במסכת קידושין (דף מו ע"ב) מובא המקדש אחותו, שמואל אמר המעות מתנה, אדם יודע שאין הקידושין תופסין באחותו, וגמר ונתן לשם מתנה.
אך בראשונים הסתפקו הרי מה הדין באיש המפורסם כקמצן, שידו קמוצה כברזל, ולבו קשה כאבן ומעולם לא נחשד בלתת מתנה, ואפילו למשפחתו. האם גם באדם זה אמרינן שאדם קמצן שקידש אחותו, האם המעות מתנה?
לומדי הדף היומי יכולים להציב על דברי הגמרא (מסכת ב"ב דף עח ע"א)
שם שנינו - כי אמור רבנן אונאה וביטול מקח בכדי שהדעת טועה, אבל בכדי שאין הדעת טועה, אימור מתנה יהיב ליה. וכתב המחנה אפרים (הלכות שותפות סימן ד) שאפילו אדם תקיף, שלא נותן מתנות, אמרינן ביה שאם נתן יותר ממה שהדעת טועה הרי זו מתנה. ולכאורה ה"ה בנידון של המקדש אחותו והמקדש אשת איש.
אז אם לא קיבלתם מתנה מקמצן, לדברי הגמרא אולי שווה להישאר אופטימיים.