דף ז
*מיתת ב"ד בשבת.
א. אמרינן בברייתא שהפסוק לא תבערו אתי למימר שמיתת ב"ד אינה דוחה שבת, ומייתי מדוע בלא קרא הו"א דדחי שבת, והפירכא מדוע א"צ פסוק ודחייתה 1. להו"א מזה שעשה דוחה ל"ת, ופריך הרי יש בו כרת, ודחי מה לי חומרא רבה או זוטא, להכי איצטריך קרא דלא תבערו. 2. למסקנא אין עשה דוחה ל"ת שיש בו כרת, וההו"א שידחה שבת בק"ו שרציחה חמורה שדוחה עבודה ואם שבת נדחית מפני עבודה ק"ו מפני רציחה, ובעי למיפרך דקבורת מת מצוה תוכיח שדוחה עבודה ולא דוחה שבת, ודחי א"כ בהאי ק"ו קבורת מת מצוה תדחה שבת, להכי איצטריך קרא לא תבערו.
שאלות לחזרה ושינון
Ï דף ז
א. מדוע בלא פסוק נימא שמיתת ב"ד דחיא שבת (2)