

דריכות הבוקר (רביעי) לקראת כינוס מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל" שייערך בשעות הצהריים בבית הועד הפועל העולמי בירושלים, כינוס הצפוי לעסוק בין היתר בסוגיה הרגישה של התייצבות בני הישיבות בלשכות הגיוס זאת לאור החוק לשוויון בנטל וכן בשל בעיות הצניעות השוררות במקום.
בקרב חברי מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל שררו בחודשים האחרונים חילוקי דעות מהותיים בסוגיה הרגישה מה שאף הפריע לקיום הכינוס.
מחד, ניצבו האדמו"רים מויז'ניץ וסלונים שצידדו לאסור לחלוטין את ההתייצבות בלשכות הגיוס ואף הורו לחסידיהם לעשות כן ואילו מן הצד השני ניצב האדמו"ר מבעלזא המצדד בהמשך מתן היתר להתייצבות בלשכות הגיוס, הוראה הניתנת לבני הישיבות על-ידי מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה בראשות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.
"על הגדר" ניצבו חצרות גור, בויאן, צאנז ועוד שהתלבטו כיצד יש להכריע בשאלה המהותית.
כעת נדמה כי באגודת ישראל הצליחו להגיע לפריצת דרך במגעים מול שלטונות הצבא מה שצפוי לאפשר מתן "התייצבות נפרדת" לאותן קהילות וחצרות חסידים החפצים בכך.
על פי הכיוון המסתמן, יזכו בני הישיבות, חסידיהם של אותם אדמו"רים ששקלו לאסור את ההתייצבות, לעשות זאת באופן קבוצתי מתואם ומוסדר מול שלטונות הצבא מה שיאפשר "לעקוף" את בעיות הצניעות הקשות מהן בעיקר חששו אותם האדמו"רים.
לדברי גורמים בתנועה, באם הדבר אכן ייצא אל הפועל הרי שמדובר בפריצת דרך המוכיחה את העובדה שאם "מתעקשים" מול הצבא מצליחים להגיע לתוצאות של ממש.
לדבריהם, האדמו"רים לא התנגדו להתייצבות בלשכות הגיוס, בהכרח מסיבות אידיאולוגיות אלא בעיקר בשל בעיות פרקטיות של חוסר צניעות וכדומה השוררים במקומות אלו ובאם העניין ייפתר הרי שמדובר בהצלחה גדולה.
במקביל הם מציינים כי לא ברור עדיין האם תינתן בסיום הכינוס הצהרה חד משמעית על מתן היתר להתייצבות בלשכות הגיוס.
אמש, אף ביקר מזכיר המועצת החסידית בבתיהם של חלק גדול מהאדמו"רים החברים במועצת החסידית והתייעץ עימם בפרטי ההחלטה המתגבשת במטרה לקבל את אישורם הסופי לעניין.