דף מה
א. דיני מוקצה לר''י ור''ש 1. כעין שמן שבנר דהוקצה למצותו. 2. ה''נ עצי סוכה ונוי סוכה. 3. חטין שזרען בקרקע שרי אף דדחי בידים כמו גרוגרות וצמוקין. 4. אכל תאנים והותיר אסור, אתי כר''י וקמ''ל דאף שאכלם צריך הזמנה, דמכיון שהעלם לגג הסיח דעתו מהם. 5. פצעילי תמרה והם תמרי בוסר שמתבשלות בסלים מאליהם, לר''ש שרי.
ב. מוקצה בבהמות ביו''ט 1. בע''ח שלנים בתחום, אף לחכמים הוו בייתות. 2. נכנסות ברביעה, לחכמים מדבריות ומוקצה ולרבי בייתות. 3. רועות באפר, אף לרבי הוו מדבריות.
ג. דעת רבי שיש מוקצה בבהמות ומאידך קאמר שאין מוקצה לר''ש, ומתרצינן 1. בהמה דמי לגרוגרות. 2. ס''ל מוקצה, וקאמר רק לדברי ר''ש. 3. לא סבירא לדידיה מוקצה, אלא קאמר לדבריהם דרבנן שיודו שהם בייתות.
ד. הלכתא לר' יוחנן במוקצה 1. להו''א הלכה כר''ש, ואוסר טלטול בקן תרנגולת כשיש ביצת אפרוח כיון דלא חזיא כלל אף לכלבים. 2. למסקנא רבי יוחנן פוסק כרבי יהודה, וריב''ל כר''ש. 3. לרבי יוחנן הלכה כסתם משנה, וסתמא דמוכני מוקמינן כשלא היו עליה מעות כל ביה''ש. 4. רבי אבהו באתריה דריב''ל טלטל נר דקסבר שמותר, ובאתריה דרבי יוחנן לא טלטל משום כבודו.
שאלות לחזרה ושינון
א. דיני מוקצה לר"י ולר"ש (5)
ב. מוקצה בבהמות ביו"ט (3)
ג. דעת רבי לגבי מוקצה בבהמות, ומאי קאמר (3)
ד. הלכתא לרבי יוחנן במוקצה (4)