דף ח
*הבאת הסוטה למקדש.
א. סדר הבאת הסוטה Kמקדש עד ההשקאה 1. הבעל מוליכה לב''ד שבעירו, ומוסרים לו שני ת''ח שיעלו עמו לירושלים שמא יבא עליה בדרך והטעם שמא אחד יצטרך לנקביו ובשדה אף בשנים איכא ייחוד או כדי שיעידו, וצריך שיהיו ת''ח משום ייחוד או להתראה. 2. לרבי יהודה בעלה נאמן עליה שנאמר והביא האיש את אשתו וכן בק''ו דנאמן על נדה שהיא בכרת, ודחוהו שכרת חמירא וכן יש לה היתר משא''כ סוטה הוי מים גנובים ימתקו. 3. העלוה לב''ד הגדול שבירושלים בגז''ש תורה ומאיימים עליה כמו בעדי נפשות, אומרים לה קודם המחיקה בתי הרבה עושה יין שחוק ילדות ושכנים הרעים עשי לשמו הגדול שלא ימחה, ואחרי המחיקה מאיימין שתעמוד על בורייה ותשתה שדומה לסם יבש על בשר חי שמחלחל רק אם יש מכה. 4. אומרים לפניה דברי אגדה ומעשים מהתורה שיהודה הודה ולא בוש כדי שתמר לא תישרף ואמר צדקה ממני ובזכותו ראובן הודה כדי ששאר אחיו לא יהיו בחשד שנאמר יחי ראובן וזאת ליהודה והם זכו לעוה''ב וכן בעוה''ז להם לבדם ניתנה הארץ. 5. אם אמרה טמאה אני כותבת שובר על כתובתה ויוצאת, וזהו כמ''ד כותבין שובר או במקום שלא כותבים כתובה, ולאביי תני מקרעת כתובתה. 6. אם אמרה טהורה אני מעלין אותה לשער המזרח אחרי שהורידוה כדי לייגעה שתודה כמו בעדי נפשות, ושם משקין סוטות וכן מטהרין מצורעים שנאמר בהם לפני ה' ושם מטהרים יולדת זב וזבה שיעמדו על קרבנם. 7. אין משקין שתי סוטות כאחת שנאמר אותה והטעם כדי שלא יהא לבה גס בחברתה ואיכא בינייהו להשקות רותתות בשני כהנים דליכא נמי עשיית מצוות חבילות. 8. הכהן אוחז בבגדיה עד שמגלה את לבה ואפילו שנקרעו ונפרמו וכן סותר את שערה ולרבי יהודה זהו רק אם אינו נאה, ומקשינן דלר''י אשה נסקלת ערומה ורבנן פליגי, ומתרצינן דהכא ר''י חייש שאם תצא זכאית יתגרו בה פרחי כהונה שראוה ורבנן הכא בעו ונוסרו כל הנשים והתם המיתה הויא ייסור וצערא דגופא עדיף לה מבזיונא וזהו מיתה יפה עבורה. 9. היתה מכוסה בגדים יפים נותנים עליה מכוערים, ומורידים ממנה את תכשיטיה וקמ''ל דלא אמרינן שעם תכשיטים יש לה בזיון טפי, ומביא חבל המצרי וקושרו למעלה מדדיה כדי שלא ישמטו בגדיה ולכן סגי בצלצול קטן. 10. כל הרוצה יכול לראותה, אנשים רשות נשים חובה חוץ מעבדיה ושפחותיה שלבה גס בהן.
שאלות לחזרה ושינון
א. סדר הבאת הסוטה עד ההשקאה (10)
לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com