כ"ק אדמו"ר הקוה"ט רבי אברהם חיים ראטה נולד ט"ו אדר ראשון תרפ"ד, לאביו הרה"ק רבי אהרן ( רבי אַהרַלֶ'ה) ראטה בעל 'שומר אמונים', נולד מברכתו של הרה"ק רבי צבי אלימלך מבלאזוב.
מילדותו נכרו בו גינוני קדושה מיוחדים, ושקידתו המצוינת הפליאה עד מאוד, אביו הקדוש נסע עמו להרבה מצדיקי הדור, להאציל עליו מברכותיהם הקדושים, באחד הנסיעות לקחו אל הרה"ק רבי ישראל מויזניץ ה'אהבת ישראל', ואז הרה"ק מויזניץ השתעשע עם הילד שעשועים וקרב אותו מאוד, גם לקחו אביו אל הרה"ק רבי חיים אלעזר ממונקאטש ה'מנחת אלעזר', והרה"ק ממונקאטש שהכיר את הילד כי לגדולות נוצר, הושיבו על ברכיו וברך אותו ולחש לו באזנו כמה ענינים.
בהגיע עת דודים נישא הרבי לבתו של הרה"צ רבי מרדכי גולדמן מזוועהיל, מאז נקשר עם זקינו רבי שלמה מזוועהיל, וגילה לו סוד נסתרים והרבה ענינים, זכה לעמוד בשעת ההסתלקות של זקינו מזוועהיל ואז האציל עליו מרוחו עליו וברכו לפני הסתלקותו. אחרי הסתלקותו של אביו הק', הוסמך על ידי גדולי ומצוקי ארץ, הרה"ק רבי אהרן מבעלזא, והרה"ק רבי ישראל מהוסיאטין, שהפצירו בו להמשיך בהנהגת החבריא קדישא, אשר הועיד לו אביו.
מאמרותיו הקדושים ומשיחותיו של רבינו הקדוש והטהור, שנאמרו בעידן השולחן הטהור, בלילי השבתות וברעוא דרעווין וימי השבת ומועדים, הלא המה כתובים על ספרי 'אמרי קודש' ה"ח ובספרי 'חוקי חיים', 'אמרות טהורות', 'אוצרות החיים', ובהקדמה לספר 'שולחן הטהור', וספר 'שומר אמונים'.
1.
דורשי רשומות דרשו 'ארי"ה שאג מי לא יירא' שהוא ר"ת אלול ראש השנה יום הכיפורים הושענא רבה' ורמזו בזה כי הגם שבכל ימות השנה אמרו 'בכל יום בת קול יוצאת ומכרזת 'שובו בנים שובבים' מכל מקום בהגיע חודש אלול הימים 'שואגים' מעצמם לשוב בתשובה ולזה אמר הנביא מי' הוא אשר 'לא יירא' ויחרד ויילפת מקול זעקה שכזו אשר הימים עצמם זועקים מתוקף קדושתם.
2.
כי תצא למלחמה היא המלחמה הידועה מלחמת היצר ושבית שביו הוא לשון תשובה, כי עיקר הניצחון במלחמה היא על ידי שחוזר בתשובה על כל עונותיו שעברו, ועל ידי זה אין כח ליצר הרע לשלוט עליו, וראית בשבי"ה שבשעת התשובה נפקחים עיניו ואז הריהו רואה ומתבונן על אשת יפת תואר, היא הנשמה המכונה בשם אשת חיל עטרת בעלה, שהיא נמצאת בשבי, ועל ידי התשובה הוא מחלצה ומוציאה משביה ואז , וחשקת בה פי' שכל חשקו תהיה אך ורק בדברי הנשמה, אך זהו רק באופן של והבאתה אל תוך ביתך, דהיינו שתהיה התשובה מתוך פנימיות.
3.
נאמר בתהילים "עיני כל אליך ישברו ואתה נותן להם את אכלם בעתו" אל תקרי שברו בשין שמאלית אלא שברו בשין ימנית, עיני כל' היינו הצדיק הקרוי כל אליך 'ישברו' שמשבר הנאותיו ותאותיו לכבודו ית' 'ואתה נותן להם את אכלם בעתו' ושמדה כנגד מדה השי"ת משפיע אליו עניני גשמיות רק בעת המצטרך לו .
4.
"כל המנהיגים שהיו שותפים לפשע הזה (פינוי גוש קטיף), שנעשה באכזריות, לא יינקו וייענשו קשות משמיים". ופעם אחרת הוסיף רבנו - פינוי התושבים בניו אורלינס, בשל סופת ההוריקן קתרינה הוא מידה כנגד מידה על תמיכתה של ארצות הברית בפינוי יהודי גוש קטיף.