1.
בגמרא ברכות (סג, ב) 'חרב על הבדים' אלו תלמידי חכמים שעוסקים בד בבד. ועליהם ללימוד בחברותא. זה נאמר לאנשי חו"ל, אך בארץ ישראל אוירא 'דארץ ישראל מחכים' ואפשר ללמוד גם ביחדות. (העיב"ץ בסידורו)
2.
אתה מבקש לראות את השכינה בעולם הזה, עסוק בתורה בארץ ישראל (מדרש שוחר טוב ק"ה)
3.
כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים (ישעיהו ב, ג) כי התורה האמיתית היא היוצאת מציון, ואין זולתה בעולם. (מצודות שם)
4.
עשרה חלקים של תורה בעולם, תשעה בא"י, ואחד בכל העולם. (מדרש אסתר רבה)
5.
“שמע מינה – אווירא דארץ ישראל מחכים”.- משעליתי לא”י נתתי את לבי לצאת משיטתי הראשונה ולעמוד על אמיתת דברים (רשב"ם)
6.
צריך שיזכיר בה תורה (בברכה שניה של ברכת המזון) לפי שלא היתה שלמה אלא בארץ ישראל (כתבי רמב"ן האמונה הבטחון)
7.
תורת חו"ל מלובשת בקליפות וחיצונים ואינה מאירה וגם אפילו לימוד לשמה בחו"ל אינה מצלחת ואינה מאירה וכו' ותורת א"י היא מופשטת מלבושי שק ולכך היא מאירה (אור החמה לר"א אזולאי סבו של החיד"א)
8.
חד מינן (מבבל) כי סליק להתם (לא"י) עדיף כתרי מנייהו - לפי שיצא מטומאת ארץ העמים ונכנס תחת כנפי השכינה (שיטמ"ק כתובות ע"ה)
9.
אין לך אהבה כאהבה של תורה ואין לך חכמה כחכמה של ארץ ישראל (אבות דר"נ)
10.
לימוד התורה בחוץ לארץ לעומת דרגתו בארץ ישראל כביטול תורה באמרם: כיון שגלו ישראל ממקומן אין לך ביטול תורה גדול מזה (חגיגה ה)