דף סא
*הזמנים בפרקין.
א. הזמנים בפרקין ומ''ט 1. האוסר על עצמו זהו עד שתחשך, ואמרינן שצריך שאילה לחכם גזירה משום יום אחד וכרבי נתן שהנודר כאילו בנה במה. 2. שבת זו אסור בכל השבת והשבת לשעבר, וקמ''ל דאף השבת בכלל הנדר. 3. חודש זה אסור בכל החודש ור''ח להבא, וקמ''ל דשרי בר''ח של חודש חסר. 4. שנה זו אסור בכל השנה ור''ה להבא. 5. שבוע זה אסור בכל השבוע ושנת השביעית לשעבר. 6. אמר יום אחד אסור מיום ליום ובעי באומר יום, ומייתי דנאסר בשנה ועיבורה וקמ''ל באמר שנה ודחי דלמא באמר השנה וקמ''ל דלא אזלינן בתר רוב שנים. 7. בעי באמר יובל האם שנת חמישים כלפנים, ומייתי דתלוי במח' רבי יהודה וחכמים האם היובל עולה לשני שבוע. 8. עד הפסח אסור עד שיגיע, עד שיהא אסור עד שיצא, ועד לפני הפסח דזמנו קבוע תלוי במח' ר''מ ורבי יוסי אם אדם מכניס עצמו לספק. 9. עד הקציר בציר ומסיק, אסור עד שיגיע כיון שאין זמנו קבוע. 10. עד הקיץ זהו עד שיתחילו להכניס בכלכלות וזהו תאנים, וכן הנודר מפירות הקיץ אסור בתאנים ופליגי אי ענבים ג''כ בכלל תאנים, והנודר עד שיעבור הקיץ זהו עד שיקפילו רוב המקצועות ואז מותרות משום גזל ופטורות מן המעשרות וכן התנאים אכלו. 11. עד הקציר זהו עד שיתחילו לקצור חטים לפי מקומו. 12. עד הגשמים זהו לת''ק רביעה שניה ולרשב''ג עד זמנה של רביעה, ולכו''ע באמר עד הגשם זהו עד זמן רביעה. 13. עד שיפסיקו הגשמים, לר''מ שיצא ניסן כולו ולרבי יהודה עד שיעבור הפסח.
שאלות לחזרה ושינון
דף סא
א. הזמנים בפרקין ומ"ט (13)
ר"ן
דף סא רן
א. שבת לשעבר על מה קאי 1. שבת הבאה בכלל, וכן עיקר. 2. בנודר בשבת, ואסור עד לשבת הבאה, ואף שבת זו נאסרת.
ב. תענית רק עד שתחשך 1. לר''ן כיון דידוע דינה ותקנתה. 2. לרשב''א כיון שמתחיל מהבוקר, נפ''מ בנדר יום אחד ועומד בעלות השחר אי גזרינן, דלרשב''א בהא אין לחוש.
ג. הלכתא במכניס עצמו לספק 1. לרמב''ן כמו האיפוך, והלכה כר''י דנאסר עד לפני פסח, ופליגי אם מכניס עצמו לספק. 2. לרמב''ן אין להפוך, אלא כסוגיא דקידושין דפליגי בלישנא דעלמא.
ד. מהו ארנונא 1. סעודת המלך. 2. שותפות המלך בבהמות.