל – לכל מעגל החיים בעולם הזה, וכאן – מגיעה התפנית.  

'התלמיד מוכן – המורה מגיע'

"אני אלמד איתך" – זה הזמן שהאורח מתחיל ללמד אותך, ואומר לך:

יש לחייך תכלית, שעבורה שווה לעבור את כל ה'מסע' של העולם הזה.

בהתחלה - מבהיל לגלות את הדברים, ואפילו קצת מוזר:

"ותמה בעל הבית והתחיל לחשוב אולי אינו בן - אדם כלל".

ואתה חושב, אולי זה לא מציאותי או אפשרי לחיות את התכלית האמיתית של החיים?

האם לבדוק - מה תכלית חיי?

"אולי אינו בן אדם כלל" – בתחילה, לא נראה לך 'אנושי' לבדוק למה אתה חי, אבל:

אין דבר יותר אנושי מזה – אל תפחד!

אל תפחד מהתורה, כי היא תורת חיים: "כדרך בני אדם".

החיים הזוהרים - שילוב רוחניות בגשמיות

הדרך האמיתית לחיות חיים שמחים ומסופקים, היא:

שילוב גשמיות ורוחניות כ'אחד' – בהרמוניה מושלמת!

ניתן לחיות את החיים גשמיים עם משמעות רוחנית: לעבוד, להתחתן ולגדל ילדים - בהרמונה מושלמת:

"אך תיכף התחזק האמונה אצלו להאמין בו" – ופתאום אתה מאמין ששווה לקבל הדרכה, איך עושים את זה?

הפחד - מעכב את האושר של חייך!

"ואמר אולי איננו בן אדם כלל":  אתה מוכן להתחיל לחפש את אושר חייך, אבל, גם – מפחד למצוא אותו, מפחד – מאתגר חדש:

איפה האומץ והתעוזה שלך? אל תפחד! עשה את הצעד הראשון!

"אני רוצה שתלמד אותי איך לנהוג בכם" – כשאתה כבר מוכן להתחיל ללמוד, האורח עונה לך: "כעת אין לי פנאי, בעת אחר אבוא אצלך ואלמדך זאת"- אתה כבר רוצה להתקדם – והאורח פתאום הולך?

רוצה להתקדם? קבל דחיה!

רבי נחמן מדבר המון על עקרון רוחני חשוב:

כל אחד שמתחיל תהליך התקדמות רוחני, הוא מקבל סיוע משמים, אבל, פתאום באיזה שלב, הוא מרגיש שנותר לבד, כאילו עזבו אותו, ולא מבין:

איך יצליח להתמודד לבד עם הקשיים?

"מניעות" – צצים כל מיני דברים שמונעים ממך להתקדם, למה זה כך?

רק אם יש מניעות, בסוף מגיעים - לעצמאות רוחנית!

ולכן, האורח אומר, שהליווי הוא רק - "עד אחר הפתח" התחלה.

אם הליווי עד הפתח – איך אצליח?

"כמה צריך ללוות אתכם"? אתה מפחד להיכנס לאתגר של מציאות רוחנית חדשה, הבנת שיהיו לך אתגרים וקשיים, ולכן, התשובה: "תלווה אותי עד אחר הפתח" למה לא צריך ליווי יותר מפתח הבית?

שינוי – מתחילים בבית ב'קטנה'

בבית אתה מתנהג איך שאתה רגיל, וטוב לך, ולכן, בבית מתאים להתחיל את השינוי ב'קטנה'! אל תתחיל בשינוי גדול, זה – לא בריא ומציאותי.

יציאה מהרגלים ישנים - מתחילה בשינוי קטן שיוביל לשינוי אמיתי ויציב!

להיכנס לקדושה – מה יגידו?

בעל הבית שוב מתחיל לחשוש: "והתחיל לחשוב: איך אצא עימו? כי כעת אני עימו בין הבריות, אך אם אצא עימו לבדו מי יודע מי הוא?".

דוגמא קלאסית - לפחדים הדמיוניים של האדם!

אתה מפחד מהאנשים סביבך - "אם אצא עימו לבד מי יודע מי הוא?"

אם תתקדם, ותעשה צעד ממשי: מה יקרה לי? מה יגידו עלי?

יש לך אחריות – על נשמתך!

"יש לי פחד לצאת עימכם" – אתה מפחד להתחיל?

האורח נותן לך תשובה חכמה: "גם עתה, אם ארצה לעשות לך איזה דבר - מי ימחה בידי?" אם מסוכן להיות איתי, אז:

זה מסוכן - גם בבית בסלון וגם בחוץ!

אז כדאי לא לפחד, ולהתחיל לבדוק את הדברים - יותר ברצינות!

ואם אתה חושב שאתה מוגן בין אנשים? אתה חי באשליות!

כי בסופו של דבר, תמיד - תישאר לבד!

רוצה ל'עוף'? פרוס כנפיים...

"ויצא עימו מן הפתח": תעשה את הצעד הראשון - צא מהפתח, ותתחיל לפגוש עולם יותר רוחני ממה שאתה מכיר.

תאפשר לעצמך, לוותר ולשחרר - הרגלים קודמים.

אתה שואל, מה אז יקרה? "ואזי תיכף חטף אותו, והתחיל - לפרוח עימו".

אתה תתחיל - ל'הגביה עוף'!!!

תתרומם לדרגה רוחנית חדשה, שתביא לחייך - אושר אמיתי!

ל'עוף' – 'מלמעלה' רואים יותר נכון!

כשאתה 'מגביה עוף', אתה מתחיל להסתכל על הכל – 'מלמעלה'!

אתה משתחרר מהצער הקטנוני של החיים, וזוכה – לאושר אמיתי!

אתה מסתכל על מציאות חייך -  מגבוה!

ורואה את הדברים - לגמרי אחרת, ממה שראית עד היום, ופתאום:

כל מיני דברים, שנראו לך חשובים – מתגמדים!

בסיפור, בעל הבית ממריא לשמים, ולך - פתאום נהייה קר.

תמתין בסבלנות – לוקח זמן לרכוש 'כנפיים'!

אתה מרגיש את החוויה של המציאות הרוחנית החדשה, וזה מרומם אותך לשמים, אבל, באמת:

התרוממת – לא עם הכנפיים שלך, כי – אין לך עדיין כנפיים!

אתה זקוק לתמיכה ממשהו שכבר יודע: 'להגביה עוף'!

משהו שידריך אותך, איך - ל'עוף' נכון!

להמריא בכוחות עצמך – לוקח קצת זמן.

עדיין קר לך! כי השמיים, עדיין אינם מקום שמוכר וחמימים - עבורך!

ה'חיות רצוא ושוב' – אין דרך אחרת!

"בתוך כך הסתכל והנה הוא בביתו" אתה גם 'עף' וגם רואה את הבית, כי: כל התקדמות גשמית ורוחנית כוללת - עליות וירידות.

אתה נוסק לשמים - קצת עוזב את תפיסת החיים הקודמת, ולהפתעתך:

שוב חזור להרגלך הקודמים, אתה חי עם  הרבה - עליות וירידות.

"ולא היה מאמין בעצמו שהוא בביתו": אתה מבולבל, ולא מבין מה קורה איתך: איך יתכן שאחרי שחווית חווה רוחנית עוצמתית, פתאום חזרת להרגלי העבר? לתאוות שלא באמת שוות?

אתה רוצה את החידוש, אבל – יש לך איזה התנגדות לתהליך.

'נכספה וגם כלתה נפשי' – לעולם! היתכן?

אתה רוצה להישאר בחוויה הרוחנית, בשמיים - לנצח!

"אך הסתכל, והנה הוא מדבר עם בני אדם, ואוכל ושותה כדרך העולם".

החיים בתנועתיות של למעלה למטה – מפריעים לך, ואתה שואל - אין דרך אחרת?

התורה מספרת על חלומו של יעקב אבינו "סולם מוצב ארצה וראשו בשמים, ומלאכי אלוקים עולים ויורדים בו".

יעקב אבינו מגלה – מסר לדורות!

לא להיבהל – זה התהליך! תזרום...

יעקב אבינו מספר לנו: "מלאכי אלוקים עולים ויורדים".

התקדמות אמיתית, היא בדרך של – ירידות  ועליות!

אתה מוצב בארץ – 'ארציות', ויכול להגיע ל'שמים' – לרוחניות, רק אם תזרום עם תהליך העליה וירידה – תצליח להתקדם.

הדלקת נר חנוכה מלמדת: ביום הראשון מדליקים נר אחד, ביום השני מדליקים בהתחלה את הראשון, ואח"כ את השני, ככה החיים:

אחרי עליה - באה ירידה, ואחרי ירידה - באה עליה!

כל אחד, שרוצה 'להגביה – עוף' עובר אתגרים, קשיים וניסיונות, כי זאת:

הדרך היחידה להצמיח - כנפיים אמיתית!

ה'כלים' לאושר חייך, מצוי – בתורה!

אתה מוצא ספר, שיש בו כל מיני אותיות וכלים – התורה הקדושה!

נראה שיש בה: כל מיני סיפורים, חוקים, קצת פרוזה, ערבוב מענין של כל מיני דברים, אבל, אם תתעמק בתורה תבין משהו – לגמרי אחר!

רק בתורה יש כלים אמיתיים - לאושר חייך!

רוצה ולא רוצה – את התורה, יש דבר כזה?

"היה לו חשק מאד ללמוד את הספר" – התורה מדברת אליך, ויש לך חשק ללמוד ולהבין אותה.

בעצם, התורה מספרת לך על חייך הפנימיים, על עצמך, מה עובר עליך, ואיך לחיות יותר טוב, ויש לו חשק גדול - להסתכל בספר התורה וללמוד אותו.

ואז, שוב קורה מה שכבר קרה: "פעם הוא פה, פעם הוא שם".

אתה רוצה ולא רוצה את התורה - עליות וירידות... אתה עובר כל מיני משברים וגלים - עד שבסוף זוכה:

להיכנס פנימה אל הקודש – אל הקדושה!

ללמוד על החיים מ'העולם' – זה לא זה!

אתה עולה באיזה הר, ורואה שם עץ של זהב עם ענפים של זהב, ויש שם כלים כמו שיש בספר, וזה נראה נוצץ, כמו: "עץ של זהב".

נראה כאילו יותר נוח ופחות מאיים, ללמוד על החיים מתוך העולם, ולא מתוך התורה, כי גם בעולם יש כלים, אבל בפועל:

מהעולם - לא ניתן לקחת כלים, כי הם מסובכים - על הענפים!

מי שלא חי בעולם רוחני – לא מבין ולא יבין

אי אפשר ללמוד לחיות את החיים – ללא התורה "ולא היה יכול מחמת שהיו מסובכים שם על הענפים - שהיו בעקמומיות".

ואתה רואה את ביתך, מתפלא וחושב: "איך אפשר לספר דבר כזה לבני אדם?"

איך אני יכול לספר לאנשים אחרים חוויות רוחניות? התשובה היא:

אתה לא יכול, כי באמת - הם לא יבינו!

אדם שלא חווה חוויות רוחניות, לא יכול להבין על מה אתה מדבר!

חיים רוחניים דורשים - קשב פנימי!

כשחברך מתעניין בך, ושואל אותך "מה שלומך"? הוא לא מתכוון לשאול: מה החוויה הרוחניות או הפנימיות אתה עובר?

כי אנשים לא רגילים לשיחות עומק, על דברים פנימיים.

ואומר: "איך מספרים פליאה כזו לבני אדם, מה שאין ראוי להאמין".

חוויה רוחנית פנימית, ניתן לספר רק: למי שמדבר בשפה של פנימיות!

כמה כאלה אתה מכיר? בתוך כך "הסתכל מהחלון וראה את האורח הנ"ל והתחיל לבקש אותו מאד שיבוא אצלו" האורח ואומר לו: "תבוא אלי".

ושוב, כמו שבפעם הראשונה האורח בורח... "אין לי זמן, אני הולך אליך".

ובעל הבית מתפלא, ושואל: "אני פה, מה זאת שאתה הולך אלי?"

לא רוצה, ולא - מרוצה!

אתה מתקדם, כמו בצעדי ריקוד קדימה אחורה, 'רצוא ושוב' - למעלה ולמטה, חושך ואור, עליה וירידה, התקרבות והתרחקות.

אתה מתנגד לכזה מהלך, ולא רוצה להתקדם - בצורה כזאת!

אבל, משהו מלמעלה מכתיב את הקצב והתהליך, ואתה – חייב ל'זרום'!

אתה רוצה שהכל ילך איך שאתה – רוצה!

אין לך כח וזמן, חשק וסבלנות – לתהליכים שלוקחים זמן!

דור ה'אינסטנט' – הכל קל ומהיר, קצר ובדיוק – כמו שאתה אוהב!

יש מישהו שיודע יותר טוב ממך - תזרום!

קריאתו של בעל הבית: "תבוא אלי" היא קריאה:

אני רוצה - שהכל ילך לי חלק!

אני רוצה, שהטוב והאושר, התכלית והמציאות הרוחנית שאני שואף אליה: תהיה 'נחלתי' – לעולם! מספיק כבר עם העליות וירידות!

הקב"ה מתאים לכל אחד – דרך וקצב אחר!

האורח משיב לו: "אין לי זמן, כי אני הולך אליך" – וזה אומר:

משמים מוליכים אותך:

בדרך – שהכי טובה ואמיתית עבורך!

יש לך קושיות על הקב"ה, ואתה לא מבין - למה זה כך?

אתה בידיים הכי טובות ורחומות, של - בורא עולם!

רבי נחמן אמר פעם, טוב ויפה שיהיו לנו קושיות על מעשיו של הקב"ה, אם היינו מבינים הכל, ולא היה לנו קושיות, אז, במה:

הוא נקרא בורא ואנחנו נבראים? מה מבדיל בינינו?

נראה לך שאתה מבין איך הקב"ה צריך לנהל את העולם, אומר הנביא בשם הקב"ה: "לא מחשבותיכם מחשבותי - ולא דרככם דרכי".

כמרחק שמיים מהארץ - כך מחשבותי רחוקות ממחשבותיכם. 

הקב"ה – גבוה מעל גבוה!

אין ל'שכל' האדם תפיסה - "מה עמקו מחשבותיו"!

קצת ענווה, תיכנע ותוריד את הראש – לתוכנית האלוקית!

גיבור הסיפור אומר: "תבוא אלי ותהיה איתי כמו שאני מבין שאתה צריך להיות איתי".

הקב"ה עונה לנו: "אין לי זמן"!

אני מעל הזמן, מעל התפיסה הגשמית שלך!

אבל, אתה צריך לסמוך עלי, כי  - "אני הולך אליך".

אני הולך אליך בדרך שלי, בדרך של:

'השגחה פרטית' מיוחדת ושמימית, על - כל אחד ואחד מישראל.

אני הולך אליך, בדרך - שהכי מתאימה לך!

והיא, לא חייבת להיות הדרך - שאתה רוצה או מצפה!

תיכנע, תתכופף, תסמוך, תבטח, וכך – תהיה רגוע שמח ומאושר!

קצת סבלנות וענווה, ותעבור את התהליך – זה שווה!

תמתין! תחכה! זה משתלם - אין דרך אחרת!

תוכל להגיע להכל – ו'לעוף' בביטחה!

רק תזרום עם הדרך שאני מוליך אותך!

הקב"ה אומר לאדם:

אם תלך בדרכי, בוודאי שבסוף תגיע - ליעד המבוקש!

והעיקר - 'להגביה עוף'!

חנוכה ושמח - בהצלחה!

אורח 'בעל כנפים' – המעשיה

דבר בעיתו מה טוב... לאחר הדלקת נר ראשון בחנוכה תקס"ט, סיפר רבי נחמן מעשיה: אורח 'בעל כנפים' - לחובבי מעשיות, ובעלי מוח שנון... קריאה מהנה:

אורח נכנס לבעל הבית, ושאל לבעל הבית: מאין פרנסתך?

והשיב לו: אין לי פרנסה קבועה בביתי, רק מחייתי מן העולם.

ושאל לו: מה אתה לומד? והשיב לו.

והיו משיחים יחד, עד שנכנסו בתוך שיחת דברים היוצאים מן הלב.

והתחיל בעל הבית להשתוקק ולהתגעגע מאד.

איך משיגים ומגיעים לאיזה דבר מעלה שבקדושה?

אמר לו האורח: אני אלמד עמך.

ותמה הבעל הבית, והתחיל לחשוב אולי - אינו בן אדם כלל?

אך חזר וראה שהוא מדבר עמו כדרך בני אדם, אך תיכף נתחזקה האמונה אצלו להאמין בו, והתחיל תיכף לקראו רבי.

ואמר לו: קודם כל אני מבקש ללמוד מכם, איך להתנהג בכבודכם, ואין צריך לומר שאפגום ממש בכבודכם ח"ו.

רק אעפ"י כן, בן אדם קשה לו להיזהר לגמרי כראוי, על כן אני רוצה שתלמדוני:

איך לנהוג בכבודכם? והשיב לו: כעת אין לי פנאי.

בעת אחר אבוא אצלך ואלמדך זאת. וכעת אני צריך לילך מכאן.

ואמר לו: גם על זה אני צריך ללמוד מכם, כמה אני צריך ללוות אתכם.

ואמר לו: עד אחר הפתח. והתחיל לחשוב, איך אצא עמו?

כי כעת אני עמו - בין הבריות, ואם אצא עמו לבדו, מי יודע מי הוא?

ושאל לו, ואמר לו: יש לי פחד לצאת עמכם.

השיב לו: אם אני יכול כזאת ללמוד עמך, גם עתה, אם ארצה לעשות לך איזה דבר, מי ימחה בידי? ויצא עמו מן הפתח.

ואזי, תכף חטף אותו! והתחיל לפרוח עמו! והיה קר לו, ולקח מלבוש - ונתן לו.

ואמר לו: קח זה המלבוש וייטב לך, ויהיה לך אכילה ושתיה ותשב בביתך. ופרח - עמו! בתוך כך הסתכל והנה הוא בביתו, ולא היה מאמין בעצמו שהוא בביתו.

אך הסתכל, והנה הוא מדבר עם בני אדם ואוכל ושותה - כדרך העולם.

בתוך כך חזר והסתכל, והנה הוא פורח כבתחילה.

חזר והסתכל - והנה הוא בביתו.

חזר והסתכל - הנה הוא פורח.

וכן היה מתנהג - זמן רב! אחר כך הוריד אותו - בין שני הרים בגיא.

ומצא שם ספר, והיו בו צירופי אותיות א' ז' ח' הוא ד' וכו'.

והיה מצויר בהספר כלים, ובתוך הכלים היו אותיות.

גם היה בתוך הכלים - אותיות של הכלים, שיכולין לעשות על ידם אלו הכלים,

והיה לו חשק מאוד - ללמוד את הספר.

בתוך כך הסתכל - והנה הוא בביתו.

חזר והסתכל - והנה הוא שם.

והתיישב עצמו לעלות אל ההר, אולי ימצא שם איזה ישוב.

וכשבא אל ההר, ראה עומד שם אילן של זהב עם ענפים של זהב.

ועל הענפים תלויים כלים כמו אלו הכלים המצוירין בספר, ובתוך הכלים היו כלים, שעל ידם עושים אלו הכלים.

והיה חפץ לקחת משם אלו הכלים! ולא היה יכול!

מחמת, שהיו נסבכים שם על הענפים - שהיו בעקמומיות!

בתוך כך הסתכל - והנה הוא בביתו.

והייתה לו פליאה גדולה: מה זאת, שהוא פעם בכאן - ופעם שם?

והיה חפץ לספר זאת לבני אדם.

אך, איך מספרים פליאה כזו לבני אדם? מה שאין ראוי להאמין?

בתוך כך הסתכל מן החלון, וראה את האורח הנ"ל.

והתחיל לבקש אותו מאוד - שיבוא אצלו.

ואמר לו: אין לי פנאי - כי אני הולך אצלך.

אמר לו: זה בעצמו נפלאת בעיני, הרי אני כאן, ומה זה שאתם הולכים אצלי?

השיב לו: בשעה שנתרצית לילך עמי ללוות אותי מן הפתח,

אז, לקחתי ממך הנשמה - ונתתי לה לבוש מן הגן עדן התחתון.

והנפש-  רוח נשאר אצלך.

ועל כן, כשאתה מדבק מחשבתך לשם - אתה שם.

ואתה ממשיך הארה - ממנו אליך.

וכשאתה חוזר לכאן - אתה כאן.

ואיני יודע מאיזה עולם הוא.

מעולם טוב - הוא בוודאי!

ועדיין לא נגמר - ולא נסתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות