תפתחו לרגע את המזווה, תסתכלו לרגע על המוצרים שעומדים שם בסדר מופתי (ככה אני מניחה), אילו מותגים אתם רואים? דגני בוקר של תלמה, קטשופ של אוסם וכדו'. תפתחו את המקפיא, המצב שם בוודאי אותו דבר, ירקות קפואים של סנפרוסט.
הגזירות הכלכליות הנוכחיות מחייבות אותנו להדק את החגורה בין היתר על ידי צמצום ההוצאה על הקניות בסופר. אחת הדרכים שכבר עמדנו עליה בעבר במדור 'צרכנות נבונה' היא להכניס לעגלה דווקא את המוצרים שאינם נתפסים כמותגים מובילים בקטגוריה.
הם יותר זולים בגלל שתי סיבות עיקריות, הראשונה, לא מוציאים עליהם מליוני שקלים של פרסום, והשנייה היא שבסופו של דבר שבמוצרים הללו אתם לא משלמים על 'המותג' אלא על המוצר.
החיסכון מגיע בחלק מהמקרים ל-60% ויותר. כך על פי נתוני המרכז למקרים צרכניים שערך מחקר מיוחד בנושא עבור 'גלובס'. יתר על כן, במחקר נמצא כי המוצרים הזולים יותר היו כמעט תמיד מוצרים לא ממותגים, או של המותג הפרטי.
ללא מותגים: ברמי לוי החיסכון הגדול ביותר
בבדיקת גלובס התגלה, כי החיסכון הגבוה ביותר מגיע ברשת רמי לוי. אם תבחרו להכניס לסל רק מוצרים לא ממותגים, תחסכו עד 60% בסל מקביל וממותג.
בשופרסל דיל ובמגה, שם היצע התחליפים הלא ממותגים קטן יותר מרמי לוי, גם החיסכון קטן יותר ועומד על 20% בשופרסל דיל ועל 33% במגה, במידה ותבחרו ללכת על מוצרים לא ממותגים (בעיקר של המותג הפרטי של מגה ושל שופרסל).
"בנוסף, יש גם הבדלים בין המחירים של המותג הפרטי של רמי לוי , מול המותג הפרטי של שופרסל ומגה, כאשר המותגים שלהם זולים ב-10%-20% מהמותג המוביל. המותג של רמי לוי זול יותר" אומר דוד עידן מהמרכז למחקרים צרכניים.
זה חוסך המון כסף, אז למה אנחנו חוששים?
לעתים בשל רכישה לא מוצלחת של מוצר מסויים ממותג פרטי, נמנעים מלרכוש מוצרים אחרים ומפסידים את החיסכון. אולם כיום, החברות משקיעות רבות ופעמים רבות לא מורגש כלל הבדל באיכות.
הרשתות השונות מרחיבות את סל מוצריהם הפרטיים וכיום ניתן להשיג מאות מוצרים, החל ממוצרי מזון כגון, שמן, אורז, שימורים, ממרחים שונים דרך מוצרי היגיינה ומוצרים לתינוק וכלה במוצרי הפלסטיק, הניקיון, מרככי הכביסה ועוד ועוד.
כל אחד מאתנו הוא בעצם צרכן פוטנציאלי של מוצרים אלו, ויכול להגיע לחסכון, אם רק ישים לב ולא ימשיך לקנות את המוצרים השגרתיים הרגילים.
העובדות ידועות, פעמים רבות החברות היוקרתיות (והיקרות) הן אלה שמייצרות את המותגים הפרטיים, ובעצם האיכות זהה, וההבדל הוא רק במחיר, כלומר בהוצאה שלכם.
מוצרים מסויימים הנרכשים בכמויות לא מעטות, במיוחד אצל משפחות מרובות ילדים, כמו חטיפים, בעיקר בתקופות כאלו של חגים יכולים להכביד על הכיס ולרוקן את הארנק, אולם אם מוצאים את המוצרים המקבילים שלהם במותג הפרטי, תוכלו לחסוך אחוזים ניכרים שמשאירים לכם יותר כסף בארנק.
לכן, בפעם הבאה כשאתם נכנסים לרשת הקניות לבצע קניה שבועית, או קנייה חודשית מרוכזת, כשאתם מסתובבים בין השבילים הארוכים נסו לצאת מהסטיגמה, ולהרחיב בכל פעם את הסל במוצרים נוספים מהמותג הפרטי.
האלטרנטיבה מבטחה לכם חסכון, ובדרך כלל גם האיכות מצויינת ואין פגיעה בטיב. אם זה גם יעזור לרשתות להגדיל את המגוון ולהוזיל מחירים נוספים, מה אפשר עוד לבקש?