דף ג
*העדות בקנוי סתירה וטומאה.
א. בעדות טומאה ללא קינוי צריך שני עדים בגז''ש דבר מעדות, אבל לאחר קינוי וסתירה אפילו עד אחד נאמן שנאמר ועד אין בה וזהו דווקא שנים מדלא כתיב עד אחד כמו לגבי עדות ואל''כ היה סגי בסתירה לחוד שהרי רגלים לדבר. והדיעות בקינוי וסתירה 1. לרבי יהושע גם הקינוי וגם הסתירה על פי שנים שנאמר בטומאה ועד אין בה דהיינו שיש רק אחד, ובה אתי למעט קינוי וסתירה דלא סגי בעד אחד אלא בשנים. 2. לרבי אליעזר בסתירה א''צ שנים דקסבר שמהפסוק בה אין למעט סתירה כיון שהוקשה לטומאה ואוסרתה על בעלה בפועל ועדיפא שהיא התחלת הטומאה, אבל הקינוי צריך שיהיה על פי שנים. 3. לרבי יוסי בר''י הקינוי בעד אחד דהוקש לטומאה והסתירה בשנים דממעט מבה, ואמרינן אין לדבר סוף לרבי יוסי כיון דיאמר שקינא וכן למשנתינו כיון דיאמר שנסתרה, ואמרינן דבזה''ז אין לומר לאשתו אל תסתרי עם פלוני דלמא קי''ל כר''י בר''י ונאסרת עליו לעולם כיון שא"א להשקותה.
שאלות לחזרה ושינון
א. הדיעות בעדות קינוי בסתירה (3)
לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com