הישג לגפני: יועברו מלגות פר"ח לתלמידות הסמינרים

בעקבות התערבות ח"כ משה גפני ולאחר דיונים ארוכים בוטל הקיצוץ בתקציב פרויקט החונכות בסמינרים החרדים ובימים הקרובים יועברו מלגות פר"ח שהובטחו לתלמידות הסמינרים שהשתתפו בפרויקט ויוחזרו ההפרשים בגין הודעת הקיצוץ שנשלחה לפני כחודשיים (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
בוטל הקיצוץ בתקציב פרויקט פר"ח. גפני (צילום: פלאש 90)

לפני כחודשיים, קיבלו תלמידות הסמינרים החרדיות הודעה על קיצור פרויקט החונכות והפחתת התקציב בשיעור דרסטי והתעורר חשש גדול כי התלמידות לא יקבלו את המלגות כפי שהובטחו להן.

בעקבות כך, פתח ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בדיונים מול החשבת הכללית באוצר וסגנה, אגף שירותי חינוך ורווחה והאחראי על התקציבים במשרד החינוך וכעת הוחלט על ביטול הקיצוץ וניתנה הוראת תשלום על מלוא הסכום שיועד לפעילות והכסף יועבר לתלמידות שהשתתפו בפרויקט כבר בימים הקרובים.

יצוין כי כבר בתחילת שנת הלימודים פעל ח"כ גפני מול אגף התקציבים באוצר כדי להשוות את תקציב פרויקט פר"ח של תלמידות הסמינרים לתקציב של המגזר הכללי.

הסכום עבר כבר בשלהי שנת התקציב הקודמת אך בשל קשיים בירוקראטיים בהליכי המכרז מול העמותה שמפעילה את פר"ח, לא הועבר הכסף ליעדו עד עתה.

במהלך הדיונים התברר כי משרד החינוך מצא דרך לעקוף את הכשלים הבירוקרטיים שמתחייבים בנוהל מסובך של מכרזי ההתקשרות עם משרד החינוך והעביר את ההתקשרות באמצעות המל"ג שפטור מחובת המכרזים, אך דווקא את הסמינרים החרדיים השאירו בנוהל הישן תוך הפלייתם לרעה.

לשם השלמת המהלך, נקבעה פגישה בין מנכ"ל עמותת פרח אלון גלרון ומנכ"לית המל"ג עם ח"כ גפני על מנת לבחון כיצד ניתן לפתור את הקשיים הבירוקרטיים בהפעלת פרח.

ח"כ גפני ציין את החשיבות הרבה בפרוייקט פרח שמסייע לבנות חלשות להמשך לימודן ומקל באופן משמעותי את נטל שכר הלימוד מבנות הסמינרים. גפני משבח את מנכ"ל פרח מר אלון גלרון שפעל בהתחשבות רבה וסייע למציאת פתרון.

בנוסף, מביע גפני תקווה שיוסדרו המלגות לשנים הבאות באופן שוויוני בדומה לכלל תלמידי המכללות במערכת החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות