

דף י'
*עד כותי בגט. *ישראל לבסוף. *מעשה דר"ג.
עד אחד כותי כשר רק בגיטין, ומתני' מני: 1. לת"ק דמצת כותי מותרת, א"כ ה"ה דכשר בשאר שטרות. 2. לרשב"ג דרק במצוות שהחזיקו, אם כן אף שתי עדים. 3. למסקנא מתני' כר"א דלא בקיאים בדקדוקי מצוות, לכן בסתמא פסול.
עד כותי וחתם ישראל לבסוף 1. בגט כשר דש"מ כותי חבר הוא, דעדי הגט חותמין יחד. 2. בשאר שטרות פסול, שמא הישראל חתם למטה ושבק רווחא.
מעשה דר' גמליאל 1. עד אחד, ותני עדו. 2. שתי עדים, וחסורי מחסרא דפליג ר"ג ומכשיר תרי.
שאלות לחזרה ושינון
דף י'
מתני' דעד כותי כשר כמאן (3) ומ"ט.
דין עד כותי בשטרות (2) ומ"ט.
באיזה שטר הכשיר ר"ג (2)
דף י"א
*ערכאות במתנה. *בגיטין. *הדיוט גוי. *שטרא פרסאה. *שמות עכו"ם. *תופס לבע"ח. *עשיר המלקט לעני.
שטרי מתנה בערכאות 1. לל"ק דת"ק כשר מדינא דמלכותא. 2. לל"ב פסול, ובכלל גיטי נשים. 3. לר"ש כשרים.
גיטין בערכאות 1. לת"ק פסול. 2. לר"ש כשר בעדי מסירה ושמות גויים מובהקין.
שטרות בהדיוט עכו"ם 1. ר"ע מכשיר וחכמים פוסלים בשטרות ומכשירים בגיטין. 2. לרשב"ג גיטין כשרים דוקא במקום שישראל כלל לא חותמין בשטרות.
שטרא פרסאה מגבין מבני חרי בעדי מסירה, ולא ממשעבדי דליכא קלא. ואירי 1. דידעי העדים לקראו. 2. באפיצן. 3. וכן שחזר מענינו של שטר.
ישראלים בשמות עכו"ם מתי כשר 1. בגט מא"י דוקא שמות שאינם שכיחים. 2. בחו"ל בכל גווני, כיון דרובא הכי.
תופס לבע"ח במקום שחב לאחרים במתני' דהשליח זוכה לעבד 1. להו"א ש"מ דקני. 2. למסקנא משום דאומר תנו כאומר זכו דמי.
עשיר המלקט לעני לר"א זכה ולחכמים לא, ופליגי 1. להו"א בתופס לבע"ח במקום שחב לאחרים. 2. למסקנא לעולם אף לר"א לא קנה, והכא זוכה משום דיכול להפקיר נכסיו. 3. לרבנן לעולם קנה, והכא לא זכה משום קרא לא תלקט לעני.
שאלות לחזרה ושינון
דף י"א
דין שטרי מתנה אצל ערכאות. (3)
דין גיטין בערכאות (2)
דין שטרות בהדיוט בעכו"ם (2)
שטרא פרסאה, האופן (3) ודינו.
ישראלים בשמות עכו"ם מתי כשר (2)
תופס לבע"ח כשחב לאחרים ממשנתנו (2)
מח' ר"א ורבנן בעשיר המלקט לעני (2)