ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות, מפרסם היום (רביעי) הודעה חריגה: "חברות התעופה ואתרי התיירות מפרסמים מחירים של כרטיסי טיסה שלמעשה כלל אינם רלוונטיים ואינם אמיתיים".
לדבריו, מתלונות רבות עולה, כי כאשר הצרכן מבקש לבצע את ההזמנה, או לאחר ביצוע ההזמנה, הוא מגלה כי כרטיסי טיסה במחיר שפורסם אינם כלל בנמצא: "הצרכן צריך לדעת שעליו להיזהר מפרסומים מפתים ומטיסות זולות מדי, שלעתים אין מאחוריהם כלום, וכל מטרתם היא לפתות אותו לבצע הזמנה ולשכנעו לבצע עסקה אחרת, יקרה הרבה יותר".
יצויין, כי תופעה זו היא בגדר הטעיה חמורה, האסורה על פי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן, וניתן להשית בגינה קנס כספי של 45 אלף שקלים. מנכ"ל המועצה לצרכנות מוסיף להודעתו את פרטי מבצע האכיפה שביצע האיחוד האירופי בעניין, שחשפו את הנתון המדהים לפיו מתוך כ-350 אתרי תעופה באירופה נמצאו 235 אתרים שהטעו במחירים.
הפתיחה מחדש של טרמינל 1, ממנו יוצאות טיסות הלואו-קוסט (צילום ארכיון: ניצן דרור, ynet)
"המועצה לצרכנות קוראת לרגולטור לבדוק את חברות התעופה והתיירות הפועלות בארץ על מנת לעקור תופעות אלו מהשורש. המועצה לצרכנות תפעל לקדם תיקון לחוק שיאפשר לצרכן לתבוע פיצוי של עשרת אלפים שקלים ללא הוכחת נזק בכל מקרה של הטעיה על תנאים מהותיים בעסקה".
"יש להילחם בתופעה ולאכוף את הדין כנגד כל האתרים הנוקטים שיטה פסולה זו", מסכמים היום במועצה לצרכנות.
חמישה טיפים בסיסיים להזמנת טיסת לואו-קוסט, מצורפים להתראה חשובה זו:
1. לבדוק כל פרסום לעומק, לא להאמין לכל פרסום אטרקטיבי.
2. לצלם את דפי אתר ההזמנה עד לשלב הרכישה (כולל).
3. אם יש ספק לפני הרכישה, להתקשר ולוודא שיש כרטיסים במחיר המוצג.
4. להקליט את השיחות עם נציגי החברה.
5. נפגעתם מחברת תיירות או נופש? פנו למועצה לצרכנות.