דף נד
*רואה ומפסיקה בשוה.
הרואה ביה''ש בסוף ימי נדה וזיבה וימי טוהר הויא טועה ומפרשינן את דין הפקחות שימי טומאתן וטהרתן שוה, והכלל ששבעה ימים נדה ואף אם ראתה בכולן ופסקה טובלת ומותרת, ואח''כ י''א ימי זיבה ואם ראתה בהם יום או יומים שומרת יום וטובלת ומותרת ואם ראתה ג' ימים צריכה שבעה נקיים ולאחר י''א יום כאשר רואה מתחילים שוב שבעת ימי נדה, ובכל המקרים מתחילים ביום הראשון של שבעת ימי הנדה. והמקרים 1. יום טמא ויום טהור משמשת שמיני ולילו ותשיעי טמא וסופרת עשירי וטהורה בלילו וכן בליל שלאחר י''ב י''ד ט''ז וי''ח, ואם ראתה מהלילה אסורה בהם. 2. יומים טמא ויומים טהור, משמשת שמיני ורואה בט' וי' וסופרת י''א ומותרת בי''ב וט''ז ועשרים, וי''ט אסור דגרגרן אסור או דעשירי צריך שימור. 3. שלשה ימים משמש רק יומיים י''א וי''ב ואח''כ אסורה לעולם, כיון שנהייתה זבה גדולה וצריכה שבעה נקיים ואין לה. 4. ארבעה ימים, משמשת רק בשמיני ואסורה לעולם. 5. חמשה ימים, משמשת ג' ימים ח' ט' י' ואסורה לעולם. 6. ששה ימים, משמשת ה' ימים ח' עד י''ב ואסורה לעולם. 7. שבעה ימים, משמשת ח' עד י''ד ואח''כ רואה שבעה וסופרת שבעה שוב שבעה ימי נדה וסה''כ מותרת שבעה ימים בכל כ''ח יום. 8. שמונה ימים, סופרת ח' ומותרת ט' עד ט''ז, ואח''כ יומים זיבה וז' ימי נדה ומותרת ז', ורואה ד' בימי זיבה וד' בימי נדה ומשלימה ימי נדה וסופרת שבעה ומותרת יום אחד, ושוב רואה ומתחילים ימי נדותה סה''כ משמשת ט''ו ימים מתוך מ''ח וימי נדתה שלא רואה בהם עולין לספירת זיבתה. 9. תשעה ימים, מונה עשירי ומותרת שמונה ימים י''א עד י''ח וחוזרת לימי נדתה. 10. עשרה ימים ומעלה ימי שימושה כימי זיבתה, שרואה ג' בימי זיבה ומונה שבעה נקיים ושאר הימים לתשמיש עד שתראה ואז יתחילו ימי הנדה.
הדרן עלך פרק ששי דנדה!
שאלות לחזרה ושינון
כללא בנדה וזיבה ודין הרואה ומפסקת מנין ימים זהה (10)